TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• plasering av luft filter

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #101484  av Elzin

beklager å måtte ta opp dette igjen, men eg vurderer å flytte batteriet bak i bilen, vil ikke ha en stor knekk på rørene :(

men går det bra å ha bateriet bak i bilen? er det lovlig?
har sett mange som har spesielle baterier til anlegg bak, men ett vanlig bateri, kan det plaseres i bilen?

#101495  av CelicaTurbo

det jeg kan huske av slike tidligere diskusjoner på andre forum er at batterier kan monteres andre steder men da må det stå i egen batteriboks med lufting, og det må være skikkelig festet. Om det er noen andre viktige krav vet jeg ikke, men biltilsynet kan gjerne svare best på det (bare si at du skal bygge stereo eller noe). Jeg vet biltema selger noen batteribokser med lufting, men jeg vet ikke om disse enkelt kan godkjennes eller hva..

#101513  av Tor

På søstra mi sin 2005 BMW 118d er batteriet bak, selfølgelig det er jo BMW. Men batteriet ligger bare i en kasse som er vanntett. Denne kassa er dekket med et plast lokk som ikke er tett i det hele tatt. Lokket er bare der for og hindre at du setter bagasjen på batteriet.

Men så kreves det ikke lukket kasse om du bruker de nye gele batteriene ettersom de ikke inneholder syre.