Side 1 av 2
					
				Plugger !
				Legg innLagt inn:11 apr 2010 12:36
				av Stian AB
				Tok ut pluggene i min 3gen. 3sgte motor nå, å det var denso pk20r8 plugger..funker det like bra å bytte til ngk bkr7e plugger? for det har jeg liggende..motoren er mappet med de denso pluggene..
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:11 apr 2010 22:56
				av marlboro1310
				iridiumpluggene er kjent for å være det proffe slaget, bestill dem på Ebay til brøkdelen av norske priser så blir du og bilen fornøyd.
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:11 apr 2010 23:02
				av stianøverland
				jeg kjøpte ngk bkr6e-8 plugger på meknomen. var de som stod i katalogen for den motoren.  
1050,- MED rabattene fra jobben. uten så var det 1670,- sinnsyke priser
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:11 apr 2010 23:08
				av mr2storbrua
				stianøverland skrev:jeg kjøpte ngk bkr6e-8 plugger på meknomen. var de som stod i katalogen for den motoren.  
1050,- MED rabattene fra jobben. uten så var det 1670,- sinnsyke priser
Og på twosrus koster bkr7e ca 72 kroner pluss frakt  
  
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=220 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:11 apr 2010 23:56
				av stianøverland
				haha, men jeg måtte ha de med en gang 

 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 17:17
				av Stian AB
				mr2storbrua skrev:stianøverland skrev:jeg kjøpte ngk bkr6e-8 plugger på meknomen. var de som stod i katalogen for den motoren.  
1050,- MED rabattene fra jobben. uten så var det 1670,- sinnsyke priser
Og på twosrus koster bkr7e ca 72 kroner pluss frakt  
  
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=220
Jeg kjøpte ngk bkr7e pluggene fra twosrus.com for under 100lappen ja..men jeg burde altså bruke denso iridiumplugger isteden?
 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 20:10
				av marlboro1310
				Denso Iridium er performance shit 

 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 20:17
				av lasse
				Jeg prøvde litt diverse når jeg byttet plugger på min, blandt annet noen dyre denso plugger(rundt 200,- stk tror jeg) men endte opp på det som sto i motoren når jeg fikk den, var noe denso greier det også, men litt billigere.
Med de twosrus pluggene fikk jeg faktisk litt lavere ladetrykk enn før jeg skiftet, kan nok ha noe med at de er beregnet på en original motor, og us-spec 2gen.
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 20:59
				av Stian AB
				Denso iridium plugger er bestilt..
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 21:02
				av mr2storbrua
				lasse skrev:Med de twosrus pluggene fikk jeg faktisk litt lavere ladetrykk enn før jeg skiftet, kan nok ha noe med at de er beregnet på en original motor, og us-spec 2gen.
Sitat twosrus: The BKR7E is generally considered THE plug to have for the turbo MR2 and Celica All Trac, especially if you have 
turned the boost up above factory specifications.
Ikke beregnet på original motor altså. Såvidt jeg har forstått er det BKR6E som er "originalplugg" fra NGK, mens BKR7E er en kaldere plugg...
 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 21:09
				av Stian AB
				mr2storbrua skrev:lasse skrev:Med de twosrus pluggene fikk jeg faktisk litt lavere ladetrykk enn før jeg skiftet, kan nok ha noe med at de er beregnet på en original motor, og us-spec 2gen.
Sitat twosrus: The BKR7E is generally considered THE plug to have for the turbo MR2 and Celica All Trac, especially if you have turned the boost up above factory specifications.
Ikke beregnet på original motor altså. Såvidt jeg har forstått er det BKR6E som er "originalplugg" fra NGK, mens BKR7E er en kaldere plugg...
Det stemmer ja..Men de pluggene som satt i bilen min var av kuldegrad 8, altså enda kaldere enn bkr7e pluggene
 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:12 apr 2010 21:39
				av lasse
				mr2storbrua skrev:lasse skrev:Med de twosrus pluggene fikk jeg faktisk litt lavere ladetrykk enn før jeg skiftet, kan nok ha noe med at de er beregnet på en original motor, og us-spec 2gen.
Sitat twosrus: The BKR7E is generally considered THE plug to have for the turbo MR2 and Celica All Trac, especially if you have turned the boost up above factory specifications.
Ikke beregnet på original motor altså. Såvidt jeg har forstått er det BKR6E som er "originalplugg" fra NGK, mens BKR7E er en kaldere plugg...
Hups, my mistake... Er jo ikke helt sikker på at det var dem heller når jeg tenker meg om, var de som fulgte med i det tenningssettet dems jeg prøvde ihvertfall... Uansett, så ladet den ikke like mye med disse pluggene, så regner med de andre passer bedre for meg...
 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:20 apr 2010 02:29
				av FireWalk
				BkR6E er tilsvarende orginal varmegrad. Siste bokstaven er benevnelsen for plugger med/ uten resistor.
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:05 mai 2010 22:41
				av kake
				marlboro1310 skrev:iridiumpluggene er kjent for å være det proffe slaget, bestill dem på Ebay til brøkdelen av norske priser så blir du og bilen fornøyd.
Irdiumplugger bør unngås på 3SGTE har jeg lest på mr2oc pga at den tynne tippen på de kan ryke av og forårsake havari hvis detonasjon/tenningsbank skulle oppstå.
 
			 
			
					
				Re: Plugger !
				Legg innLagt inn:05 mai 2010 22:42
				av kake
				stianøverland skrev:jeg kjøpte ngk bkr6e-8 plugger på meknomen. var de som stod i katalogen for den motoren.  
1050,- MED rabattene fra jobben. uten så var det 1670,- sinnsyke priser
Jeg kjøpte de på Ebay til 420,- inkl. frakt
http://cgi.ebay.com/SPARK-PLUGS-NGK-X4- ... 27b02ef4fb