Side 1 av 1
Kald start
Legg innLagt inn:02 mai 2005 10:56
av kka
Hei!!
Jeg lurer på om noen har peiling på ca mange omdreininger turtelleren skal ha når den kald startes... (nettopp blitt eier av MR2.2.0l. 92 mod gti)
Min er litt hissig før den går seg varm synes jeg..ligger på nesten 2000 omdreininger.og når den er varm så er den på ca 900..er dette rett??
er det noen som kan hjelpe en STOLT men Grønn MR2 eier...
Jeg lurer også på om det skal lage litt lyd når du girer ned også..kjennes ut som jeg må bryte litt før den plutselig smetter i gir!! mest fra 3 til andre giret!!
Håper det er noen som kan svare på disse spørsmålene.
kka
Legg innLagt inn:02 mai 2005 11:20
av kaimagne
Først, velkommen til forumet, og grattis med kul bil!

Vi vil se bilder!!
Og noe av det første du må lære deg å bruke, er søkefunksjonen, den gir deg muligens noen svar...
Tomgang:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ang%2A+mr2
Og lyd i girkassa er også et kjent problem:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ronisering
Nok en gang, velkommen!
Legg innLagt inn:02 mai 2005 13:55
av CelicaTurbo
750-800 skal være det korrekte tomgangsturtallet på varm motor så jeg vil ikke tro at 900 er så unormalt. Tomgangsturtallet er litt høyt men så langt jeg kan huske fra min tidligere MR2 så hadde den også ganske høy tomgang som kanskje lå så høyt som 1800 til tider, men den roer seg fort ned. På Celicaen nå har jeg rundt 1700 ved kaldstart om jeg husker rett. Ellers er det ikke mulig å justere tomgangen på disse bilene, det er ECU som selv styrer den vha en ventil. Høy tomgang kan også tyde på vakumlekkasjer i slange eller innsuget ditt (etter gasspjeldet).
Legg innLagt inn:02 mai 2005 15:07
av GT_rider
Min går også opp mot 1800-1900 omdr når den er kald. Adri tenkt over det egentlig. Er vel noe sånt automat chock opplegg tipper jeg på, uten at jeg har forska noe mere på det.
Motoren går og har det bare bra, det er det viktigste for meg

Legg innLagt inn:02 mai 2005 16:05
av spkstrp
er faktisk ikke chok på den, er jo elektronisk styrt

Legg innLagt inn:02 mai 2005 16:09
av ToreGTi
Vanlig at disse motorene legger seg høyt opp på turtall ved kaldstart,og tomgangen skal ligge på rundt 800rpm. At du har motstand ned i 2`dre giret fra 3`dje er synkroniseringen som begynner å bli litt sliten..
Kald start
Legg innLagt inn:03 mai 2005 08:23
av kka
Nu har jeg vært med bilen..Nå ligger den sikkert på operasjons bordet
dakkar liten..håper alt går bra..
Jeg fikk dem til å se på tenningen når di først har den inne til rep.
Dette er det som skal fikses i dag:
1) Bush Stearing Rack.=48,75,-
2)Sub Assy,Front Suspension=837,50,-
3)Demper Mansjetter=315,-
4)Hjulstillings kontroll=1355,-.
Så i dag er det bare små ting men det koster og siden jeg har 3 mnd brukt bil garanti fra TGBIL så fikser jeg dette..
Rest å fikse er:Nytt eksos anlegg (var fri eksos)Liste på t taket var skadet
Speil på fører siden var ødelagt..Feil med forstilling så jeg må ha 2 nye dekk..
Legg innLagt inn:04 mai 2005 03:15
av Etelleran
ifølge turtallet ditt så stemmer det nok temmelig bra. Men det dumme med at mr2 har tempratur styrt rpm når den er kald, er bråket. Starta bilen en kald vinternatt 04.30 i tetteste strøket i sentrum. Var lite populært da bilen sto å bakket på 2500 rpm mens jeg skrapa ruta
