Side 1 av 1

Priser

Legg innLagt inn:28 jan 2003 23:18
av Erlend
Fant denne MR2en på AutoDB.com:

Bil: Toyota mr2gti targa
Årsmodell: 1991
Karosseri: 2-dørs
Drivstoff: Bensin
Gir: Manuelt gir
Antall dører: 2
Antall seter: 2
KM: 173000
Pris: 970.000,-
Farge: Rød

Skulle gjerne ha sett den MR2en! 970 000 faktisk... :lol:

Ellers så ser jeg at mange MR2er går ned i pris, særlig 91-modellene (av velkjente årsaker). Du kan få 91-modeller for under 100 000 nå... slettes ikke ille for oss stakkarer som ikke har MR2 enda... Bilde

Legg innLagt inn:29 jan 2003 01:21
av PwRmAd
Hehe, bra og se at noen setter "pris" på mr2'er...hah, 970 000...

Erlend, jeg lurer på hva du mener med " velkjente årsaker" angående 91 mod. Klart motorene har blitt oppgradert med genIII, men 91 mod før revisjonen av "crossmember" er faktisk bedre å kjøre en den senere modellen, jeg har hatt begge typene crossmember på min bil, og har gått tilbake til 91 mod, som gir en mye bedre kontroll og tilbakemelding før det går på skauen baklengs.. Dette er selvsagt så lenge en "kan" kjøre en bil med hekk eller midtmontert motor.

91vs93

Chris

Legg innLagt inn:29 jan 2003 02:58
av erling
Var noe juks med linken din. Denne virker: http://www.mr2.com/TEXT/91_vs_93.html

Liker denne kommentaren her: :mrgreen:
The nay-sayers of the 91-92 MR2 have never really driven one hard. It requires
a special finesse that rewards a skilled driver.

Yeah, I know some of you are now thinking 'Didn't he launch his car off the
road backwards into a tree?' Yes, but when driving at 101%, the car will leave
the road regardless of which end breaks loose first. In my case, it didn't
really matter which end of my car struck the tree first. It would have been a
total loss either way. - Too much speed. Not enough road. :-(
Har aldri testet nyere gen enn min -90, men synes den er ufyselig digg å kjøre og jeg tar meg selv stadig på fersken i å glise brett etter en sving. Og hvis nyere gen er understyrt kan de bare ha dem i fred de som vil. :P

Dessuten kostet min 90 000,- for 2,5 år siden. :P (Litt flaks, traff en meget despo selger med nyinnkjøpt hus...)

:)

Legg innLagt inn:29 jan 2003 09:03
av blackmr2
.....yeah that`s right !!! :)

Legg innLagt inn:29 jan 2003 10:10
av Erlend
Ja, så klart mange erfarne kjørere foretrekker 91-modellene og deres råskap! Har også lest mye om dette. Faktisk så leste jeg en artikkel for ikke så lenge siden som anbefalte purister å ikke kjøpe noe senere enn -93, for etter det mistet MR2ene en del av det som gjorde dem til nettopp fattigmanns Ferrarier.

Men mange som kjøper MR2 idag vil nok foretrekke 92+ pga revisjonen, og så kanskje gå tilbake til tidligere revisjoner når de får mer erfaring? :wink:

Legg innLagt inn:29 jan 2003 12:40
av chris
jeg kan ikke si at jeg deler helt denne erfaringen. en kompis av meg har 91modellen, jeg har sen 92. bilen hans understyrer noe alldeles )/¤" i forhold til min. min er mye mer ut-med-rumpa-kjøring, og samtidig også bedre bremser, og overstyring i stedet for understyring ved hard oppbremsing inn mot f.eks. sving