TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 30% Dyrere Ã¥ svinge feil fra 1. Februar!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #81087  av FireWalk

Pass på gutter... fra 1. Februar blir bøtene for å bryte trafikk reglene økt med hele 30%! som om det ikke var dyrt nok fra før..... :shock:

Så om du skulle finne på å være litt uoppmerksom et øyeblikk og komme i skade for å f.eks svinge feil, så kan du vente deg en straff som er like streng som den du hadde fått om du hadde slått ned noen med balltre på gata :roll:

Bare sånn at det er sagt liksom...

Les hele artikkelen her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261574

#81092  av kake

For jævlig.

#81093  av cameleon

Monter fake nr.skilt og kjør i fra jævlene. Been there done that :twisted:
Men sånn helt seriøst. Noe begynner å bli ravende galt da det svir mindre på pungen å leke Grand Theft Auto irl :?

#81096  av erling

Glemmer blinklys: 2000,-

Defekt håndbrekk: 2000,-

Disse 2 var nye for meg... Blir gjerne ikke slått så hardt ned på i praksis?
Bilde

Hvorfor skal vi få tredd sånn dritt over hodet her i dette "demokratiske" landet når vi ikke vil ha det sånn? Disse bøtene sammen med 20-30 km/t for lave fartsgrenser overalt blir jo flott! Bilde

Nam-nam..

#81097  av sleeper

Fy faen!!!
7800kr for og kjøre 36 for fort!!?!?!?!?!?!?!?!?

jeg vurderer faktisk sterkt og flytte til svergie for og komme meg vekk fra de pengesjuke JÆ..... som sitter og krever inn penger her i norge!!!!!!!

nå øker de jo satsene for og kjøre for fort hvert år jo!
detta blir for dumt!!!!!vi ender opp med en haug med folk som kjører rundt i 10-15 km for sakte bare fordet de er liv redde for og kjøre for fort!

#81099  av Fredrik

Blir mer og mer glad i hjemlandet mitt :roll:

HVA er mest trafikkfarlig? Ligga 10km/t over eller 10km/t under fartsgrensa?!

Og hvorfor skal dem væra så hissige på detta?

Nei, trur jeg skal bli voldtektsmann av yrke jeg... Mindre sjanse for å bli tatt og minimal straff hvis jeg skulle bli tatt!

#81105  av FireWalk

dersom det er noe du kan være sikker på du har stor sjanse for å bli tatt for i dette landet så er det nettopp om du skulle komme i skade for å bryte trafikk reglene. Som vi alle vet prioriterer ikke politiet små forseelser som "Grov vold", "Ran på gata", torpedovirksomht, utpressing, lemlestelse og hærverk, grovt tyveri osv. Og grunnen? Kapasitet mangel. Politiet har rett og slett ikke kapasitet til å ta forbryterene som bevisst driver og stjeler og banker opp folk. Grunnen til at de ikke har kapasitet til å ta seg av disse harde kriminelle er jo selvfølgelig fordi all kapasiteten deres er fokusert på å ta fru hansen som kjører 10 km/t for fort på 4 felts motorvei :) Når hun da blir tatt får hun like streng straff som Svartepetter hadde fått om han hadde blitt tatt for kunst tyveriet sist helg. Eller den gamle damen han ranet.

Vi skal vite det, at det Værste man kan gjøre her i landet er å kjøre for fort, bryte vikeplikten, la være å bruke blinklys eller ha dårlig håndbrekk!

Har du noen gang gjort noen av disse tingene? ja da er du en HARD KRIMINELL!!!!!!! hvordan kan dere leve med dere selv? Det er bare å gå å ta selvmord med en gang. dere er ikke et hakk bedre enn de som voldtar ungjenter, som raner gamle damer.. som stjeler rent huset til flomofrene mens de fremdeles er på savnet listene. Ja, dere er avskum hele gjengen!!! fordi dere ikke bruker blinklys!!
Vel... det er iallefall det politiet og staten mener...

Jeg er ikke enig. Men hva hjelper vel det? vi lever i et land der trafikk forseelser blir prioritert på bekostning av langt mer allvorlige forbrytelser. Den vanlige mann i gata gidder ikke lenger å annmelde grov vold. Ei heller gidder vi annmelde tyveri og hærverk. For vi vet at purken ikke gidder å bry seg med det. Anngivelig pga. kapasitet problemer. Du har kanskje fått bilen ramponert over natten av pøbler? Du kan jo alltids annmelde det. men det er 99,99999% sjans for at gjerningsmennene slipper fri, selv om du kanskje VET hvem de er og forteller dette til politiet.

Frustrert som du er kjører du ned for å annmelde dette. Men i det du tar svingen er du så frustrert at du glemmer å skru på blinklyset. Da tar det ikke mange sekundene før onkel står der med blålys og sirener og skal melke deg for penger. De så deg nok! for det er DER ressusene er. På veien. Og det ikke der de burde vært...
Sist redigert av FireWalk den 08 jan 2005 16:47, redigert 1 gang totalt.

#81107  av FireWalk

Fredrik skrev:Blir mer og mer glad i hjemlandet mitt :roll:

HVA er mest trafikkfarlig? Ligga 10km/t over eller 10km/t under fartsgrensa?!

Og hvorfor skal dem væra så hissige på detta?

Nei, trur jeg skal bli voldtektsmann av yrke jeg... Mindre sjanse for å bli tatt og minimal straff hvis jeg skulle bli tatt!
Ingen dum ide.. Jeg er helt sikker på at i en eventuell rettsak der du haddeblitt annmeldt av en av dine kvinnelige offre så hadde du sannsyneligvis blitt frikjent dersom hun ikke hadde hatt tunge beviser. F.eks videofilmet hele greia. her er man uskyldig intil det motsatte er bevist!

Men om du skulle havne i rettsak for å ha kjørt for fort, uten at politiet har noen beviser mot deg. Vel, da har du egentlig tapt rettsaken før den har begynt. For her er det omvendt, her er du i praksis nemlig skyldig intil det motsatte er bevist....

forstå seg på det den som kan... Det hele bunner vel ut i det faktum at bilistene er statens melkeku NR 1. Og da gjelder tydeligvis ikke våre rettigheter som statsborgere lenger.

Rettsikkerhet er noe du har uansett hvilke fæle ting du har gjort. Saddam Hussein har rettsikkerhet. Om du har drept 1000 mennesker så har du fremdeles en viss rettsikkerhet. Du skal få en rettferdig rettsak. Eneste unntak er i Trafikken. Glemmer du f.eks å bruke blinklys så er dette en forbrytelse som er så grotesk og grusom at det ikke kan tilgis. Derfor har du i realiteten ingen rettsikkerhet når alt kommer til stykket. Her skal du dømmes bare med misstanke! og du er som sagt skyldig intil det motsatte er bevist...

Provoserende.... veldig provoserende...
Sist redigert av FireWalk den 08 jan 2005 16:49, redigert 1 gang totalt.

#81111  av Fredrik

FireWalk skrev: Har du noen gang gjort noen av disse tingene? ja da er du en HARD KRIMINELL!!!!!!! hvordan kan dere leve med dere selv? Det er bare å gå å ta selvmord med en gang. dere er ikke et hakk bedre enn de som voldtar ungjenter, som raner gamle damer.. som stjeler rent huset til flomofrene mens de fremdeles er på savnet listene. Ja, dere er avskum hele gjengen!!! fordi dere ikke bruker blinklys!!
Bra sagt! :)
Veldig enig med deg i det du skriver! Men det er synd vi ikke får gjort no med det.. Enda vi lever i et demokrati..!

Hvis det skulle ligge en bil såpass langt bak meg og han ikke blir hindret av med som svinger så gidder ikke jeg å bruke blinklys.. Skulle det da væra en politibil der bak som satte på blålys/sirener og dro over 100km/t for å stoppe meg for det grove lovbruddet, så hadde jeg ledd meg skakk i hjel!

Kanskje vi skal starte en rans-gjeng og rane folk.. Da har vi råd til alle de latterlige bøtene som tikker inn :lol:

#81119  av GT_rider

Fredrik skrev:
FireWalk skrev: Har du noen gang gjort noen av disse tingene? ja da er du en HARD KRIMINELL!!!!!!! hvordan kan dere leve med dere selv? Det er bare å gå å ta selvmord med en gang. dere er ikke et hakk bedre enn de som voldtar ungjenter, som raner gamle damer.. som stjeler rent huset til flomofrene mens de fremdeles er på savnet listene. Ja, dere er avskum hele gjengen!!! fordi dere ikke bruker blinklys!!
Bra sagt! :)
Veldig enig med deg i det du skriver! Men det er synd vi ikke får gjort no med det.. Enda vi lever i et demokrati..!

Hvis det skulle ligge en bil såpass langt bak meg og han ikke blir hindret av med som svinger så gidder ikke jeg å bruke blinklys.. Skulle det da væra en politibil der bak som satte på blålys/sirener og dro over 100km/t for å stoppe meg for det grove lovbruddet, så hadde jeg ledd meg skakk i hjel!

Kanskje vi skal starte en rans-gjeng og rane folk.. Da har vi råd til alle de latterlige bøtene som tikker inn :lol:
Er også enig. Begynner å få mer og mer trua på at det hjelper å "skremme" politikerene før de får vedtatt slike latterlige forslag som dette er.
Politikere er etter min ærlige og oppriktige mening de mest ubrukelige og inkompetente personene som det overhodet er mulig å få fatt i her til lands. Dem blir slengt inn på tinget, for så å gjøre en elendig jobb. Sikker på at en gjeng 18-20åringer kunne gjort en like god jobb.
Ser jeg her hos meg. Har fått en 19åring inn i kommunestyret, og han er mere oppegående enn ordfører og rådmann tilsammen.
Velidig offtopic, men det måtte ut :evil: :evil: :evil:

#81124  av erling

FireWalk, du er en trollmann med tastaturet. 8)

#81126  av Tor

Jeg leste også den artikkelen, er jo helt sykt... Iallefall her i byen er dte bare 50% av de reglene som faktisk håndheves, jeg kjører med grøfte og parklys en hel kveld i byen, ikke noen som stopper meg .)

#81130  av FireWalk

erling skrev:FireWalk, du er en trollmann med tastaturet. 8)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Takker og bukker. hehe..

Jeg Bare skriver det jeg mener jeg.. :wink:

#81137  av sleeper

Nå skal du også få bot for og kjøre 5km for fort i 100km\t sonen og nå da!!!!!!
600kr for og kjøre i 105km\t! på denne måten så gjør de jo sånn at vi får enda fler av de som ligger 10-15km\t under farstgrensen!!!!

#81143  av GT4 CS

En ting er sikkert, ser jeg blå lysa i speilet mitt så fikk jeg krampe i høyrefoten min om noen skulle spørre i ettertid.
Er jo bare helt sykt hva staten skal melke oss billister for. Takk og pris for at det finnes en del politi der ute som faktisk klarer tenke, desverre finnes det de som slavisk føller regelverket uansett.
Ironisk nokk er alle som har kjørt bil i norge hardbarkede kriminelle.
Dette fører til flere farlige biljakter,mere hat mot politiet osv osv. At de ikke skjønner dette selv, men den forpu..e staten våres tenker kunn på og melke oss for penger, skal de begynne og gjøre traffiken mere sikker så kan de begynne med og bruke veiavgiften til det den skal. Ikke på ny pansret BMW til norges lille pillemisbruker Kjell Magne BOndevik. Enkelte folk er en stor fare for andre, gammle folk bak rattet som ikke har sjans og reagere,ikke ser i mørket. Enkelte kvinnfolk som aldri skulle satt sine ben i en bil. Og for ikke og snakke om disse syklistene som trur de eier veien, Hater syklister, er en grunn til at lyktespylerne mine er justert til og sprute til høyre om sommeren. Spruter ned alle syklister som driter i oss bilister med spyleveske, og er stolt av det og. Sinkekjørere i trafikken... Finnes ikke ord på hvor mange ulykker og farlige forbikjøringer de har skapt, vi lar oss irritere i trafikken, har vi alltid gjort. Så om disse såkalte gode politikere skal gjøre oss til mere ansvarsfulle billister så kan de begynne i riktig rettning, ta de som virkelig er farlige, nemlig tante olga på 87år som er ute og kjører sin gamle opel corsa i mørket, ikke en liten pjokk på 18år som spoler piruetter med sierran sin på en parkeringsplass mutters alene. Ang kvinnfolk og bilkjøring, kjenner jenter som har drit peil på og kjøre bil. Måtte bare si det så slipper jeg bli nagglet til veggen ved en senere anledning :lol:
Regjeringen i statsråd og UP-sjef Odd Reidar Humlegård. En liten hilsen fra meg til dere ;BRENN I HELVETE :evil: