Side 1 av 2

Mr2 noen som vet noe om den her ?

Legg innLagt inn:07 mai 2005 15:32
av Remi
kom over denne 94 modellen : http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=194019

noen som legger merke til noe merkelig ?

Legg innLagt inn:07 mai 2005 16:04
av CelicaTurbo
kan ikke se at det er noe som helst merkelig med den annet enn at det er en amerikansk modell..?

Legg innLagt inn:07 mai 2005 16:53
av GT_rider
ikke jeg heller.
Forklar!

Legg innLagt inn:07 mai 2005 16:54
av _speedy
Merkelig forhold det der, 2,2 L og 135 HK..Men det er vel sånn det er med de amerikanske utgavene?

Legg innLagt inn:07 mai 2005 17:24
av CelicaTurbo
ja det har vel 134 eller 135 egentlig om jeg husker rett, men er samme motor som står i enkelte Camry modeller bl.a. Motoren er ikke akkurat laget for sportsbiler og er derfor ikke særlig turtallsvillig og har vesentlig lavere turtallssperre enn 2.0 liter eiere er vant til, men bilen vil oppleves ganske kvikk for det er godt med moment i motoren så jeg tror egentlig ikke at den vil være noe særlig tregere enn 2.0 liters modellen, ihvertfall ikke på svingete vei.. Jeg har ikke kjørt en slik men de som har kunnet sammenligne synes ikke at det er noen nevneverdig forskjell i hvilken bil som er kjappest ihvertfall.. Det jeg tenker som er fint med en slik bil er at 2.2 liter er en fin motor å montere en turbo på.. 0.2 liter ekstra motorvolum er kjekt å ha når man skal drive med overladning, men, som alltid er det enklest å bare bytte hele motoren til 3S-GTE om man først ønsker en turbo..

Legg innLagt inn:07 mai 2005 19:49
av erling
CelicaTurbo skrev:men bilen vil oppleves ganske kvikk for det er godt med moment i motoren så jeg tror egentlig ikke at den vil være noe særlig tregere enn 2.0 liters modellen, ihvertfall ikke på svingete vei.
Synes den var nitrist jeg. Dau som et uvær iforhold til min. Og momentetfordelen det ofte snakkes om på denne merket jeg ikke noe særlig til. :)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 20:03
av CelicaTurbo
erling skrev:Synes den var nitrist jeg. Dau som et uvær iforhold til min. Og momentetfordelen det ofte snakkes om på denne merket jeg ikke noe særlig til. :)
hm, ja da er meningene tydelighvis splittet.. men, det er vel greit å finne ut hvor forskjellig dreiemomentet er, og mr2.com fortalte meg at 5S-FE motoren har 140ft/lbs dreiemoment ved 4400o/min, dvs ca 190Nm, og et videre søk med google.com forteller meg at 3S-GE motoren har nøyaktig samme maks dreiemoment ved 4800o/min, og det burde jo tyde på at 5S-FE er knapt sterkere på lavere turtall og med tanke på at toppeffekten er lavere og vesentlig tidligere så virker det rett og slett som at 3S-GE motoren er mye sterkere om man ser over hele linjen, altså har totalt mer krefter tilgjengelig.. Forøvrig har 5S-FE effekttopp ved 5400 o/min og 3S-GE har effekttopp ved 6600o/min (er det virkelig så høyt? Trodde det var 6400 jeg).

Legg innLagt inn:07 mai 2005 20:25
av erling
CelicaTurbo skrev:og det burde jo tyde på at 5S-FE er knapt sterkere på lavere turtall og med tanke på at toppeffekten er lavere og vesentlig tidligere så virker det rett og slett som at 3S-GE motoren er mye sterkere om man ser over hele linjen, altså har totalt mer krefter tilgjengelig.. ?
Ja, ingen tvil om det. Jeg ser ikke helt poenget med den motoren egentlig. Skikkelig malplassert i en mr2 jaffal. :)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 20:36
av Remi
vis det er 94modell skal æ ikke slippe og bytte senterplata bak vis jeg montere lexuslykter? men ble fortalt at det der e samme lyktene som på 90-93 modellene ? er dette i såfall feil ?

Legg innLagt inn:07 mai 2005 20:52
av KK-ma70
Kom ikke det en ny vinge på 94mod'n da? Sånn som Morten har...? Tenker det dær er en sen 93mod solgt i 94.
men det kan jo tenkes jeg tar feil.

Legg innLagt inn:07 mai 2005 21:27
av 2fast4u
Etter ch.nr så er bilen en sen 92 mod (September)
Tatt inn til Norge i 2000

:wink:

Legg innLagt inn:07 mai 2005 22:12
av The Doctor
Jævlig billig da

Legg innLagt inn:07 mai 2005 23:26
av Remi
rart at dem sier 94modell vis det er 92 da.

Legg innLagt inn:07 mai 2005 23:43
av CelicaTurbo
erling skrev:Ja, ingen tvil om det. Jeg ser ikke helt poenget med den motoren egentlig. Skikkelig malplassert i en mr2 jaffal. :)
mulig 3S-GE motoren ikke er typegodkjent i USA? Vet de har ganske strikte regler på slikt. bl.a. derfor Lotus Elise ikke har kommet i handelen der før nylig (når de begynte å ta ibruk Toyotas 1.8l motor). Ellers så tenkte Toyota at amerikanere liker mer volum enn 2.0? :lol:
KK-ma70 skrev:Kom ikke det en ny vinge på 94mod'n da? Sånn som Morten har...? Tenker det dær er en sen 93mod solgt i 94.
Joda men den vingen eller de nye baklyktene ble vel aldri solgt på nye biler i USA tror jeg, rett og slett pga at bilene som ble solgt intill 95 (når de ble tatt av markedet i USA) egentlig var produsert i 92-93.
Remi skrev:rart at dem sier 94modell vis det er 92 da.
Det har nok med når bilen ble solgt/lagt ut for salg og ikke når den ble produsert. Er den førstegangsregistrert i 1994 (eller tilogmed på høsten 1993) så vil de fleste selgere kalle det en 94-modell selv om bilen var produsert i 1992 ;)

Legg innLagt inn:08 mai 2005 11:50
av Remi
blir bare teit og annonsere som en 94modell vis det ikke er det da.. hva synes dere om prisen da?