Side 1 av 2
hmmmm.... mr2 mk2 na på kvart mila?
Legg innLagt inn:30 jan 2005 20:57
av sw20
bare lurte på en liten ting etter å ha sett en del bilfilma i helga...
ka klare ein mr2 na på kvart mila....

Legg innLagt inn:30 jan 2005 21:34
av sexten
en 1996 MR2 Turbo (200bhp, 271Nm, 1280kg) klarer det på 14.7 sekunder
Legg innLagt inn:30 jan 2005 22:08
av jumbo
96 turbo med bare 200 hk? US?
Legg innLagt inn:30 jan 2005 22:35
av Master
garantert over 16 sekunder, om ikke 17
edit: leita litt og fant 16.1 sek @ 140 km/h
For øvrig 0-100 km/h går på 8.2 sek (7.2 for 0-60mhp)
Legg innLagt inn:30 jan 2005 22:45
av sexten
For øvrig 0-100 km/h går på 8.2 sek (7.2 for 0-60mhp)
Hvordan i all verden får du det til å stemme?
Legg innLagt inn:30 jan 2005 23:02
av sindrejl
sexten skrev:
For øvrig 0-100 km/h går på 8.2 sek (7.2 for 0-60mhp)
Hvordan i all verden får du det til å stemme?
lurer jeg også på.. se litt på tallene igjen du

Legg innLagt inn:30 jan 2005 23:25
av chris
Jeg har i hvert fall lært at 60 mph = ca 100 km/t (er vel 96 sånn helt nøyaktig ellerno)
Legg innLagt inn:30 jan 2005 23:25
av Master
Iallefall turbokassa er andregir sin "Max Permissible Speed" satt til 96 km/h, noe som innebærer girskift til 3 gir for å oppnå 100 km/h ut i fra fabrikkspesifikasjonene. Eneste forklaringa jeg har på at det er såpass mye mer.
se her:
http://www.mr2.com/ARTICLE/1991_Specifications.html
og her:
http://www.mr2.com/TEXT/mr2_compare.html
hva speedoen din viser er en annen ting

Legg innLagt inn:30 jan 2005 23:28
av chris
jumbo skrev:96 turbo med bare 200 hk? US?
er vel normalt 245 i 96 turboene ja. og da vil jeg tro quartermilen går litt fortere også
Legg innLagt inn:31 jan 2005 08:12
av FireWalk
at en NA skal klare 0-100 1 sekund bedre enn en Turbo finner jeg helt usannsynelig. Uansett om det er 204 hk versjonen eller 245 hk versjonen. Her må det nok være noe feil ja..

Legg innLagt inn:31 jan 2005 10:34
av jumbo
Master skrev:Iallefall turbokassa er andregir sin "Max Permissible Speed" satt til 96 km/h, noe som innebærer girskift til 3 gir for å oppnå 100 km/h ut i fra fabrikkspesifikasjonene.
Jeg klarer ca 105-110 km/t i følge GPS på 2. gir før sperra slår inn.
8.2 sek. på 0-100 for en 156 hk NA er litt mye tror jeg. Skal være mer enn gjørbart å komme under 8 blank.
Legg innLagt inn:31 jan 2005 12:26
av saftisme
Jeg tar 0-100 rundt 7.5 sek med egen stoppeklokke. litt unøyaktig, men turboen burde vel ligge en del under det igjen?
Legg innLagt inn:31 jan 2005 12:34
av Master
Jeg har da ikke sagt at en na klarer 0-100 raskere enn en turbo

Hvis dere ser på siden der så står det at turboen gjør 0-100 på 5.9 sek. Jeg har ikke funnet noen offisielle tall, og har heller aldri prøvd å tatt ordentlig tid. (stoppeklokke kan vel ikke telle...)
Legg innLagt inn:31 jan 2005 15:42
av jumbo
Stoppeklokke er stort sett så bra det blir... man trenger imidlertid en bedre kilde for å måle farten enn bare speedometeret. GPS er heller ikke egnet, ettersom den har for treg oppdatering til denne bruken.
En grei løsning er å bruke en GPS til å fastslå misvisningen, og deretter finne ut nøyaktig hvor mye man må ha på speedometeret for å faktisk ha 100 km/t. Deretter teste med stoppeklokke.
Det beste er om man har en turbotimer med speedometerinngang, og som man kan kalibrere til å ta bort misvisningen fra speedoen. Da burde man sitte igjen med et veldig nøyaktig resultat.
Legg innLagt inn:31 jan 2005 16:21
av Speeder
Er det vikelig ingen som har prøvd mr2'n på kvartmila da? så de kan komme med dokumenterte tall.
Min celica brukte 16,1 på 402 meter, første gang jeg prøvde meg, så startene var ikke akkurat optimale, litt å gå på er det nok.