Side 1 av 3

sjekk dette!!!! nitro til mr2...

Legg innLagt inn:23 apr 2005 20:59
av Raze_r
hehe, sjekk denne linken:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33740

hva tror dere om det??
hadde vært tøft å prøve får å se hvordan det er, men vil høre m dere først å høre dere har å si....

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:03
av blixern
du får vel gjerne hva du betaler for........

Sats på ett ordentlig "wet" system vis du skal kjøre gass i motoren din....

Syns det er mye "jalla" dem tilbyr på Ebay...f.eks "chiptrim med 25hp+++ osv)......

Negative from me...


:roll: :shock:

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:05
av lexusmann
Me too... :?

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:05
av Maverick
Jeg har IKKE peiling på nitro, men det lukter humbug lang vei ..

Er det for godt til å være sant, så er det gjerne det .. :roll:

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:08
av sindrejl
jeg tror på den der.. er jo en knøttliten flaske og tørt system er veldig enkle.. enkel å montere og koster mye mindre, minuset er jo at man ikke får like mye hk.. men hallo.. 35hk mer er nok for meg :D for 850spenn er det verdt å teste ut egentlig.. nitro er nitro..

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:12
av CelicaTurbo
man må jo også tilføre bensin på et vis om man monterer tørrt system, det nytter ikke å kun kjøre på med gass med mindre man ønsker ett stykk havarert motor.. det er litt greit å ha et system som håndtere både bensin og gass på et skikkelig vis.

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:13
av blixern
er jo ikke mange kroner det er snakk om nei....
men en liten tommelfinger-regel, hvor mange hk får du for 850kr ?
Grei det er gass det er snakk om, men det virker for billig ut til å gi deg 35 hk.....

Legg innLagt inn:23 apr 2005 21:23
av Raze_r
men hvordan fungerer et tørt system egentlig??
hvor spruter man inn gassen osv??

tror du denne er skadelig for motoren?
hadde vært gøy å prøve,men er den skadelig for motoren er det ikke noe å tenke på en gang.....

takker :P

Legg innLagt inn:23 apr 2005 22:59
av CelicaTurbo
jeg ville ihvertfall spurt om hvilke dyser som fulgte med det kittet og kanskje sjekke hvor lenge det volumet i den flasken varer.

Tørre lystgass-systemer fungerer ved å sprute gassen inn i innsuget med en dyse av ønsket størrelse er montert der. Dysens størrelse bestemmer hvor mye gass som går inn og dermed mengden effekt. Tørre system vil si at det kun er gassen som sprutes inn, ikke bensin. Siden gassen ikke er noe annet enn store mengder ekstra oksygen så må man også tilsette korrekt mengde bensin for at blandingsforholdet mellom bensin og oksygen skal bli korrekt. Om man kun kjører på med gass uten å tilføre tilstrekkelig ekstra bensin vil motoren gå alt for magert med dertil stor sannsynlighet for kraftig tenningsbank. Gjøres det feil er det derfor potensiellt skadelig for motoren, og det vil uansett utsette motoren for kortvarig mer stress enn hva den er bygget for å tåle så det er klart at det går utover motorens levetid i større eller mindre grad, selv om produsentene av disse anleggene påstår noe annet (om den senker levetiden mer enn hva som er ubetydelig spørs vel, og kommer vel i stor grad ann på hvor stor dyse man velger å bruke). Våte lystgass systemer inkluderer et vis å tilsette ekstra bensin sammen med gassen.

Legg innLagt inn:23 apr 2005 23:31
av lasserj
skal man ha nos lønner det seg og kjøpe av kjente mærker, slik at du kan få den hjelpen man eventuelt trenger om montering, bruk og at du har grei tilgang på nye deler eventuelt,

men det nos-systemet virket litt jalla og lite, sikkert ikke mye morro i den.
med en 10lbs flaske 55kh dyse får man ca 90sek med Nitrous..

Legg innLagt inn:24 apr 2005 10:33
av Raze_r
så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?
eller blir da den mengden bensin sorutes inn hele tiden uans om du bruker nosen el ikke?
hvordan stiller man inn dette da?

og hvor mye koster et slikt anna nos system... (bra merke) ?

takker...

Legg innLagt inn:24 apr 2005 11:01
av MR2WideBody
SHADY-SHOT sier vel alt??

Legg innLagt inn:24 apr 2005 11:38
av maxgets
Raze_r skrev:så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?
eller blir da den mengden bensin sorutes inn hele tiden uans om du bruker nosen el ikke?
hvordan stiller man inn dette da?

og hvor mye koster et slikt anna nos system... (bra merke) ?

takker...
www.sverrekahrsracing.no les litt der du =)

Legg innLagt inn:24 apr 2005 12:02
av sindrejl
Raze_r skrev:så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?
eller blir da den mengden bensin sorutes inn hele tiden uans om du bruker nosen el ikke?
hvordan stiller man inn dette da?

og hvor mye koster et slikt anna nos system... (bra merke) ?

takker...
er vanligvis ganske dyrt ;) men det skader ikke motoren noe spesielt mer enn litt ekstra slitasje i og med at den rett og slett går kraftigere ;)

og iogmed at det ligger på rundt 8-9k kjøper jeg heller kompressormatet motor først ;)

her står forresten alt dere lurer på:

http://www.sverrekahrsracing.no/lystgas ... vs-wet.htm

Legg innLagt inn:24 apr 2005 13:27
av Raze_r
men må jeg stille på noe i motoren eller noe det m bensina?
at den må til mer bensin når jeg bruker nos... eller er det elektronik som følger med nos-pakken og bare ledninger som jeg må trekke opp til div og så gjør det resten selv?

takker får svar...
ps: lurer på om jeg skal kjøpe det.... har veldig lyst og prøve,å se hvordan det funker... :P :D hadde vært morro