Da var lyktene behørlig skrudd av, og lyktekasse, ramme, deksler, og ikke minst løftemekanisme m/motor inspisert
Christian: Ikke skjønner jeg hvor du kunne feste staget opp i lykta lenger frem, men...
Uansett blir neppe dette nok reduksjon for min del, jeg skal antakelig ned på kun 50-60 mm løfting. Tror jeg rett og slett bytter ut både staget på motoren og staget til lykta med henholdsvis kortere og lenger stag. Dette BURDE være greit matematikk... Dersom diameteren på motorstaget gir x grader løft på lykta originalt, bør dette kunne omregnes i prosent, for å kunne gi meg en riktig diameter for vinkelen jeg ønsker meg...
Tilleggsspørsål:
Jeg kan lite om pæretyper og kontakter etc... Originallykta bruker jo en singel pære, av type H4. Raybrig lyktene jeg tror jeg vil ha, bruker H3RS (to i hver lykt så vidt jeg forstår) Dette betyr i neste rekke at hver lykt trekker 2 x 55 W, men bare dersom jeg kjører begge pærene samtidig, hvilket sikkert er rimelig unødvendig. Hovedspørsmålet er: Hvor mye styr er det å omforme fra kontakten bilen originalt har, til de to H3-kontaktene den nye lykta vil ha?
Den originale har jo tre ledere, som sikkert er jord, samt 12v til hver av pærene... Det er vel ikke verre enn at det ene jordsignalet splittes til å gå til begge pærene, og at hver sin 12v settes på riktig pære, eller er jeg HELT på jordet nå?
Løse kontakter med gummihetter for H3 pærer kan vel umulig være vanskelig å få kjøpt?