TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bergens Tur

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #82720  av Tor

Heisann, skal med hurtigruta til bergen neste uke, er sånn klasse opplegg :) Reiser fredags natt fra Tromsø, er det noe man bør se i Bergen da`? Og er det noen ordentelige bil stasj butikker der nede da? Skulle lisom bare høre med dere som er "lokalkjent" der nede.

#82738  av GT_rider

Egentlig ikke som jeg kommer på akkurat nå. Spørs også litt hvor mobil du er når du kommer nedover? Kan jo evt ta en tur ut i Åsane til Toyparts. (Har vel åpna verkstedet nå??)
Kan jo evt også avtale å møte noen av de andre medl som er lokalkjent i Bergen og omegn, og kanskje få en liten sightseeing rundt?
Egentlig liten aktivitet på bilfronten nå.
 #82754  av GT_rider

Tor skrev:Heisann, skal med hurtigruta til bergen neste uke, er sånn klasse opplegg :) Reiser fredags natt fra Tromsø, er det noe man bør se i Bergen da`? Og er det noen ordentelige bil stasj butikker der nede da? Skulle lisom bare høre med dere som er "lokalkjent" der nede.
Hva er det klassen skal da. Vet ikke hva linje du går, men tipper det har noe med mekaniske fag å gjøre. Rett??????

#82819  av Tor

Stemmer bra :) Går VK1 Skipsteknisk Drift dvs jeg er begynt på en maskinist utdannelse :) Vi har sløyfet valgfag i hele år og tar istete en tur som "mannskap" på hurtigruta :) Gleder meg-...

#82829  av GT_rider

oki.. Så da blir det å være flue på veggen i maskinrommet og på brua tromsø - bergen turretur??

Ellers noe som står på programmet når dere først er på sørlige breddegrader? Utenom ditt ønske om å finne noen bilsjapper, som jeg desverre ikke kan hjelpe deg med :(

#82839  av Kjelliken

:? hvor lenge er dere i bergen da om jeg tør spørre...

Greit og vite hvor mye tid en har nor en er her nede..
SÃ¥ kan vi kansje stille opp og ta en liten sightsing.. :wink:

#82850  av Tor

Ettersom jeg har forstår på lærenene mine kommer vi til Bergen på formidagen og drar på ettermidagen/kvelden :) Dette kan jeg sjekke opp mere nøyaktig, er det store avstander fra hurtigrutekaia til selv sentrum da?

#82854  av GT_rider

Nja... Ett lite stykke å gå i hvertfall. Kaien ligger forsåvidt i sentrum, men liksom litt bakvendt til spør du meg. Ingen ide om hvordan det er med buss derfra og opp til selve sentrum(torgallmenning, torget, festplassen)
Men opp derfra må dere. Igenting å gjøre der nede ihvertfall.. Det vet jeg.

#82862  av Tor

Hhehe, takker for info :) Må vel prøve og "nå" sentrum da:)

#82901  av Remi

hehe bergen ja.. er faktisk en veldig pen by da :wink: :wink:

#82947  av Tor

Har faktisk et søskenbarn som bor i bergen, må vel kansje få han til og ta en omvisning i sin MB CLK 230 Kompressor :)

#83109  av Kjelliken

:? er no ikke store byen så dere klarer no og tusle igjennom den på kort tid. men kan være litt kjeitete og komme seg fra hurtigruta og inn. men det skal vel ikke være noe problem. si ifra nor du vet nøyaktig hvilke tider du er her så skal vel vi få til noe tenker jeg.. :wink:

#83144  av Tor

Skal sjekke det kjelliken iløpet av morgen dagen :) Takker for hjelp, må vel kansje se noe mere enn hurtugrute kaia når vi er i selve bergen da:)

#83150  av kennethx

Tor skrev:Skal sjekke det kjelliken iløpet av morgen dagen :) Takker for hjelp, må vel kansje se noe mere enn hurtugrute kaia når vi er i selve bergen da:)
Den er nemmelig ikke serlig mye å se! :roll:

#83216  av GT_rider

kennethx skrev:
Tor skrev:Skal sjekke det kjelliken iløpet av morgen dagen :) Takker for hjelp, må vel kansje se noe mere enn hurtugrute kaia når vi er i selve bergen da:)
Den er nemmelig ikke serlig mye å se! :roll:
Æhhh... Nei. Ikke akkurat..
Nesten så det kan utvikle seg til en mindre samling med besøk fra nord :?: