Side 1 av 1

"gjør det selv" Registerreim bytte.

Legg innLagt inn:11 apr 2005 22:21
av richeros
Tenkte bare å vise et resultat av naboen som skulle skifte registereim selv.

han gjorde det tydeligvis ikke helt etter boken. Da han startet den bare smalt det.
Motoren ble demontert og ventiler med mer ble byttet. motoren virket ellers ganske bra. vrei litt om på motoren og slipte hakkene på stemplene rein. Satt sammen motoren og vrei om. Motoren gikk veldig ugjevnt. Virket som at den gikk på en sylinder. Hmm...

Det viste seg at et stempel ikke gikk ned igjen. det stod på top og ventilene klakket i det.

Grunnen:

Legg innLagt inn:11 apr 2005 22:35
av CelicaTurbo
jøss, det var ikke mye igjen av det stempelet.. men hvorfor ble ikke det oppdaget første gang motoren ble åpnet etter uhellet da? :roll:

Legg innLagt inn:11 apr 2005 22:40
av richeros
Fordi toppen på stempelt var helt og man kunne ikke se noe åpnbart.
"Topplokket" ble presset opp som normalt og virket fast og fint.
Det ble bare ikke med på turen ned. Tror ikke det ble sjekket da vi hadde den åpen første gang.

Legg innLagt inn:16 apr 2005 17:49
av Gjertsen
ble dyr reg reim skifte dette da ja! :(
sykt at stempelet ble SÅ "knust"
Sett stempler som har ripa opp sylinder men aldri KNUST stempel.

Legg innLagt inn:16 apr 2005 18:00
av GT4 CS
Trur jeg ville sjekket rådelager og råden i samme slengen her assa :wink: Åssen bil er de denne motoren sitter i da? Et annet lite tips mens toppen er av kan jo være og dobbelsjekke at alle ventiler er rette ig fine og at ingen av kammbukkene eller kamma har tatt skade også, er ikke så mye som skal til før det blir ventilsalat med dessert

Legg innLagt inn:16 apr 2005 19:24
av Anders gullstein
Tror jeg bare ville ha kasta motoren på dynga, fått tak i en ny en. tror det blir mindre arbeid det. Hva slags bil står denne i da? Tre sylindere bare, må da være litt av en hjulvisp :wink: .

Legg innLagt inn:16 apr 2005 19:42
av GT_rider
Kan jo bruke den som byttemotor i en gammel daihatsu :lol: