TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #466674  av ArildM
 
Er vel et klassisk tilfelle av:
"dette er siste orntlige generasjon av *bilmerke* før alt gikk til skogs, kjøp nå før prisene går rett til værs"
Gjerne kombinert med:
"I utlandet selges disse for nært det dobbelte, så her har du et kuppmulighet"

:lol:

At denne ble solgt i det hele tatt synes jeg er verre :lol:
Bilde
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350792953
 #466677  av ArildM
 
Så pen ut! Sammenligna med den opprusta SW20n til 30k så er det utrolig mye mer for pengene, enda bedre om man finner et bra eksemplar til 70-80k. Etter den første sommerhelga med MR2 må jeg bare si en ting. Den er utrolig undervurdert.

Har eid alle generasjoner nå, men Mk3 uten tak (cab) en fin sommerdag er nok den beste følelsen.
Er litt mer voksen og føles veldig solid ut i forhold til de andre. Samtidig er den veldig lett og har en fantastisk styrerespons. Men nok sagt. Til 100k vil jeg anbefale alle å prøve i alle fall. Til 70k er det et kupp. Men en bra en til 130lapper er meget innafor det også vil jeg si.

SW20 er merkbart tyngre og blir nesten i en helt annen bilkategori enn ZZW30. Kanskje mer en GT cruiser imho.

140hk er også helt innafor effektmessig for cruising en varm sommerdag. Mer trenger man ikke på 1000kg. I alle fall ikke på Norske veier.
 #466678  av Makk
 
Etter at jeg bygde om til V6 kan jeg ikke si meg enig i at en 4 sylindret sw20 er noe som helst en GT bil, med V6 så kan en godt si det har blitt en pseudo-frankenstein cruiser men den var jo aldri tiltenkt som det originalt.

NA som Turbo så må det turtall til for noe som helst, å chassis er jo lagd for morrosprell på enkelt vis, med V6 er ikke det lenger noe tema med jaging, bare deilig kjøring der.

Opp på celica og supra for ekte GT biler, store å veldig tunge chassis gjør seg godt som GT biler for dem blir sabla stabile i høy fart, å giringen til Celica gt4 er veldig fin til cruising på 3sgte må jeg si.

Lite ga meg mer glede enn autobahn og ligge på rundt 170 hele tiden med gamle Celicaen, den trives så fantastisk godt i høy hastighet!

Jeg har også vært der med MR2 Turbo, å den inviterte rett å slett til å kjøre forbi alle du fant, å bråkte noe jævlig fordi glasstak :lol:
 #466679  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑05 mai 2024 19:12
Jeg har også vært der med MR2 Turbo, å den inviterte rett å slett til å kjøre forbi alle du fant, å bråkte noe jævlig fordi glasstak :lol:
Rart at en mr2 som går fælt plutselig gir deg en halvmeter med horn i panna :lol:
 #466680  av ArildM
 
Dere har nok rett i at SW20 ikke er noen touring bil sånn sett, men vektklassen gjør at den føles vesentlig annerledes ut enn både AW11 og ZZW30. SW20 er penest, og vekta gjør ikke så veeldig mye om man skal kjøre litt lengre.
På baner som ACR og større baner er den også utmerket, selv om 3SGTE har en tendens til å "heatsoake?" ved hard kjøring over lang tid. 1. og 3. gen er mye lettere biler, litt mer sånn happy go lucky sak som ikke nødvendigvis trenger 300hk for å bli veldig morsom, mye mer gocart for å bruke en klisje. Og med tanke på styrefølelse og chassis er mk3 en definitiv favoritt for min del. Å ta av taket og faktisk kunne ha det levelig inne i kupe (mtp støy og vind) er toppen av kaka :) SW20 med t-takene av er morsomt i 10-30kmt før det blir bare bråk :lol:
Og ja, man får stygge horn i panna av å kjøre SW20 med mye effekt, mens Mk3 er en bil som man kan kjøre hardt uten å være redd for å dumme seg så veldig mye ut. SW20 dreper deg lett om du er en idiot bak rattet, men også en del av gleden når man mestrer den.

Anyways, hver sin smak, liker alle, men favoritten for min del er (partisk nok siden jeg har kun den nå) Mk3.

Fin AW11:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=351863767
Bilde
Litt avhengig av tilstand da, men den så bra ut på bildene :)
 #466690  av ArildM
 
Enda en AW11, og ikke bare det, en Mk1b/facelift :D Så nå er det 3stk AW11 Mk1b til salgs på Finn. Relativt sjeldent å se.
Attpåtil var denne i hvit, synes det kler AW11 veldig bra. Pris og stand tilsier vel at denne blir solgt raskt? Selv om annonsen ikke sier noe om rust da.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=345233082

Bilde
 #466694  av Makk
 
Overraskende nok var dem mye bedre enn det man kan forvente, om man skal bedømme etter bilder.

SW20 til salgs i det siste har jo vært tragedie etter skraphaug etter total blasfemi de siste årene.

AW11 ruster jo som kjent mye mer enn SW20, men jeg tror kanskje det kan ha noe med mengden biler? Å de AW11 som har fått rustdøden er jo sikkert ferdige så bare de bra er igjen ?
  • 1
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 272