Side 1 av 2
					
				2L turbo i mr2mk1. Mulig???
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 00:37
				av tettwatt
				Heisann hoppsann
Har nylig kjøpt og registrert min egen lille mr2 mk1 fra 1988 og putrer rolig *host* og fornøyd rundt i hverdagen. Men jeg har alltid hatt en stoooor svakhet for motorer som har sånn festlig "PSCHHHH!!!!!!!!!" lyd og lurte på om det overhodet er mulig å dytte inn en 2liter turbo (3s-gte?) fra f.eks. mk2??? Med det mener jeg om det får plass og kan bli godkjent, er uaktuelt å kjøre rundt uten det... Veit at Bose vrir seg i smerte i det jeg foreslår å tukle med vektfordelinga, men det kan hende det blir gøy gøy gøy!!!
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 00:47
				av Kristian
				Hør med Amund her på forumet om hvordan en 2.0l turbo oppleves i mk1   

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 01:52
				av bose
				Halla påsan!! hyggelig at du endelig fikk regga deg 

Spør Amund om et sånt prosjekt 

 
			 
			
					
				Re: 2L turbo i mr2mk1. Mulig???
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 01:53
				av bose
				tettwatt skrev:Veit at Bose vrir seg i smerte i det jeg foreslår å tukle med vektfordelinga
HÆ!? JEG!? NEI ALDRI 

 
			 
			
					
				Re: 2L turbo i mr2mk1. Mulig???
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 08:54
				av Amund
				tettwatt skrev:Heisann hoppsann
Har nylig kjøpt og registrert min egen lille mr2 mk1 fra 1988 og putrer rolig *host* og fornøyd rundt i hverdagen. Men jeg har alltid hatt en stoooor svakhet for motorer som har sånn festlig "PSCHHHH!!!!!!!!!" lyd og lurte på om det overhodet er mulig å dytte inn en 2liter turbo (3s-gte?) fra f.eks. mk2??? Med det mener jeg om det får plass og kan bli godkjent, er uaktuelt å kjøre rundt uten det... Veit at Bose vrir seg i smerte i det jeg foreslår å tukle med vektfordelinga, men det kan hende det blir gøy gøy gøy!!!
det er praktisk muligt JA. se på eiersiden min når Kristian har oppdatert den..  
 
MEN om du ikke har plass, penger og kunnskap, glem det.. er mye arbeid. Nå hvet jeg hvilke deler som passer, og hvilke som ikke passer. Det visste jeg ikke før jeg begynte..
ellers kan du lese mye om det her: 
http://www.mr2oc.com
gå på mk1, og deretter mk1.5...
hva er foresten budsjettet ditt? til å bruke på goodies?
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... erprosjekt 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 10:51
				av Amund
				glemte selfølgelig si at det går vesentlig bedre med 3s-gte... men det er vel naturligt... litt problem med feste på vått føre... 
mk1.5 rules  
  
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 18:49
				av ingarh
				Har kjøpt meg en bakpart mk2 2.0 Turbo 3S-GTE. Skal putte den inn i min mk1, håper den blir klar til neste sommer.........
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 19:39
				av Kristian
				artig med to slike biler i landet da, og jeg kan ihvertfall bekrefte at Amund sin bil går meget godt 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 sep 2004 23:01
				av chris
				Blir dårlig med  "PSCHHHH!!!!!!!!!" lyd på en 3S-GTE da, med mindre den er laget i 94 eller senere 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 00:11
				av bose
				vel det er da god "piufvdxzjkk,cnxzk,z"lyd i gjertsen sin cs
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 09:08
				av Kristian
				ah, det blir like god lyd av dumpventilen på 2. gen 3S-GTE om det er det som er hovedmålet. Det er gjerne ikke like effektivt for motorstyringen å dumpe all den luften, men det er ikke dermed sakt at det ikke er mulig 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 10:17
				av Amund
				ingarh skrev:Har kjøpt meg en bakpart mk2 2.0 Turbo 3S-GTE. Skal putte den inn i min mk1, håper den blir klar til neste sommer.........
det blir tøft!
Om det er noe du lurer på, gi en lyd..  

 
			 
			
					
				Re: 2L turbo i mr2mk1. Mulig???
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 11:56
				av tettwatt
				Amund skrev:hva er foresten budsjettet ditt? til å bruke på goodies?
Sånn til å begynne med hadde jeg planer om å bruke mellom 30 - 50 i løpet av vinteren frem til april, selvfølgelig litt avhengig av hvor mye overtid jeg får på jobben... 
Må i første omgang få fjernet all rust, som i hjulbuer og panseret + at det er en haug med småfeil, sånt småpirk som ikke krever så sinnsykt mye...
Etter å ha utbedret alle disse kunne jeg tenke meg nye bremser og ny motor. Hva kan jeg si, jeg er en liten ole brum: "ja takk, begge deler"
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 13:44
				av Amund
				da skulle du nok greie å komme i mål ja.. bare sørg for å ha alle deler før du begynner, slik at du ikke gjør som meg... brukte halve tiden på å vente på deler...
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:02 sep 2004 14:09
				av chris
				CelicaTurbo skrev:ah, det blir like god lyd av dumpventilen på 2. gen 3S-GTE om det er det som er hovedmålet. Det er gjerne ikke like effektivt for motorstyringen å dumpe all den luften, men det er ikke dermed sakt at det ikke er mulig 
sant nok det. jeg tenkte ikke på at kanskje en del vil ha lyden selv om det blir mer ineffektivt