Side 1 av 4

NoS Octane Booster

Legg innLagt inn:30 jul 2004 16:33
av sw20
Horsepower in a bottle :twisted:

Ditte var saker folkens..........
stappa på ei flaske med NoS Octane Booster (RACING FORMULA)
å e blei mektig inponert!

vi i ålesund har ei strekke vi kalla "bro testen..."
til vanlig klare e 135km/t opp til broa... å det e jo ganske bra, men no klarte e å dra an til 145 ++ (Va Litt over det oxo)
Å det var med full tank! Køre jo med nesten tom til vanlig!
så e får komme tilbake til slutt resultatet nå det minskner på tanken.... :wink:

men ikke bare det,motoren går oxo mye roligere på tomgang!!!
+at det skal fjerne sot å dritt å rense dyser!!!

nei.. Ditte har e troa på!!!
Bare prøv sjøl!!
BLir nåkken flaske med slikt trylle stoff før gatebil!!! :D :D :D :D

Legg innLagt inn:30 jul 2004 18:10
av larsst185
Er generelt skeptisk til effekten av slike ting.Sikker på at det ikke var annen temperatur og luftfuktighet som gjorde utslaget?
Funker det så bra skal vertfall jeg investere ja.

Legg innLagt inn:30 jul 2004 21:57
av sw20
nei...det er første dagen med sol og VARME i Ålesund på lenge...
å e nyte kvart eit sekund av den med taket av...

kom bare inn for å skrive at mye av dinne rykkinga på lavt turtall e borte oxo... va ein tur i byen i sta... :wink:
nei må ut å kjøre......... :D

Legg innLagt inn:30 jul 2004 23:34
av FireWalk
det kan jo hende at du har hatt litt nedsotede dyser og ventiler? og at den rensende egenskapene til denne "formula-tingen" har forbedret tilstanden til disse? slik som V-power og slik motor-rens man kan helle på tanken? Syntes det virker merkelig at det skal kunne gi såpass mye mer effekt?

har du lest på flasken? hva slags virkestoffer er det i den som sørger for "boosten" i så fall? er det bare at det blir mer octan? Har lest at det ikke gir noen merkbar forskjell fra eller til, om det er høyere oktan.. i mange land kjører de med mye lavere octan enn 95 også uten at det byr på problemer. Jeg kjøpte dyserens til bilen min for litt siden.. merka faktisk stor forskjell etter å ha kjørt vekk en tank med det stoffet i..

Legg innLagt inn:31 jul 2004 01:03
av sw20
det står på flaska at det e med nitro methane

åsså står det... Danger : Contains Hydrotreated Aliphatics and MMT (Methylcyclopentadienyl Manganese Tricarbonny) and other proprietary ingredients!!

åsså at du søren ikke nå komme nær varme med det blabla... ikkje i øynene for da blir du blind bla..bla.....blaaa
åsså e det triks å ikkje la barn leke med det!!

veit ikkje så mye om det, men det fikk ivertfal bilen min til å reagere kjappere å det e meir kraft i an no! virka meir villig! :wink:

Legg innLagt inn:31 jul 2004 10:15
av jan-erik
Octan booster har vel best effekt på turbobiler. Som navnet i produktet sier så øker det oktantallet i bensinen. Dette gjør at man kan belaste motoren mere før bankesensoren slår inn. Nå er jeg ingen ekspert på turbomotorer, eller motorer forøvrig :-) , men oktantallet er avgjørende for hvor mye hk du kan hente ut av bilen. Når Quicksilver drar ut 823hk i Supra-en sin, så er det garantert ikke med 92 oktan fra Jet, snarere racefuel med oktantall oppe på 100-tallet et sted.

Legg innLagt inn:01 aug 2004 03:06
av sw20
Det kan nokk stemme det!!!! :oops:

blei nåkk litt reve med! tror kansje d var den avsotings efekten som gjorde susen...

fylte 95 no uten nåkke "boost"... gjekk like bra da!
:?

fikk ivertfall rensa opp litt... Eldre dame som har hatt bilen før meg i sveits! :wink:

Legg innLagt inn:01 aug 2004 13:10
av FireWalk
ja det var det ja? Du kjører jo som ei gammel kone... så ikke rart at motoren din blir sotet ned... ;)

Legg innLagt inn:01 aug 2004 16:17
av sw20
gjer e det no... hehe...

Legg innLagt inn:01 aug 2004 19:33
av FireWalk
nei det var vel med en litt ironisk tone jeg skrev det der.. hehe :) Hver gang jeg ser purken går det kaldt nedover ryggen min i frykt for at de skal tro jeg er deg.... :p

Legg innLagt inn:09 sep 2005 20:30
av kake
Da har jeg og testet denne. NoS Octane Booster (Racing Formula).

En hel flaske skal tilsettes en tank på 60l, så jeg helte på halvparten av flaska på en full tank på mr2'en, og så tar jeg den andre halvparten på neste fulle tank. Jeg helte på middelet dagen i forveien, så det fikk hele natta til å blande seg.

Jeg hadde aldri trodd dette skulle fungere, men wow :) Bilen drar jo bedre over hele turtallsregisteret, ganske merkbart bedre altså.

Og motoren min er i toppstand fra før med meget lav km, ingen ulyder, 0 oljeforbruk og lik kompresjon i alle sylinderne, så hva det middelet gjør er jeg neimen ikke sikker på :)

En teori kan være at den drar nytte av den aggresive tenninga jeg kjører (12,5 grader), men jeg fyller jo 98 oktan fra før. Står på flaska at den øker inntil 6 oktanpoeng og at den inneholder nitro-metan.

Har forøvrig for en stund siden testet STP sin oktan-booster også, og det var rimelig bortkastet, 0 forskjell.

Koster forøvrig 249,- for en flaske (Racing Formula utgaven, svart boks) hos Torshov bilrekvisita. Det stemmer iallefall det som står utenpå esken, "Horsepower in a Bottle".

Blir spennende og se om denne effekten avtar hvis jeg ikke fyller på dette vidundermiddelet.

Legg innLagt inn:09 sep 2005 20:41
av FireWalk
Ja den må vel inneholde noe som får bensinblandingen til å bli mer eksplosiv..

Ren oktan boostere gir jo ikke noe effekt, altså, Oktan er jo bare noe som tilsettes bensinen for å få den til å brenne senere slik jeg har forstått det. F.eks i turbobiler med ekstreme ladetrykk trenger man høyere oktan for å forhindre spontandetonasjon av bensinen i sylinderene pga det høye trykket.. jo mer oktan jo høyere trykk tåler den.. Så ren oktan har nok ingenting å si for hvor bra en motor går.. (ifølge min logikk iallefall).

Men denne NOS ocane booster inneholder tydeligvis diverse andre stoffer som også får NA motorer til å akse bedre. Og siden det er en octane booster i tilleg så vil man nok kunne kjøre på høyere ladetrykk også om man bruker en slik.

På en GTI med justert tenning så trenger man vel mer oktan for å unngå tenningsbank. Så med NOS Octane booster og 98 bensin så skal man vel i teorien kunne justere tenningen en god del i forhold til hva som er orginalt.

Legg innLagt inn:09 sep 2005 20:53
av andre 1
hvor mange prs nitro er det i dette vidundermidlet?

Legg innLagt inn:09 sep 2005 21:02
av kake
FireWalk skrev:Ja den må vel inneholde noe som får bensinblandingen til å bli mer eksplosiv..

Ren oktan boostere gir jo ikke noe effekt, altså, Oktan er jo bare noe som tilsettes bensinen for å få den til å brenne senere slik jeg har forstått det. F.eks i turbobiler med ekstreme ladetrykk trenger man høyere oktan for å forhindre spontandetonasjon av bensinen i sylinderene pga det høye trykket.. jo mer oktan jo høyere trykk tåler den.. Så ren oktan har nok ingenting å si for hvor bra en motor går.. (ifølge min logikk iallefall).
Stemmer det. 98 oktan inneholder ikke noe mer energi enn 95 oktan. Med original tenning på 3SGE er det bortkastet å kjøre høyere oktan enn 95.
FireWalk skrev: Men denne NOS ocane booster inneholder tydeligvis diverse andre stoffer som også får NA motorer til å akse bedre. Og siden det er en octane booster i tilleg så vil man nok kunne kjøre på høyere ladetrykk også om man bruker en slik.
Jepp, men hva den inneholder eksakt vet jeg jo ikke, bortsett fra Nitro-metan :)
FireWalk skrev: På en GTI med justert tenning så trenger man vel mer oktan for å unngå tenningsbank. Så med NOS Octane booster og 98 bensin så skal man vel i teorien kunne justere tenningen en god del i forhold til hva som er orginalt.
Kan nok muligens justere den frem litt til, men jeg holder meg på 12,5. Tar ikke sjansen på tenningsbank altså og GTi'ene har ikke bankesensor.

Legg innLagt inn:09 sep 2005 21:06
av kake
andre 1 skrev:hvor mange prs nitro er det i dette vidundermidlet?
Det står kun "With Nitro Methane" og "Contains MMT Powertane".