Side 1 av 2
91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:06 des 2010 20:59
av dajusnes
Hei! akkurat henta meg en st185 gt4.
Har abc superchip og sinterclutch,
men vil ha mere gamp, what to do?
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:06 des 2010 21:12
av predator
abc superchip? er det da?
BC og større IC er vel første steg.
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:06 des 2010 23:10
av dajusnes
Det som sto på chippen, øke vist 25hk å heve fuelcut grensa.
Men Korsen merka skal man gå før?
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:06 des 2010 23:19
av sleeper
Den chippen øker ikek effekten, justerer kun opp fuel cut..
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:06 des 2010 23:42
av dajusnes
Okei, det er kjekt å vite.
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 00:04
av predator
Hvilket merke du kjøpr BC i går forsåvidt for det samme, da de fleste funker ok.
Men det du bør tenke på er at det er forskjellige str på styreenheten (elektronisk BC) så du bør tenke ut en plass å ha den. Jeg persjonlig har min der klokka egentlig skal være, og synes det ble både fint og praktisk. Skal du ha den samma plass, bør du gå for HKS EVC-S da de passer rett inni (Hvis klokka er lik på mr2 og Celica?) På den kan du ha 2 programmer. Jeg har ett prog lik orginal 0,6 og ett på 0,9bar..
ICene på celica er jeg usikker på, om man får kjøpt FMIC som passer rett på? eller om man må går for en universal, og mekke røra sjøl?
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 01:19
av celica_st185
Før du begynner å handle er det en fordel å vite sånn ca hvor mye hester du tenker å hente ut... Du kan jo begynne med en boostcontroll som du kan bruke uansett hvor mye du skulle komme til å trimme senere, så den er jo grei. En annen ting du bør\må ha som er ganske rimelig, er ny downpipe evnt. komplett eksos. Med eksos, fuelcutgrensa borte og turbotrykk på 1.1 bar merker du god forskjell fra orginal

Så etterhvert som du blir lei å vil ha mer

så kan du fortsette med ny ic, større turbo, bedre toppakning, større dyser, større fuelrail\pumpe osv osv
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 16:47
av MOTORSPORTHUSET
komplett eksos er første steg etter min mening.
blir så mye baktykk ellers.. og det er ikk bra for noen ting.
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 16:54
av sleeper
Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,
Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 20:29
av dajusnes
sleeper skrev:Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,
Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
Det som blir starten ja, men hvor få tak i? noen som har link anbefalinger på produkter?
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 21:39
av predator
Kollevold rally har vel det regner jeg med

Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 22:33
av Andrepedersen
dajusnes skrev:sleeper skrev:Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,
Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
Det som blir starten ja, men hvor få tak i? noen som har link anbefalinger på produkter?
Gå for mongoose 2.5" rustfritt. Er veldig god kvalitet, og lager en helt super illsint lyd. Installerte nettop det + 3"dp, merka STOR forskjell, og jeg har ikke stillt ladetrykk enda. Det som er med org, eksosen er at lydpottene er veldig strupa for eksostrømm, er ikke anlegget som er lite..
Noen andre grunner til å gå for dette, er at det er forholdsvis bra plass til det, mens med 3" vill ta borti girkassa, travers og bak.
www.fensport.co.uk har masse gromdeler.
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:07 des 2010 23:47
av sleeper
Tja, fensport leverer alle delene du trenger,
Hvis du handler på ebay, så funker motoria sitt 3" anlegg veldig bra.. koster ikek stort heller.
Kaldere plugger kjøper du de fleste steder ( ngk bkr7e)
Resten av tenningsdelene kjøper du på toyota.
Bc har de på fensport, skal du ha elektronisk så vet jeg ikek helt hva jeg skal anbefalle, mens mekanisk så kjøper du turbo xs sin.. den funker knall bra.
Filter funker KN fint
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:08 des 2010 16:57
av Haugrud
3" eksos tar ikke borti girkasse eller travers foran, kan ta litt borti bak, men det er bare å lage et ekstra feste bak så er ikke det noe stort problem!
Re: 91 Celica gt4.
Legg innLagt inn:08 des 2010 17:05
av Andrepedersen
sleeper skrev:Er vel bare og følge stardart modellen,
Ny 3" eksos, nye tenningskomponenter med 1 grad kaldere plugger, juster opp trykket til 1.1kg ( husk NØYAKTIG måler), blokere den ene av slangene på WG så du har fullt trykk på 1-2 gir og ikek bare de tyngre gira, filter,
Så får du prøve og se om du er forøyd da, Er du ikek det så får du spørre videre.
vist du stiller opp trykket til 1,1bar, vill motoren tåle det? Og, hvorfor en grad kaldere plugger?