kennethx skrev:Noen som vet hvor mye det veier?du får ta med deg en vekt, og veie mitt
kennethx skrev:Noen som vet hvor mye det veier?7,3kg
ErikG skrev:Er det noe poeng med letta svinghjul på turbomotor da. Vi vil jo ha turbotrykket med oss videre eller hva?? Med lettere svinghjul vil ikke turtallet "holde" seg like lenge som med tyngre og da må man være sykt rask på og gire for og ikke miste turbotrykket. Eller tar jeg helt feil her?Turtallet er sterkt avhengig av hvor mye gass du gir
ErikG skrev:Bare hørte noe snakk om det fra lærern min. Han driver og trimmer en del biler og kjører autoslalom. Han mente det ville være dumt med letta svinghjul der man kjører aktivt for eksempel på bane der det er enten full brems eller full gass. Hadde tenkt dette til celicaen min, får så sinna og fet lyd, men slo det fra meg. Tror det er mye annet jeg ville gjort før jeg bytta svinghjulet.Du får ikke Dårligere aks av lettere svinghjul, heller tvert i mot. Det er så klart lettere å "daue" bilen når du løser clutchen, siden det er mindre moment lagret i svinghjulet .
spkstrp skrev:tror han sikter til at på bane er det perioder der du må bremse og ikke lader opp trykk... og da mister du det som normalt er lagret i svinghjulet ? or am I wrong ?kanskje.. er utenfor mitt område da jeg ikke har turbo ;P
sindrejl skrev:på bane er jo letta svinghjul genialt.. du får bedre akselerasjon men mindre toppfart for å si det ganske enkelt..Du får ikke mindre toppfart!
på bane er det jo bedre med aks enn toppfart!?