TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bra side for oss som vil lære!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #99660  av _speedy

Jeg er vel en av de få(?) her inne som ikke har så store kunnskaper innenfor bilmotorens oppbygning, kjøling, turbo,girkasse etc. En side som jeg har lært en god del igjennom, via god tekst og bra illustrasjoner, er howstuffworks.com's "Under The Hood"-side, og "Auto"-siden. Vil anbefale alle interesserte nybegynnere å lese igjennom artiklene der! :wink:
Noen med flere slike gode sider?

#99669  av FireWalk

Jepp.. har vært mye inne på den siden der.. står jo om hvordan det meste fungerer :) meget interessant side.. Liker du Discovery channel og illustrert vitenskap generelt så kommer du til å like den siden der :-) og best av alt: det står jo hvordan bil motorer fungerer... hvordan wankel fungerer... egentlig alt.. til og med jetmotorer og raketter også 8)

#99673  av _speedy

FireWalk skrev:Jepp.. har vært mye inne på den siden der.. står jo om hvordan det meste fungerer :) meget interessant side.. Liker du Discovery channel og illustrert vitenskap generelt så kommer du til å like den siden der :-) og best av alt: det står jo hvordan bil motorer fungerer... hvordan wankel fungerer... egentlig alt.. til og med jetmotorer og raketter også 8)
Jepp,liker f.eks programmer der de bygger opp en rå bil fra starten. Der er noe med det, å lese/se/høre om hvordan andre fikser opp bilene sine. Husker jeg leste for en stund siden i 911 & Porsche World om en kar som kjøpte seg en -86 911 Carrera; ganske slitt innvendig, og helt standard eksteriør. Han fiksa opp bilen, med komplett sort skinninteriør, og så helt strøken ut utvendig! Bilen ble vel svart, med nye felger/dekk, div. clean styling...Ble helt rå! Men allikevel, så fortsatt ikke for "oppjazza" ut. Etterpå fikk vi se bilder fra hans første prøvetur på deilige,lange veier i Skottland...Ah...*drømme seg bort* :D