Side 1 av 2

MR2 Wektor

Legg innLagt inn:17 jan 2005 23:11
av TurboKnut
Jeg drev og lette etter noen blader som jeg ikke fant, men selvfølgelig dukket det opp noe helt annet.
Denne MR2’n fra 1994 har 330 hk – er det en Supra Twin Turbo motor som er sko-hornet nedi MR2’n???

Har prøvd å søke litt på nettet men finner ingenting om Wektor.

Legg innLagt inn:17 jan 2005 23:52
av TEMIC
Her er en til salgs. Riktignok ikke med samme antall HK men dog.
http://eng.autoscout24.com/home/index/d ... roto=&zip=

Legg innLagt inn:18 jan 2005 00:33
av Tor
Er det bare meg eller va de bilene tøffe :)

Legg innLagt inn:18 jan 2005 00:39
av cameleon
For de som liker 348 samt 355 replicas, så må det være stort. Men personlig synes jeg ikke noe om noen av de :wink:

Legg innLagt inn:18 jan 2005 01:25
av jumbo
Tipper de 330 hestene enten er oppspinn, evnt en litt oppspritet 3.gen gte

Legg innLagt inn:18 jan 2005 01:41
av sindrejl
synes ikke særlig om sånne ferrarri kit jeg da, men godt arbeid.. det var det :)

Legg innLagt inn:18 jan 2005 08:38
av S-2000
Lekre biler, men det blir liksom hverken av delene. Ikke noen fullblods Ferrari, og det blir heller ingen MR2 ettersom alle kjennetegnene fra originalen er "visket" bort...

Men småpent er det uansett...

Legg innLagt inn:18 jan 2005 11:34
av FireWalk
hvorfor kjøpe MR2 om man helst vil ha noe som ser ut som en ferrari eller en styla BMW ? Da får de kjøpe seg noe annet da...

MR2 er jo pen i utgangspunktet.. skjønner kke hvorfor så mange på død og liv skal sette på styling som frarøver bilen dens orginale utseende totalt! da er et jo ikke MR2 lenger... kun på innsiden.. er enkelte folk flau over at de har MR2 og må prøve å skjule det på best mulig vis eller? jeg trodde at det å ha en MR2 er noe man kan være stolt over.. men har vel kanskje tatt feil jeg da siden så mange prøver å skjule hva slags bil det egentlig er?...

Nei! velg diskrèt styling om dere skal ha styling gutter... MR2 er en NYDELIG bil i utgangspunktet! skal man ha på noe så må det være noe som fremhever linjene litt bedre. Ikke noe sånn overdrevent som Ferrari styling.

Legg innLagt inn:18 jan 2005 14:54
av Erlend
Dette har vært diskutert tidligere, stiller meg sammen med Firewalk i denne saken.

Men hvis jeg skal holde meg nøye til emnet så var det en bra konversjon, 330 hester er jo mulig på 3SGTE, selv om det er mye arbeid :) Har forresten aldri hørt om Wektor, bare Vector... En Vector-stylet MR2, det kunne jeg likt, siden Vector-biler er så og si ikke-eksiterende :)

Legg innLagt inn:19 jan 2005 08:49
av chris
Erlend skrev:Dette har vært diskutert tidligere, stiller meg sammen med Firewalk i denne saken.

Men hvis jeg skal holde meg nøye til emnet så var det en bra konversjon, 330 hester er jo mulig på 3SGTE, selv om det er mye arbeid :) Har forresten aldri hørt om Wektor, bare Vector... En Vector-stylet MR2, det kunne jeg likt, siden Vector-biler er så og si ikke-eksiterende :)
330 er vel ikke så fryktelig mye arbeid, så lenge man har 245-hesteren som utgangspunkt. ?

Legg innLagt inn:19 jan 2005 16:11
av FireWalk
Nei det er jo bare å stille opp trykket det.... men om det skal VARE en stund også så må man jo begynne å forsterke saker og ting.. Da kan man jo få mye mer en 330 også..

Legg innLagt inn:19 jan 2005 18:35
av Erlend
Tja... Markus har jo over 330, har han ikke? Og jeg tror at hvis du spør ham, så vil han nok si at det har vært en del arbeid :) Hva er moroa med å ha 330 hester hvis det bare varer i noen få dager/uker/måneder? Alle kan jo øke trykket, det som er utfordrende er å få det til å bli driftsikkert :)

Legg innLagt inn:19 jan 2005 19:02
av FireWalk
Erlend skrev:Tja... Markus har jo over 330, har han ikke? Og jeg tror at hvis du spør ham, så vil han nok si at det har vært en del arbeid :) Hva er moroa med å ha 330 hester hvis det bare varer i noen få dager/uker/måneder? Alle kan jo øke trykket, det som er utfordrende er å få det til å bli driftsikkert :)
Jepp. det er det som er trikset. Jeg kjøpte bilen min ferdig trimmet. Så å si alt som er i motoren er byttet ut med sterkere komponenter som skal tåle høyere trykk. Jeg er imidlertid litt usikker på akkurat HVOR mange HK der er. Om Markus har ca 330, hvilket ladetrykk kjører han på?
Min kjører på 1,3 bar, så jeg regner med det er rundt 300 kanskje, men uten å kjøre den på rullene så er det jo umulig å vite..

Legg innLagt inn:24 jan 2005 04:20
av Ivar
FireWalk skrev:hvorfor kjøpe MR2 om man helst vil ha noe som ser ut som en ferrari eller en styla BMW ? Da får de kjøpe seg noe annet da...

MR2 er jo pen i utgangspunktet.. skjønner kke hvorfor så mange på død og liv skal sette på styling som frarøver bilen dens orginale utseende totalt! da er et jo ikke MR2 lenger... kun på innsiden.. er enkelte folk flau over at de har MR2 og må prøve å skjule det på best mulig vis eller? jeg trodde at det å ha en MR2 er noe man kan være stolt over.. men har vel kanskje tatt feil jeg da siden så mange prøver å skjule hva slags bil det egentlig er?...

Nei! velg diskrèt styling om dere skal ha styling gutter... MR2 er en NYDELIG bil i utgangspunktet! skal man ha på noe så må det være noe som fremhever linjene litt bedre. Ikke noe sånn overdrevent som Ferrari styling.
Du bør kanskje innse at noen driter langt i orginale ting? At noen vil ha individualisme? At ikke alle anser MR2 som noe hellig?

Personlig synes jeg det er råtøft når ting blir modifisert, og rett og slett, mindre uniformert.

Legg innLagt inn:24 jan 2005 16:06
av FireWalk
For meg kan du style MR2en din slik at den ser ut som en rusten LADA. Jeg sa bare hva jeg syntes, og det står jeg for. 8)