Mr2 noen som vet noe om den her ?
Legg innLagt inn:07 mai 2005 15:32
kom over denne 94 modellen : http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=194019
noen som legger merke til noe merkelig ?
noen som legger merke til noe merkelig ?
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
CelicaTurbo skrev:men bilen vil oppleves ganske kvikk for det er godt med moment i motoren så jeg tror egentlig ikke at den vil være noe særlig tregere enn 2.0 liters modellen, ihvertfall ikke på svingete vei.Synes den var nitrist jeg. Dau som et uvær iforhold til min. Og momentetfordelen det ofte snakkes om på denne merket jeg ikke noe særlig til.
erling skrev:Synes den var nitrist jeg. Dau som et uvær iforhold til min. Og momentetfordelen det ofte snakkes om på denne merket jeg ikke noe særlig til.hm, ja da er meningene tydelighvis splittet.. men, det er vel greit å finne ut hvor forskjellig dreiemomentet er, og mr2.com fortalte meg at 5S-FE motoren har 140ft/lbs dreiemoment ved 4400o/min, dvs ca 190Nm, og et videre søk med google.com forteller meg at 3S-GE motoren har nøyaktig samme maks dreiemoment ved 4800o/min, og det burde jo tyde på at 5S-FE er knapt sterkere på lavere turtall og med tanke på at toppeffekten er lavere og vesentlig tidligere så virker det rett og slett som at 3S-GE motoren er mye sterkere om man ser over hele linjen, altså har totalt mer krefter tilgjengelig.. Forøvrig har 5S-FE effekttopp ved 5400 o/min og 3S-GE har effekttopp ved 6600o/min (er det virkelig så høyt? Trodde det var 6400 jeg).
CelicaTurbo skrev:og det burde jo tyde på at 5S-FE er knapt sterkere på lavere turtall og med tanke på at toppeffekten er lavere og vesentlig tidligere så virker det rett og slett som at 3S-GE motoren er mye sterkere om man ser over hele linjen, altså har totalt mer krefter tilgjengelig.. ?Ja, ingen tvil om det. Jeg ser ikke helt poenget med den motoren egentlig. Skikkelig malplassert i en mr2 jaffal.
erling skrev:Ja, ingen tvil om det. Jeg ser ikke helt poenget med den motoren egentlig. Skikkelig malplassert i en mr2 jaffal.mulig 3S-GE motoren ikke er typegodkjent i USA? Vet de har ganske strikte regler på slikt. bl.a. derfor Lotus Elise ikke har kommet i handelen der før nylig (når de begynte å ta ibruk Toyotas 1.8l motor). Ellers så tenkte Toyota at amerikanere liker mer volum enn 2.0?
KK-ma70 skrev:Kom ikke det en ny vinge på 94mod'n da? Sånn som Morten har...? Tenker det dær er en sen 93mod solgt i 94.Joda men den vingen eller de nye baklyktene ble vel aldri solgt på nye biler i USA tror jeg, rett og slett pga at bilene som ble solgt intill 95 (når de ble tatt av markedet i USA) egentlig var produsert i 92-93.
Remi skrev:rart at dem sier 94modell vis det er 92 da.Det har nok med når bilen ble solgt/lagt ut for salg og ikke når den ble produsert. Er den førstegangsregistrert i 1994 (eller tilogmed på høsten 1993) så vil de fleste selgere kalle det en 94-modell selv om bilen var produsert i 1992