TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Inbruddsforsøk i bilen min! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #103498  av FireWalk

Natt til lørdag som var var det innbruddsforsøk i bilen min! Ikke i kupeen, men i MOTOR-ROMMET av alle ting! jeg merket det når jeg skulle åpne bagasjerommet som ble fikset på fredagen... det ville IKKE opp pga at det tok borti noe... jeg tenkte jeg skulle åpne motor luka for å se hva som var skjedd.. da så jeg jo at det var bendet ned hele metallet der med låsen.. så IKKE pent ut.. og det er også bendet ned å selve bagasjerommslokket der i gliset mot motor-rommet der.. lakken har sprukket og man ser rett ned på selve metallet...

UTROLIG hyggelig når man akkurat har brukt mye penger på å få hellakkert bilen... Heldigvis har de ikke klart å komme seg inn.. men gudene vet hva de var ute etter nedi motor rommet.. Dump ventilen? Turboen? intercooler? hvem i alle dager begyner å bryte seg inn i motor rommet på en bil for så å demontere motoren? har tyvene SÅ god tid nå til dags? ... Har alarm i bilen heldigvis, men det er jo ikke noe alarm på MOTOR lokket.. heh...

vanvittig kjipt.. når man endelig er blitt fornøyd med bilen så kommer en eller annen idiot og ødelegger for en.. og skaper slik en sorg oppi all gleden.. :roll:

#103499  av Kaizern

Har alarm på mitt motorlokk ihvertfall.... :)

Jaggu mye innbrudd i biler for tiden, har det blitt sånn at man må sitte i vinduet med lada gevær for at folk skal la være....

#103503  av cameleon

Banna næper hele gjengen som bedriver slik virksomhet :evil:
 #103506  av sindrejl

FireWalk skrev:Natt til lørdag som var var det innbruddsforsøk i bilen min! Ikke i kupeen, men i MOTOR-ROMMET av alle ting! jeg merket det når jeg skulle åpne bagasjerommet som ble fikset på fredagen... det ville IKKE opp pga at det tok borti noe... jeg tenkte jeg skulle åpne motor luka for å se hva som var skjedd.. da så jeg jo at det var bendet ned hele metallet der med låsen.. så IKKE pent ut.. og det er også bendet ned å selve bagasjerommslokket der i gliset mot motor-rommet der.. lakken har sprukket og man ser rett ned på selve metallet...

UTROLIG hyggelig når man akkurat har brukt mye penger på å få hellakkert bilen... Heldigvis har de ikke klart å komme seg inn.. men gudene vet hva de var ute etter nedi motor rommet.. Dump ventilen? Turboen? intercooler? hvem i alle dager begyner å bryte seg inn i motor rommet på en bil for så å demontere motoren? har tyvene SÅ god tid nå til dags? ... Har alarm i bilen heldigvis, men det er jo ikke noe alarm på MOTOR lokket.. heh...

vanvittig kjipt.. når man endelig er blitt fornøyd med bilen så kommer en eller annen idiot og ødelegger for en.. og skaper slik en sorg oppi all gleden.. :roll:
muligens at dem ikke skjønnte at det var motor bak der :D Sånn luke ned til sovekupee eller noe sånnt :D :D

#103522  av sexten

man har da vitterlig alarm i kupè, baggasjerom, motorrom og under panseret? :D
eneste aberet er at alarmen pleier å gå under overfart med ferjer pga. vibrasjoner :?

#103524  av FireFox

Kjipe greier det der assa :evil:

#103537  av CelicaTurbo

mye uheldig du skal være da gitt :roll:

#103566  av celicat23

Kjipt å høre, men...Ikke alarm på motorlokket? Hva slags b-vare alarm er det du har?

#103567  av FireWalk

celicat23 skrev:Kjipt å høre, men...Ikke alarm på motorlokket? Hva slags b-vare alarm er det du har?
Orginal Toyota Alarm... B-vare alarm er den nok, men den gjør iallefall jobben sin i den forstand at den skremmer tyven fra å prøve å komme seg inn i kupeen.. noe som jo hadde vært den enkleste måten å få åpnet motor lokket på.. Har gått med planer om DEFA alarm en stund, men det koster mye penger å ha så mye uflaks som meg hele tiden.. Pengene renner jo ut fortere enn de kommer inn ettersom at det hele tiden er noe som skjer med meg.. så DEFA alarm må jeg nok se lenge etter enda... :roll:

Jeg skjønner uansett ikke hvorfor noen vil bryte seg inn i motor rommet.. det vil jo ta uhorvelig lang tid å begynne å demontere deler de var tenkt å stjele? det er jo ikke akkurat en enkel motor å skru på med tanke på hvor trangt det er nedi der.. :shock:

#103571  av GT_rider

Lite uflaks du skal ha hele tiden da :? Ser heller ikke vitsen med å bryte seg inn i motorrommet, med mindre de var så godt utstyrt at de hadde planer om å ta hele motoren med seg. Man vet aldri med slike folk. Proffe biltyver klarer det meste, på utrolig kort tid.

Nei, få deg alarm i motorrommet. Har ikke alarm i det heletatt jeg,men så er det ingen som gidder å ta en vanlig gt heller :)

#103575  av chris

Blir DEFA på meg nå snart ja. Og så skal jeg ha forsikring på ekstrautstyr for en del titalls tusen :)

#103678  av Mr2Nyter'n;p

Min gamle bosch-alarm har alarm på bag-rom bak, bag-rom foran, motorlokk og dørene... Dessuten har den bevegelses-sensorer i kupe.. Alt er koblet på et HØYST irriterende horn... Heh... Mmh.. :)

#103693  av andre 1

så hinsides irriterende da! gud hvor fett det hadde vært å ta noen slike jævler på fersken !

#103721  av Elzin

en kompis av meg skal montere ny alarm på bilen min. da fjerner jeg min gamle DEFA. den nye alarmen har fjernstart :D

#103889  av Biggen

Man får oxo alarmer med Pager, som sender deg en beskje når/hvis alarmen går, på opptil 1000m avstand. Vet ikke om en får kjøp det i Norge eller om det en godkjent alarm for forsikkringsselskapene.....!
Veldig vanlig i UK.