Side 1 av 2

Info om biler (mulig bilkjøp..)

Legg innLagt inn:04 okt 2004 21:09
av Shyggen
Vurderer ny bil og har et par å se mellom.. noen som har vært borti eller har kjennskap til noen av disse modellene?

Ting jeg lurer på..

Mitshubishi GT3000 (Turbo,4x4)
Drivverk, trim muligheter og holdbarhet i motoren.
Eventuelt hvilken type motor det er? merke.


Nissan 300ZX (Turbo)
Har hørt rykter om at denne er meget tung og
ikke går så godt som den burde?

Hadde egentli for meg at det var omtrent samme motorene i disse
bilene?
Og begge har jo 2stk turboer, noen som vet om det er 2stk høytrykk
eller at de går om værandre? tenker på 2stk høytrykk pga. V6? at den
skal ha samme trykker overalt?

Vet det blir litt feil med Toyota forumet her men, siden dere har endel
peil på andre biler såe.. :)

Siden jeg er svensk blir det ca.100-150k ferdig regget fra Tyskland.. :) ;)
Ps: kan få de helt ned i 60k men, da er det sikkert ikke så mye igjenn av de..

Legg innLagt inn:04 okt 2004 22:14
av mr.two
Vet ikke så mye om disse bilene men pratet tilfeldigvis med en på verkstedet idag som har jobbet på Mitsubishi om 3000gt...Han sa det var en sinnsyk rå bil, stort flak men det gikk visst veldig bra. Det er 2 turboer og de trekker likt slik at du får trykk fra 1500 rpm visstnok. Han sa når du chipper den justeres trykket slik at du får rundt 400hk...Turboene bør byttes hvis du skal over 600hk..Han hadde testet en slik når de hadde hatt den inne og hun som satt på hadde ment at bilen hadde gått på bakhjulene, lol 8) Ellers sa han at holdbarheten var meget bra og at det skjeldent røk noe..men jo mer man trimmer, jo mindre holdbart er det.. Service var noget dyrt tho, 16 000 for skift av reg reim på Mitsubishi...Dyr bil, men tror faktisk det er verdt pengene..sett en blå med bling bling felger som ser svakt fet ut !

Har en kompis med 91' 300 zx, den lilla som sikkert noen har sett...Syns den går helt vilt, noe også TheDoctor kan bekrefte :) Nissan har jo veldig holdbare motorer, og finner du en som er tatt godt vare på kan du ikke unngå å gjøre et godt kjøp...Bilen til kompisen min er også til salgs, 240 k og den er verdt det ! Broren hans er mekaniker på Birger N Haug og han har skrudd alt av motor osv på den..100 % teknisk garantert.. Skal du ha 300 kjøper du denne..også mye gromt Greddy...

Og begge har 4 hjulssving som er litt purr da :) :)

Legg innLagt inn:05 okt 2004 05:28
av GT4 CS
Vet folk i statene kjører drag med orginalt driverk og 800hk++ i 3000gt. Clutchn må jo byttes da hehe. Og motorene er utrolig holdbare og godt motagelig for trimm. Men det du absolutt må gjøre om du kjøper deg den bilen er og få på et effektannlegg. Du skjønner hva jeg mener om du titter under en slik en dag, så mange rør,bøyer og "strupinger" har jeg aldri sett maken til. Ellers er det greit og ha i hodet at bilen deler visse understellskomponenter med evo bila. Har skrudd mange timer på den tidligere omtalte 3000gt med det kjempe panseret ( som forøvrig skal krympes til mere normalt design) Bila er typisk trangt motorrom som de fleste japanske sportsbiler med masse elektronikk og vacum. Men det kule med trange motorromm er at når du blir kjent oppi der går det meste greit. At merkeforhandler tar 16000kr for regreim bytte kan jeg godt forstå. Fy faen til jobb.

Legg innLagt inn:05 okt 2004 06:33
av Shyggen
Må si at det var GT3000 som falt mitt hjerte nærmest, rett etter Supraen da :)

Nei, blir ikke no kjøpt til 240k når jeg bor i Svergie, regner med å hente den selv fra Tyskland..

Men, skal være ops på at reg reim nettopp er byttet så jeg slipper DEN utgiften medengang :)

Regner med at det blir et bilbytte til våren da :)

Ja, hadde vært digg å bytta ut alt det japanske dillet under med el.motor styring men, trim planer får jeg ta når jeg eventuelt har fått meg bilen..

Noen eksemplarer.. må regne med å legge på ca.10k ferdig regget i
Sverige.. koster og importere ;)

Noen eksempler..
http://link.toolbot.com/mobile.de/7455

http://link.toolbot.com/mobile.de/7456

http://link.toolbot.com/mobile.de/7457

Takker for alle svar og meninger
Mvh Raymond

Legg innLagt inn:05 okt 2004 07:17
av henningl
Begge bilene er sinnsykt tunge (1700 kilo), men 3 liter og twinturbo oppveier igrunn godt for akkurat det. Begge bilene er konge når det gjelder dreiemoment.

Re: Info om biler (mulig bilkjøp..)

Legg innLagt inn:05 okt 2004 08:12
av kennethx
Shyggen skrev:Vurderer ny bil og har et par å se mellom.. noen som har vært borti eller har kjennskap til noen av disse modellene?

Ting jeg lurer på..

Mitshubishi GT3000 (Turbo,4x4)
Drivverk, trim muligheter og holdbarhet i motoren.
Eventuelt hvilken type motor det er? merke.
Eneste jeg vet er at både meg og Kristian kjørte fortere en en sånn på Eikås i høst :)

Legg innLagt inn:05 okt 2004 10:08
av Shyggen
Kan vell ha litt med sjåfør og bane og gjøre.. en svingete bane med tung bil er vell ikke helt optimalt.. om om den er orginal og om deres var orginal.. newbie bak rattet? eller om han var litt mer nerv. for sin bil en deres? :D

Hadde det vært samme sjåfør bak rattet på begge bilene så kunne det vært litt mer reelt test :D

Men, virker som det blir en 3000GT til våren ja :D

Legg innLagt inn:05 okt 2004 12:11
av jumbo
Mulig at det er bare meg, men gt3000 er hvertfall etter min mening en utrolig mye penere bil enn en 300 zx :)

Legg innLagt inn:05 okt 2004 12:18
av kennethx
Shyggen skrev:Kan vell ha litt med sjåfør og bane og gjøre.. en svingete bane med tung bil er vell ikke helt optimalt.. om om den er orginal og om deres var orginal.. newbie bak rattet? eller om han var litt mer nerv. for sin bil en deres? :D

Hadde det vært samme sjåfør bak rattet på begge bilene så kunne det vært litt mer reelt test :D

Men, virker som det blir en 3000GT til våren ja :D
tror ikke gt3000 er så mye tyngre en Kristian sin feite GT4 på vel 1500 kg. GT3000 har også 4x4 og mye mer hester og moment en gt4'en. At man er redd for bilen sin på eikås har jeg liten forståelse for, i allefall om du har FWD eller AWD. Nå kjenner jeg ikke sjåføren, men at han er helt noob tviler jeg på!? Anyway, var uansett morsomt at vi begge kjørte fortere enn en bil vi fryktet på forhand

Legg innLagt inn:05 okt 2004 12:25
av spkstrp
jumbo skrev:Mulig at det er bare meg, men gt3000 er hvertfall etter min mening en utrolig mye penere bil enn en 300 zx :)
tja synes faktisk det er motsatt.. smaken er som baken :)
liker riktignok begge veldig bra.. er en foreleser på NHH som har en hvit gt3000 faktisk :)

Legg innLagt inn:05 okt 2004 12:26
av Shyggen
hehe, joda.. kult nok det :D

Men, hadde jeg vært på banen med Supraen hadde jeg nokk satset litt
hardere en om jeg hadde vært på banen med en GT3000 :)

Tror jeg værtfall, de første 2rundene.. :D

Legg innLagt inn:05 okt 2004 16:51
av Erlend
Siden 3000GT er stappa med teknologi har jeg hørt at alt av service og slikt er dyrt, særlig hvis du kommer borti en fortauskant en gang og får geometrien i understellet ødelagt - med 4hjulstyringen er det visst en ganske diger jobb å justere alt igjen.

Legg innLagt inn:06 okt 2004 15:29
av @lpher
Synes denne INTERNE Toyota-publikasjonen er interesant i denne sammenheng jeg (gitt til Toyota/Lexus forhandlererne rett før lansering av mkIV Supra'n sommern 1993) :)

http://www.mkiv.com/specifications/prod ... t_info.htm

...og i akkurat dette tilfellet så er jo sidene om...

Supra TwinTurbo vs Dodge Stealth (3000GT)
Supra TwinTurbo vs Nissan 3000ZX

...mest interesante :)


@lpher

Legg innLagt inn:06 okt 2004 16:25
av @lpher

Legg innLagt inn:06 okt 2004 16:49
av Shyggen
Hmm, er noen ting på den listen som ikke stemmer helt der.. men, det kan være pga. at det er Stealthen som er testet og ikke GT3000..

For GT3000 er litt bedre en Stealthen på flere smådetaljer..

Og en ting som var litt latterlig å ta opp :) at Traction Control :)

4x4 vs RWD w/traction.. :)

Nei, trur nokk det blir en GT3000 :)