Side 1 av 3

mr2 uten turbo

Legg innLagt inn:24 feb 2003 12:14
av Lars Erik Eriksen
Vil ikke ha turbo.. Har akkurat hatt en bil med det.. Mye å få feil på. :?
Ser til den bilen jeg nevnte i går. Gul mr2 http://www.tg-bil.no
Er interiøret lik som denne i alle mr2'er :?: :?:

Legg innLagt inn:24 feb 2003 12:24
av jumbo
Ang. turbo: Jeg ville ikke kjøpt uten, du kommer til å angre. Basta! :D

Den gule som står hos TG er en smule stylet, hvertfall innvendig. Husker ikke helt nøyaktig hvordan den så ut, men mener da bestemt at det var byttet til custom ratt og girkule, muligens også gulvmatter.

Setene er heller ikke originale. Baklyktene er sotet.

Som andre har nevnt på: Er dette er 94+ modell i det hele tatt? Ser ut som gamle baklykter spør du meg, men på den annen side kan det jo være en 95-modell allikevel. Noen, der iblant meg, foretrekker jo de eldre lyktene foran de nyere. For min del synes jeg 94-spec baklykter blir litt vel mye "Ferrari wannabe". :D

Legg innLagt inn:24 feb 2003 12:34
av Goose
jumbo: jeg tror det kommer ann på.

Jeg har non turbo celica og er ikke akkurat giret for å få en turbo utgave eller T-Sport.

Vil heller satse på supra... men men det er jo meg da... :wink:


Men turbo biler er litt morsomere å kjøre i sommer og så får du den hærlige turbo lyden. :)

Legg innLagt inn:24 feb 2003 13:33
av chris
Er flere som er sugen på Supra gitt ;) ;) ;)

Legg innLagt inn:24 feb 2003 13:39
av jumbo
Goose skrev:Men turbo biler er litt morsomere å kjøre i sommer og så får du den hærlige turbo lyden. :)
Uff, du må ikke si sånt mens jeg leser fra kontoret, Goose! Nå må jeg jo vaske tastaturet rent for sikkel igjen! :?

Men ja, du har rett: Bare LYDEN av turbo er jo nok til å få både det ene og det andre :D

Legg innLagt inn:24 feb 2003 14:53
av Goose
hehe...

men ditt angasjement så har tu turbo til sommer tenker jeg!

Kan se for meg alerede deg og turbo mr2 om sommeren...

<- Vromm , -> Vromm , <- Vromm, -> Vrommm
Der kjørte du 4 ganger frem og tilbake. Så er det.
Fylle fylle fylle på shell...
og så:
<- Vromm , -> Vromm , <- Vromm, -> Vrommm

:D Skal bli morsomt å se mr2'n din med turbo ja og ikke minst low rise lights. :D

Legg innLagt inn:24 feb 2003 14:56
av jumbo
Dette var enkelt å kommentere: HELT ENIG! :mrgreen:

Merka det ganske godt når jeg gjorde noen 0-100-kjøringer på lørdag, nesten så en kan SE nåla rase nedover når bilen sparker fra. Snadder!

Ligger jevn opp mot 1,5 liter/mil med kun småkjøringa her i byen. På langtur kjørte jeg så vidt under literen, men det også var jo med en del herjing. Er ikke på langt nær kommet over det verste stadiet enda :D

Hvordan det blir med turbo tør jeg ikke engang tenke på! :D

Legg innLagt inn:24 feb 2003 15:03
av Goose
Hvordan det blir med turbo tør jeg ikke engang tenke på!
Da fosvinner bensing og pengene fra lomeboka like fort som speedometeret øker... :lol:

Legg innLagt inn:24 feb 2003 20:33
av Christian
Lurer litt på hvordan du kjører jeg jumbo, min gamle brukte literen på mila, men aldri mer enn det :wink:
Den nye bruker literen på langkjøring og ca 1,35 på småkjøring og mye tomgang, tiltross for en relativ tung høyrefot :D

Legg innLagt inn:24 feb 2003 20:38
av jumbo
Hehe. Husk at jeg kjører fryktelig mye på kald motor, og tilnærmet KUN bykjøring. I tillegg snakker vi vel om en rimeig brutal gassfot :wink:

Har slått meg til ro med at det kun er meg det er noe galt med, og ikke bilen. Den går nok greit ned mot 0.8 på langkjøring, men ikke med gassfoten min :P

Dersom jeg hadde sett på bensinforbruk som et stort problem, hadde jeg ikke kjøpt MR2! :mrgreen:

Legg innLagt inn:24 feb 2003 20:54
av tahustvedt
Hmm... jeg får rundt 0,6 på langkjøring og rundt litern på småkjøring. Jeg tror ikke turboen bruker så mye mer bensin. Det hadde vært gøy med turbo, kjørte forbi et voogntog i dag og det går jo ganske fort, men det er ikke akkurat voldsomt skyv i ryggen. :)


Tor Arne

Legg innLagt inn:25 feb 2003 00:38
av chris
Goose skrev:hehe...

men ditt angasjement så har tu turbo til sommer tenker jeg!

Kan se for meg alerede deg og turbo mr2 om sommeren...

<- Vromm , -> Vromm , <- Vromm, -> Vrommm
Der kjørte du 4 ganger frem og tilbake. Så er det.
Fylle fylle fylle på shell...
og så:
<- Vromm , -> Vromm , <- Vromm, -> Vrommm

:D Skal bli morsomt å se mr2'n din med turbo ja og ikke minst low rise lights. :D
Ønsker meg turbo jeg også, har lyst på turbo i den jeg allerede har. men er veldig uaktuelt å betale 60-70 tusen i avgifter..........

Legg innLagt inn:25 feb 2003 00:41
av chris
jumbo skrev:Hvordan det blir med turbo tør jeg ikke engang tenke på! :D
De bruker ikke stort mer. Faktisk kan en turbo bruke mindre om man kjører pent. Men klart, med hundre hester mer eller noe i den dur, så blir man jo ennå tyngre på høyrefoten.. så.. det sier seg jo selv :D

Legg innLagt inn:25 feb 2003 00:42
av chris
tahustvedt skrev:Hmm... jeg får rundt 0,6 på langkjøring og rundt litern på småkjøring. Jeg tror ikke turboen bruker så mye mer bensin. Det hadde vært gøy med turbo, kjørte forbi et voogntog i dag og det går jo ganske fort, men det er ikke akkurat voldsomt skyv i ryggen. :)


Tor Arne
Har rundt 0.6 på pen langkjøring jeg også. men selv om jeg kjører aldri så langt, så har jeg en relativt aktiv kjørestil, som medfører en del forbikjøringer..

Legg innLagt inn:25 feb 2003 00:43
av chris
se jeg ble stamgjest da :mrgreen: