Side 1 av 1
4age
Legg innLagt inn:07 jul 2013 20:59
av Gadreel
vi har noen problemer med 2 motorer som fusker og div feil, lurte på om det er noen som har good kjenskap til 4age som kan komme og ta en titt vi holder til i hvittingfoss

Re: 4age
Legg innLagt inn:07 jul 2013 21:43
av ArildM
Fine biler, velkommen til TS-ogn

Vet ikke om dere bor langt unna Drammen? David i Underground Garage er ekspert på 4AGE

Re: 4age
Legg innLagt inn:07 jul 2013 21:58
av Gadreel
Takker, ja ca 30min kjøring til drammen, prøve og skjekke med David i morgen
Re: 4age
Legg innLagt inn:08 jul 2013 08:59
av Inz4ne
Har sjekket litt og på din bil burde vi begynne med å skifte drivstofffilter for derretter å sjekke at pluggene er i orden, for så å gå videre til å undersøke at ingen av fuelrailsa er tette. Min har jeg fortsatt ikke kommet noe nærmere løsning på.
Re: 4age
Legg innLagt inn:09 jul 2013 12:50
av Inz4ne
Mulig noen kan hjelpe bedre om man gir feilsymptomer kanskje, den gråe fyrer bare på 2 sylindre.
Den røde gir av og til ikke respons når man tråkker på gasspedalen, har sjekket at spjeldet åpner, luftfilter så ikke ut til å være spesielt gammelt.
Re: 4age
Legg innLagt inn:10 jul 2013 02:48
av Royalmaas
Begyn med å sjekke vesentlige deler som tennplugger, pluggledninger, fordeler m/rotor osv.. Vist tenningsanlegget virker greit så kan du begynne å se om bilen i det hele tatt får bensintilførsel. Sjekk og hør etter vakumlekasjer, litt startgass rundt vakumslanger og innsug gjør susen. Er du heldig er vakumanlegget vist på bilde på undersiden av panseret ditt.
Vist alt det virker og du er sikker på att bilen har gnist på alle sylindre kan du sjekke tenningstidspunkt og bensintrykk vist du har mulighet til det. Feilen er ofte bare en bagatell og lett å fikse, med mindre motoren har vert plukket i av feil folk.
Re: 4age
Legg innLagt inn:10 jul 2013 10:44
av Mr2mr2
Re: 4age
Legg innLagt inn:10 jul 2013 22:42
av Inz4ne
Den gråe viste det seg å være fordelerlokket fult av vann. Hvordan det er mulig når det har blitt byttet pakninger og ogjort ordentlig arbeid er for meg en gåte, men nå fyrer den alkle sylindre igjen hvertfall, Den røde fungerer nå å kjøre med mistenker TPS siden det er litt lugging ved lave hastigheter og lavt turtall og det virket bedre når denne var frakoblet, er også bedre når motor er varm.