Side 1 av 1
bytting av dyser
Legg innLagt inn:03 nov 2012 13:30
av vinniefez
Hei, jeg har en 3s-gte med ct26 turbo, går vell på 1.25bar.
Lurer på om det er smart og bedre å sette opp større dyser? vil det bli betraktelig mere effekt? Den går som ett skudd allerede, men alltids kjekt med mer gøy :- )
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:03 nov 2012 14:36
av Drafter
hvor lenge har du kjørt på 1,25bar? lever motoren fortsatt?
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:03 nov 2012 15:22
av ArildM
Større dyser vil kunne gi mer bensin, men det forutsetter jo at bilen enten går for magert eller at du vil dytte enda mer luft inn i motoren. Uansett kommer det helt an på motorstyringen. Er det original motorstyring må du bytte ut til ettermarkedshjerne slik at du kan få mappet motoren og få rett blandingsforhold på hele registeret.
Så nei, det er ikke smart og bra å sette på større dyser uten at du faktisk vet hva du gjør.
Velkommen til TS-ogn forresten

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 02:14
av vinniefez
har kjørt på 1.25 i 1-2 år

går helt fint !
takk for kjapt svar, tar heller å legger vekk den ideen ettersom jeg ikke har no spesiell kompetanse på det området
tusen takk:-) fikk hjelp allerede idag med servoproblemer, setter stor pris på at det finnes et slikt forum for toyota :- D
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 12:18
av ArildM
Var en fyr som sa "if it aint broken, dont fix it!"
Det er en flott regel å leve etter
Når du får 10 poster får du tilgang til prosjektdelen av forumet ++ Da håper jeg vi får se noen bilder av bilen

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 15:13
av 3rlend
orginalt. når du kommer over 12psi eller noe slikt, så dumper hjernen bensin som safety. så afr din er sikker rik enda.
men å gå opp i dyser på org hjerne er ikke til å anbefale, ryker værre en diesel da
dessuten skal orginalt bensinsystem på gen 2 holde til 275 hjul hk

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 19:57
av vinniefez
hehe:-) kommer nok til å poste en del her:-)
dere får bilder når jeg kommer inn der:D
kjører på 18-19psi stabilt som er 1.25bar, spinner som faen.. hehe:-))
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 20:19
av Andrepedersen
Isåfall har du vært griseheldig sålangt.
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:04 nov 2012 21:15
av vinniefez
hehe, spoler ned turbo etter råkjøring og varmer bilen skikkelig opp HVER gang jeg er ute og kjører så, håper på det beste

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:05 nov 2012 01:27
av 3rlend
Da trenger du ikke nye dyster
Kjøp deg bredbåndslamda.
1.25 er jo ikke så ille da

kanskje med org topp pakning.
Jeg kjørte på 1.7 bar en stund, funket knall det:)
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:05 nov 2012 14:55
av mr2storbrua
1.25 er helt på grensa av hva en ct20b er god for, etter dette vil den produsere mere varme og bli mye mindre effektiv. Er ikke så kjent med ct26, men antar at grensa på denne hvertfall ikke er høyere. At 1.7 bar funket vesentlig bedre enn 1.25 har jeg mine tvil om, og tror du skal være glad for at turboen ikke er død...
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:05 nov 2012 16:42
av vinniefez
okii

vil gjøre no fett med bilen nå da! så skal søke opp sånne blueflame og se om jeg kan få det montert
jeje, 1.25 holder lenge nok for meg da. eller kan aldri bli godt nok men fungerer helt fett med det som står på nå

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:05 nov 2012 17:10
av 3rlend
mr2storbrua skrev:1.25 er helt på grensa av hva en ct20b er god for, etter dette vil den produsere mere varme og bli mye mindre effektiv. Er ikke så kjent med ct26, men antar at grensa på denne hvertfall ikke er høyere. At 1.7 bar funket vesentlig bedre enn 1.25 har jeg mine tvil om, og tror du skal være glad for at turboen ikke er død...
Så var dette på en td06 og ikke en toyota turbo
Ct26 stinker:p
Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:07 nov 2012 22:08
av vinniefez
går vell 0-100 på 5.5 sec elrns

Re: bytting av dyser
Legg innLagt inn:07 nov 2012 22:15
av vinniefez
går heilt greit, ska nok bli bedre
