Side 1 av 2

Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 21:58
av Majuuush
Kjøpte en Mr2 sw20 ombygd me 3SGTE motor, den gikk som ett lyn helt til det ble stopp,
det visste seg at det var ett stempel som hadde "smeltet?" og lagd ett solid hakk i sylinderen, fikk takst på jobben hos toyota, de skulle ha 60 000,- førr og reparere den, dette var da med ny komplett shortblock til 28 000 kr.

Hva er egentlig forskjellen på en 3sgte blokk og en vanlig 2,0 gti blokk?

Prisen skremmer meg, og jeg legger meg nå flat og ber om hjelp fra dere som kan dette, iåme at jeg bare hadde bilen i fjorten dager:/ og ikke kan en dritt om skruving.

Hjelp?!

Msn: mbg_1990@hotmail.com

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:04
av Drift-It
er samme blokka

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:06
av hmsilset
Du reparerer ikke, men bytter motor.Dette er ikke noe motor å ha om du ikke kan å skru.Få på en original 3sgte og hjerne er mitt råd.For 20.000 kr er du i havn tenker jeg, og da slipper du mere tull :wink:

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:07
av Majuuush
Drift-It skrev:er samme blokka
Ingen forskjell på innmat heller?

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:09
av Majuuush
hmsilset skrev:Du reparerer ikke, men bytter motor.Dette er ikke noe motor å ha om du ikke kan å skru.Få på en original 3sgte og hjerne er mitt råd.For 20.000 kr er du i havn tenker jeg, og da slipper du mere tull :wink:
Hadde jeg bare fått tak i en brukt shortblock så hadde jeg egentli vært berget..
Hvordan mener du jeg skal gjennomføre dette?

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:14
av hmsilset
Majuuush skrev:
hmsilset skrev:Du reparerer ikke, men bytter motor.Dette er ikke noe motor å ha om du ikke kan å skru.Få på en original 3sgte og hjerne er mitt råd.For 20.000 kr er du i havn tenker jeg, og da slipper du mere tull :wink:
Hadde jeg bare fått tak i en brukt shortblock så hadde jeg egentli vært berget..
Hvordan mener du jeg skal gjennomføre dette?
tror du bør kjøpe det du trenger av drift-it som også svarer her eller motorimport.dk. Også kan du jo få noe til å montere ny motor og alt annet som lønner seg å skifte i samme slengen. Tror ikke du er berget om du bytter shortblock..Har lest så mye om de med over 300hk i motor på mr2 de siste 10 åra, og lest veldig mye om problemer.Jeg mener at det ikke er verdt det om bilen skal kjøres 10-20000 i året. Ellers så hadde jeg jo hatt over 300hk selv.

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:18
av Majuuush
Toyota sa til meg at hvis jeg fikk tak i en komplett shortblock så var jeg berget, at ellers så var alt i orden?
Jeg vet ikke?

Nå når jeg får den på veien, blir den nedjustert både på turbotrykk og det blir satt i en orginal hjerne, da skulle jeg vell være berget?

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:21
av hmsilset
Majuuush skrev:Toyota sa til meg at hvis jeg fikk tak i en komplett shortblock så var jeg berget, at ellers så var alt i orden?
Jeg vet ikke?

Nå når jeg får den på veien, blir den nedjustert både på turbotrykk og det blir satt i en orginal hjerne, da skulle jeg vell være berget?
Ja,da bør du være berget :) bare at det ikke kan være flere svakheter så..

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:22
av Majuuush
hmsilset skrev:
Majuuush skrev:Toyota sa til meg at hvis jeg fikk tak i en komplett shortblock så var jeg berget, at ellers så var alt i orden?
Jeg vet ikke?

Nå når jeg får den på veien, blir den nedjustert både på turbotrykk og det blir satt i en orginal hjerne, da skulle jeg vell være berget?
Ja,da bør du være berget :) bare at det ikke kan være flere svakheter så..

Lettere sagt enn gjort å få tak i:S

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:14 jan 2010 22:25
av hmsilset
Derfor jeg ville kjøpt et rearcut til 18000 og satt alt av drivverk og motor over på din.da har du strøken motor lenge om du ikke kjører med bånn gass hele dagene :wink:

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:15 jan 2010 14:27
av sleeper
Majuuush skrev:Toyota sa til meg at hvis jeg fikk tak i en komplett shortblock så var jeg berget, at ellers så var alt i orden?
Jeg vet ikke?

Nå når jeg får den på veien, blir den nedjustert både på turbotrykk og det blir satt i en orginal hjerne, da skulle jeg vell være berget?


Det er joen mulighet og få taki enshort blokk, men det er jo bare blokka.. da må du få noen til og ta av toppen og montere den sammen for deg. + en masse annet som også følger med da..
Vil gjette at det blir billigere for deg og kjøpe deg et rear cut fra danmark til 180-20 og flytte over alle delene derfra... og reparere noe som har gått til dundass koster mer en og bytte...

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:15 jan 2010 14:40
av lasse
sleeper skrev:
Majuuush skrev:Toyota sa til meg at hvis jeg fikk tak i en komplett shortblock så var jeg berget, at ellers så var alt i orden?
Jeg vet ikke?

Nå når jeg får den på veien, blir den nedjustert både på turbotrykk og det blir satt i en orginal hjerne, da skulle jeg vell være berget?


Det er joen mulighet og få taki enshort blokk, men det er jo bare blokka.. da må du få noen til og ta av toppen og montere den sammen for deg. + en masse annet som også følger med da..
Vil gjette at det blir billigere for deg og kjøpe deg et rear cut fra danmark til 180-20 og flytte over alle delene derfra... og reparere noe som har gått til dundass koster mer en og bytte...

+1

Og da får du i tillegg endel deler (topp, eksos, ecu o.l.) som du kan få igjen en slant for om du selger det...
Jeg hadde ihvertfall ikke vært i tvil!

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:15 jan 2010 14:47
av sleeper
beklager mangel på space i det siste innlegget mitt.. space tasten på tastaturet mitt driver og kødder... :(

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:15 jan 2010 15:10
av Morten
Hvorfor i all verden kjøpe rear-cut når det kun er shortblock som er problemet? All drivlinja osv er da ikke nødvendig å dublere? Ser på lista til egon at både 2.gen og 3.gen 3sgte ser ut til å være på lager, og det er jo fantastisk mye billigere med en byttemotor enn ett komplett klipp?

Re: Hjelp! MR2 sw20 turbo motortrøbbel!

Legg innLagt inn:15 jan 2010 15:30
av FireWalk
Hadde bare ville kjøpt en ny brukt motor og bestukket noen som kan å skru for å installere denne.. Blir mye billigere :) det du betaler for på verkstedet er arbeidet... er vel nermere 1000 kr timen..

ps: trenger ikke være så mye problemer selv om det er over 300 hk. Jeg har over 300 hk selv og syntes bilen fungerer meget bra. Det som er av nedetid er jo grunnet prosjektbyggingen. Spørs hva slags deler man setter på og hvor mye penger en vil bruke..

Men når det sies at stemplene har smeltet???... Da må det jo være orginale stempler og avsindig med ladetrykk og alt for mager blanding. Hva slags ladetrykk har du kjørt på?