Side 1 av 1
MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:15 feb 2013 21:49
av Inz4ne
Har problemer med at pluggene på den grå MR2-en soter seg og har fått tips om at det kan være PGA. for høy bensintilførsel, kan dette stemme? Hvordan kan man isåfall justere bensintilførselen?
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:16 feb 2013 11:43
av ArildM
Reguleres vel via lambdasonden det?

Eller er jeg helt på jordet nå?
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:19 feb 2013 18:14
av Hobbes
Min fikk for mye bensin når de var brud her ( rød sirkel nede til høyre ). Ev. sjekk andre gumi slanger til insuget.
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:20 feb 2013 19:05
av bose
Er høyst sannsynlig en vakumlekkasje.. Vil egentlig råde deg til å bytte samtlige, og i tillegg sjekke den som er skissert ovenfor.. Det er vakumlinja til MAP-sensoren..
Hust at du også har en vakumlinje under innsugsmanidolfen til T-VIS klokka..
Orginal 4AGE i Mk1 har ikke lambda..
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:20 feb 2013 21:11
av Inz4ne
Det er nok en lekkasje ja, en stor en sådan, den slangen som er under den røde ringe på bildet, den står ikke på den motoren. Så da er antakelig det grunnen, men hvor er det den slangen skal gå og hvor får jeg tak i en tillsvarende?
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:20 feb 2013 21:41
av bose
Skal ikke store lekkasjen til for at en 4age blir rulletusk.. Den slangen skal gå fra en liten 3-punk vakummanifold som sitter på selve innsugsmanidolden.. Og inn i MAP sensore.. Den henger på veggen mot bagasjerommet.. Det er en svart "boks" og har en liten skrue oppå seg.. Slangen skal inn på undersiden av denne...
Sånn slange finner du på TESS.. Biltema har også, men de er dårlige og morkner med tida.. tror det er 3mm på innsiden... kjøp 2-3 meter og kapp til og bytt ut samtlige vakumlinjer..
Re: MR2 MK1 Får for mye bensin?
Legg innLagt inn:21 feb 2013 00:22
av ArildM
Gode råd dette!
Orginal 4AGE i Mk1 har ikke lambda..
Ooops, holdt på for lenge med 20v motoren nå
