Side 1 av 1

Toyota Carina II

Legg innLagt inn:15 jul 2004 21:40
av doffy
Hallois!
Har nettopp portet og planet en carina topp, og da jeg monterte toppen på blokken igjen opplevde jeg til min forferdelse at bilen gikk SAKTERE!
Etter å ha stillt inn tenning og justert litt her og der gikk bilen som før den ble portet og planert.
effektanlegg er ikke 100% ferdig, dvs katalysator står på og originale rør. helt til bakerste del.
-Noen som har et forslag eller to til hva som kan ha gått galt på veien og/eller noen tips der jeg kan hente frem flere hester?

Legg innLagt inn:15 jul 2004 22:00
av erling
Da bør du sikkert bytte til kvassere kammer, større grenrør, innsug, gasspjeld osv. Alt bør stå i "stil" til portingen. Har du beregnet ting riktig får du sikkert litt mere guffe høyt på turtallet.

Hadde du toppen i flowbenk før/etter porting? Er ikke bare å spa ut av kanalene i toppen serru. :wink:

Legg innLagt inn:15 jul 2004 22:24
av doffy
Har ikke vært i flowbenk, er heller ikke meg som har gjort det, men arbeidet er gjort skikkelig. noen anbefaling til hvor stor dimmensjon jeg bør ha på grenrør? resten av anlegget går i 2.5" kanskje litt mindre, bensintrykket skal opp etterhvert osv.
Men ellers virket bilen skremmende dau. kan høres ut som en eller annen ventil tikker i tillegg til at bilen høres ut som en dieselbil :(
men den er lettstartet som den alltid har vært og går jevnt.

Legg innLagt inn:16 jul 2004 08:28
av Kjelliken
:? ikke godt og si noe av tikkingen kan faktisk være dysene vist du har en carina II med injection. har du forgasser er jo det ikke det som er problemet såklart.. Ellers kan du som sagt skru opp bensin trykket og samtidig skru opp tenningen adskillig. men mmå stoppe før du får tennings bank da er tenningen for høy.. :wink:

Legg innLagt inn:18 jul 2004 14:53
av doffy
skrudde tenningen opp til ca 15 grader men ingen effektendring.
er injection ja. noen som vet hvor jeg justerer bensintrykket?