Side 1 av 1

kutter på 6000omdr

Legg innLagt inn:01 feb 2005 20:11
av larsst185
Jeg har fått et aldri så lite problem med mr2`n.Jeg får turtallsperra på 6000 omdr og dette er jo altfor tidlig.Har nettopp blitt sånn.T-vis en åpner som den skal på ca 5000 men rett etterpå kutter tenninga og motorlampa lyser et øyeblikk.Ingen feilkoder å lese av.Skjønner ikke helt hva som skulle bli feil slik at turtallsperra flyttes så langt ned fra det den skal være.....

Legg innLagt inn:02 feb 2005 00:50
av CelicaTurbo
at motorlampen lyser indikerer i det minste at det ikke er normal turtallssperre du treffer ihvertfall, men kan dessverre ikke gi deg noen forslag på hva dette kan være for noe..

Legg innLagt inn:02 feb 2005 01:14
av kennethx
Tipper på overtrykk og fuelcut jeg, iom at motorlampen tennes, men ta en diagnose å få ut feilkoden da, så sier det sikkert det du trenger å vite :)

Edit: du fant ingen feilkoder nei, ops... :oops:

Legg innLagt inn:02 feb 2005 01:24
av Master
Er dette turbo eller na? det kan være tenningsproblemer (fordelerlokk, plugger, kabler osv) eller evt bensintilførselen (kanskje bensinpumpa ikke klarer å levere nok?) har du prøvd å resette ecu'en? koble fra batteriet i 10 minutter. en volvo jeg vet om klarte ikke passere ca 4-5000 rpm og da var bensinpumpa gåen.

Legg innLagt inn:02 feb 2005 01:31
av GT4 CS
Det er ikke noen løse ledninger da? Rundt tenningskomponenter, vet coil ledningen på enkelte biler har en tendens og løsne. Eh nei får f... ,er jo samme type ledninger som i min. De sitter klippset fast de. Da er de utelukket.
Om den kutter slik er jo feilen mest sannsynelig bensin tilførsel eller tenninga. Er det mulig du har en bensin pumpe som krangler? Har vel tilgang på og få lånt deg utstyr til og måle du? Er det 3sge eller 3sgte du har?
En annen ting, er det kunn ved full aks den kutter? Eller kutter den uansett hvor fort du nærmer deg 6000.
Sitter det ikke en vacum klokke med div vacum slanger på t-vis´n din? Noe der og kansje. Men holder en liten knapp på bensin tilførsel jeg da.

Legg innLagt inn:02 feb 2005 08:03
av larsst185
Er en na så er vel ønsketenkning at det er fuelcut :lol: Den kutter uansett belastning når den når dette skjer.Har resetta ecu,hjelper ikke.blæh.
Skal sjekke dette nærmere i dag.....

Legg innLagt inn:02 feb 2005 15:49
av erling
Du kan jo sjekke igniter, og ledninger til den. Jeg fikk jaffal samme problem med en 2.gen igniter på 3.gen NA.