Side 1 av 2
hvordan imponere damene med mr2'en
Legg innLagt inn:06 jan 2003 08:51
av henningl
Legg innLagt inn:06 jan 2003 11:15
av Goose
Han som kjørte kunne ikke være god i hue!
Tiper IQ -1000!
Legg innLagt inn:06 jan 2003 13:31
av erling
Var litt nysgjerrig på den filmen på 200sx-ogn som ikke virka, bra dere fikk lagt ut på nytt.
Til saken: Steike for en kjempeløk!!!! "Hjelp, nå sladder bilen, hmmm, vi bremser litt, da ordner det seg sikkert..."


Den personen kan umulig ha sittet i en bil i det hele tatt før... Fin bil oxo..
Edit: Etter å ha sett filmen et par ganger har jeg kommet fram til at han må ha vært dritings i tillegg.
Legg innLagt inn:06 jan 2003 21:02
av CelicaTurbo
har sett kommentarene om den videoen.. bilen har vistnok rundt 400hk og han gjorde en 2. girs burnout og hjulene fikk feste i asfalten på litt feil tidspunkt..
uansett gjorde han jo generaltabbe nummer 1 på MR2: ikke brems når ræven er ute på tur!
kanskje ikke dum, men uvandt med bilen?

Legg innLagt inn:06 jan 2003 23:16
av jumbo
CelicaTurbo skrev:
uansett gjorde han jo generaltabbe nummer 1 på MR2: ikke brems når ræven er ute på tur!
Nettopp... Han kan umulig ha kjørt MR2 spesielt mye når han gjør noe SÅ dumt...
Uansett, ting skjer fryktlig fort, og det kunne nok hendt flere av oss enn vi ønsker å innrømme - både overfor oss selv og andre
Selv om han helt sikkert hadde holdt bilen på rett kjøl med de rette grepene, hadde han jo enda ett alternativ som hadde vært langt bedre enn det han valgte... Han innser jo tydeligvis at han er ute på tynn is ettersom han bremser... Han hadde vel således vært langt mer tjent med å holde trykket og styre MED rotasjonen, med andre ord latt bilen snurre, og plante bremsene ETTER at rotasjonen er brukt opp. Da hadde han hvertfall sluppet å plante det enorme momentet han hadde i bakhjulene rett i asfalten slik han gjør i videoen...
Vel vel, det er VELDIG lett å være etterpåklok

Legg innLagt inn:07 jan 2003 00:53
av erling
Legg innLagt inn:07 jan 2003 08:30
av jumbo
Ja når du sier det, så er det jo faktisk et kjempepoeng - han har jo nesten ikke sladd i det hele tatt... Kombinert med at han gjør kanskje DET ENESTE som kunne gi ham problemer i det hele tatt. Han kunne sikkert rettet den opp greit kun ved å styre, og HVERTFALL om han hadde clutchet ut i tillegg (hvilket tross uheldig vektfordelig burde funke helt greit så lenge han har så liten rotasjon og så godt feste som man får på asfalt)
Jeg har sett den en del flere ganger nå, og må si meg enig - hvordan han i det hele tatt får det til er nesten ufattelig...
Legg innLagt inn:07 jan 2003 09:03
av henningl
Skjønner ingenting av den videoen jeg... OM han i det hele tatt får sladd så er den jo så minimal at det skal godt gjøres å bomme på veien, for det andre ser farten ut til å være så lav at bilen burde kunne klart å stoppe?? Ser ikke ut som om han bremser 100% en gang spør dere meg.
Legg innLagt inn:07 jan 2003 10:20
av CelicaTurbo
kanskje han ikke tror at han trenger å bremse fullt?
men, uansett så er det ikke lille stykket til den gressvollen og på gress har han overhodet ingen bremseeffekt uansett.. dere kan jo også se på videoen at hjulene er mer i luften enn de er i kontakt med gresset også. Så i praksis har han kanskje to-tre meter å bremse på fra ca 60km/t?
Legg innLagt inn:07 jan 2003 14:57
av kjetil
nei men, merkelige greier! virker nesten som han låner mr2`n fra en kompis han misliker STERKT, og han som eier bora`n har sikkert lugget med søstera hans eller no, så da liker han heller ikke han, gir derfor flat pedal og moser rett inn i bora`n! kan også være han sitter på begge hendene i den han gasser bortover!
Legg innLagt inn:07 jan 2003 17:17
av jumbo
henningl skrev:.... for det andre ser farten ut til å være så lav at bilen burde kunne klart å stoppe?? Ser ikke ut som om han bremser 100% en gang spør dere meg.
Kan meget godt hende han bremser 100%.
Det høres ut som han drar ut bilen rimelig langt på andregir. Da spinner hjulene med en fart på omkring 100 km/t. Det som vel skjer når han slipper gassen (i tiendelene før han oppnår noe spesielt mye bremseeffekt) er at hjulene, proppfulle av moment, tar tak og gir bilen en kraftig fartsøkning. Legg merke til at han skyter mye fart akkurat i tiendelene rundt bremselysene tennes. Det er nok først og fremst dette som gir ham trøbbel.
Man skal være forsiktig med hvordan man lar bakhjulene ta tak når de spinner på tørr asfalt og man har 400 Hk på de. Tipper det sitter rimelig fete dekk på den også, hvilket forverrer problemet ytterligere.
For all del, jeg er fremdeles helt enig i at det er fryktlig godt gjort å miste bilen på den måten, men jeg bare prøver å analysere hva som egentlig gjør at det går så galt. Det er helt klart fartsøkningen når dekkene tar tak som er problem nr 1, ikke rotasjonen i bilen (som er minimal).
Fremdeles utrolig godt gjort!
Legg innLagt inn:07 jan 2003 19:22
av erling
jumbo skrev:
For all del, jeg er fremdeles helt enig i at det er fryktlig godt gjort å miste bilen på den måten, men jeg bare prøver å analysere hva som egentlig gjør at det går så galt. Det er helt klart fartsøkningen når dekkene tar tak som er problem nr 1, ikke rotasjonen i bilen (som er minimal).
Fremdeles utrolig godt gjort!
Er ikke helt enig der, problem nr 1 er at han så å si ikke svinger imot når sladden kommer, hadde han gjort det kunne han sikkert bremst i tillegg, han har jo ikke så mye fart. Men et viktig poeng det som du sa oxo, men farten var såpass lav at jeg tror om han bare hadde svingt mot hadde ikke gjort no om han bremsa heller..
Legg innLagt inn:07 jan 2003 22:02
av jumbo
Sant nok. Hadde han styrt imot kunne han vel egentlig gjort hva som helst med gass/brems uten å oppnå det fatale resultatet han fikk...
Legg innLagt inn:08 jan 2003 04:34
av PwRmAd
hehe, ikke enkel den derre, stakkars gutt, fikk mye dritt han etterpå,(det video klippet har gått sinseiers gang verden over på så og si alle msg. boardene) det har endt med at han har bilen for salg nå. men på en annen hånd, det momentet som hjula har ved et sånn turtall, ikke lett å håndtere uten videre kunskap. 396 rwhp som den bilen har(det han hevder) så går det noe uhemmet unna. Kan jo bare nevne at jeg reiv begge knutene på drivakslingene mine på en Saab 900 turboen (300rwhp) jeg hadde, fult driv over en fortgjenger overgang (2'dre gir), vilt hjulspinn så den hvite stripa, og når hjula traff asfaten så ....bang....masse turtall.. ikke bra for kassa heller..
Chris
Legg innLagt inn:08 jan 2003 08:11
av jumbo
Det som vel er bottom line, er at han burde lært seg å kjøre bilen før han prøver slike stunt i nærheten av andre...
Noen test runs på en lukket plass (med NOK plass) ville nok spart ham for den hendelsen...