TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nils's MR2 Hardtop (Langtidsprosjekt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #426336  av Nils
 
I dag har felgene fått litt gummi på seg. Federal 595 rsr 215/40, 235/40. Måtte bare sette de opp mot bilen for å få et inntrykk. Tror det blir meget bra.

Forøvrig så er H&R senkefjører i hus, og Shineauto sideskjørter bestillt. Kikker nå på dempere, tror det blir gule Koni.
Vedlegg
image.jpg
image.jpg (433.56 kiB) Vist 3350 ganger
image.jpg
image.jpg (570.8 kiB) Vist 3350 ganger
image.jpg
image.jpg (564.47 kiB) Vist 3350 ganger
 #429481  av Nils
 
Nye hjula på bilen. Fyllte godt ut synes jeg, men ble mye luft under hjulbuene gitt. Litt traktor.
Trenger å få på senkefjærene snarest. Må bare få handlet inn nye dempere først.
Vedlegg
image.jpg
image.jpg (695.03 kiB) Vist 3316 ganger
image.jpg
image.jpg (796.49 kiB) Vist 3316 ganger
 #430113  av Nils
 
Ikke så mye nytt med bilen men......
Vedlegg
Arbeidsbenken i den nye garasjen begynner å bli klar. Ikea skap og benkeplate. Klar for litt bilskruing snart, men ting tar tid. Må jo få koblet opp strøm, lys, osv....
Arbeidsbenken i den nye garasjen begynner å bli klar. Ikea skap og benkeplate. Klar for litt bilskruing snart, men ting tar tid. Må jo få koblet opp strøm, lys, osv....
image.jpg (498.08 kiB) Vist 3275 ganger
Pakke i posten, Shineauto skjørter. Blir nok ikke montert før neste år i forbindelse med lakkering.
Pakke i posten, Shineauto skjørter. Blir nok ikke montert før neste år i forbindelse med lakkering.
image.jpg (431.6 kiB) Vist 3275 ganger
 #430114  av ArildM
 
Ser bra ut :) Hvor fikk du tak i Shineauto produktene? Vurderte frontleppa de har :)
 #430116  av Nils
 
ArildM skrev:Ser bra ut :) Hvor fikk du tak i Shineauto produktene? Vurderte frontleppa de har :)
Jocksbilimport i Danmark skaffer alt fra Shineauto. Ble enig om å gå via dem etter noen e-poster med Shineauto.
Gikk for så vidt greit det, men lang ventetid. Gjorde ikke så mye for meg da jeg ikke skal montere umiddelbart.
Det positive var at jeg ble oppdatert innimellom hvorfor delene mine ikke kom.

http://jocksbilimport.dk/v2/
 #430122  av ArildM
 
Sendte mail til samme folka i dag :) Da har jeg i alle fall funnet rett importør :)
 #440928  av Nils
 
Lenge siden oppdatering her. Har hatt mye annet enn bil å jobbe med en stund, bl.a ferdigstillelse av 2. etasje på huset og garasje bygging. Garasjen/verkstedet begynner å ta form, så blir nok noe mer mr2 skruing etterhvert nå.
Nå har det seg slik at bilen skal på EU kontoll i April, så har begynnt å forberede bytting av bremser. ( oppgradering til 92+ bremser) Håper å få byttet nå i helgen.
Vedlegg
Garasje/Verksted begynner å ta form. Saksebukk skal monteres i gropa der bilen står. Er bukken som står ved bakenden av bilen der.
Garasje/Verksted begynner å ta form. Saksebukk skal monteres i gropa der bilen står. Er bukken som står ved bakenden av bilen der.
image.jpg (616.34 kiB) Vist 3231 ganger
Fått ordnet meg en grei arbeidsbenk. Kjøkkenmoduler fra IKEA, selvlaget hylle/overskap.
Fått ordnet meg en grei arbeidsbenk. Kjøkkenmoduler fra IKEA, selvlaget hylle/overskap.
image.jpg (602.43 kiB) Vist 3231 ganger
Calippere bak ferdig dressa med Redstuff klosser.
Calippere bak ferdig dressa med Redstuff klosser.
image.jpg (608.31 kiB) Vist 3231 ganger
Begynne på de fremre calipperne i morra.
Begynne på de fremre calipperne i morra.
image.jpg (647.01 kiB) Vist 3231 ganger
 #440932  av ArildM
 
Heldig du som har såpass til garasje å holde på i :D Blir bra dette!
 #448685  av Nils
 
Lenge siden update her. Bilen har siden Juni i fjor stått avskiltet pga. mangel på EU kontroll. Var ingen vits i å prøve å godkjenne før bremsene var byttet da de gamle stort sett var skrap hele veien rundt.

Har klødd litt etter å kjøre MR2 igjen nå når våren plutselig meldte sin ankomst. Bestemte meg derfor for et par uker siden å få bilen på skilt igjen. Byttet alle skiver,klosser og calippere selv. Bytting av begge bakre håndbrekkwire og toppdeksel pakning ble satt bort til lokalt verksted. Tenningsdeler jeg har hatt liggende en stund ble byttet samtidig. Fordeler,rotor,plugger og pluggledninger. Samme verksted tok til slutt EU kontrollen.

SÃ¥ i dag, endelig, hentet skilter til bilen. :D :D

Digg å kjøre MR2 igjen. Fikk også av vinter/lagringshjula og satt på Enkei felgene.

Planer fremover : Dynamoen har streika, så denna må bestilles og byttes. Har forstått at det er en del forskjellig dynamoer ute å går til mr2 med forskjellige runde/ovale plugger osv. Må sjekke opp i dette etter hvert.

Bytting til gule Koni/H&R fjærene jeg har liggende er midlertidig utsatt fordi løftebukk prosjektet i garasjen står litt i stampe for øyeblikket.

Driver også og tester ut 94 vinge på bilen. Tror jeg kommer til å gå for denne. Ser litt jalla ut nå fordi vingen/bagasjelokket jeg har fått tak i er blått. Litt vanskelig å se helheten før det blir lakkert samme farge som bilen.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert. Satser på litt hyppigere oppdateringer fremover. :)
 #448688  av ArildM
 
Digg garasje :)
Hvilken sakseløfter gikk du for?
Gratulerer med skilter på MR2en :D
 #448690  av Nils
 
ArildM skrev:Digg garasje :)
Hvilken sakseløfter gikk du for?
Gratulerer med skilter på MR2en :D
Takker. Sakseløfteren heter Bradbury. (Bilde side 3)
 #448700  av ArildM
 
Ah, se der ja. Import fra UK eller?
Har sett litt på Nordic Lift og Techlift sine, tenker litt som deg, greit å ha gulvplassen tilgjengelig :)

Skal bygge selv i sommer og storgleder meg :D
 #448703  av Nils
 
ArildM skrev:Ah, se der ja. Import fra UK eller?
Har sett litt på Nordic Lift og Techlift sine, tenker litt som deg, greit å ha gulvplassen tilgjengelig :)

Skal bygge selv i sommer og storgleder meg :D
Kjøpte via en lokal forhandler, men er fra UK ja.
http://www.agdersupply.no