Side 1 av 1

Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:30 jun 2009 14:21
av Gt-4-Ever
Et spm. Bilen er treig fra 0-100. Kan noen fortelle meg hvordan Dere tar løs fra 1 gir til 2gir. Taper flere sek. på starten. Har 5-6 tusen omdr. før jeg tar løs i 1 gir, men da henger liksom bilen igjen. akser så opp til 40-50km/t før jeg bytter til 2 gir og holder til 100km/t. Akselrerer ikke med en gang om Dere skjønner. taper sikker 1-2 sekunder på dette.

Noe jeg kan gjøre med det?

Beste tida jeg har hatt er 8,5s. Kjører på 1 bar, har åpent luftfilter og downpipe +blokkert tvsv.

Vet eksos har noe å si, men vil jo gjerne vite at bilen er kjappere en 8s om ikke annet. Er ikke det at det er 0-100 som har noe å si, men artig å få et bra resultat uansett. :) Mao om starten blir bra, så er jeg på ca. 7s. 8)

Re: Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:30 jun 2009 23:08
av AnaXyd
GT4 T20 versjonen drar 0-100 på 6,1sek originalt mener jeg. Men man er jo avhengig av å gjøre 100% perfekte girskift for å få dette til! Samt gode dekk slik at man ikke spinner for mye i starten.

Jeg skjønner åssen du har det, for jeg er helt jævlig på å ta igang fra 0-100 selv. Er greit når man ruller litt, og deretter drar igang..

Re: Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:01 jul 2009 10:18
av celicagt4205nord
Gt-4-Ever skrev:Et spm. Bilen er treig fra 0-100. Kan noen fortelle meg hvordan Dere tar løs fra 1 gir til 2gir. Taper flere sek. på starten. Har 5-6 tusen omdr. før jeg tar løs i 1 gir, men da henger liksom bilen igjen. akser så opp til 40-50km/t før jeg bytter til 2 gir og holder til 100km/t. Akselrerer ikke med en gang om Dere skjønner. taper sikker 1-2 sekunder på dette.

Noe jeg kan gjøre med det?

Beste tida jeg har hatt er 8,5s. Kjører på 1 bar, har åpent luftfilter og downpipe +blokkert tvsv.

Vet eksos har noe å si, men vil jo gjerne vite at bilen er kjappere en 8s om ikke annet. Er ikke det at det er 0-100 som har noe å si, men artig å få et bra resultat uansett. :) Mao om starten blir bra, så er jeg på ca. 7s. 8)
synes ikke det er rart att du bruker lang tid fra 0-100,st185 er en en tong bil med 2 liters motor,den er forholdsvis tung også,prøv å hold litt på bremsene før du tar løst slikt att du har litt turbotrykk før du kjører,det tar jo for fort ett sekund og kanskje mer før du har ladetrykk,så spørs det jo hvordan tilstand turboen din er,om den er like gammel som bilen er den kanskje moden for utskifting

Re: Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:01 jul 2009 10:57
av k_one
Original oppgitt 0-60mph (0-96km/t) på 1992 Celica GT4 Carlos Sainz er 7.6 sekunder.
(Klikk her for å se bilde fra brosjyren)
Med tanke på at du sikkert bruker 1 tiendel eller 2 til for å nå 100km/t så syntes jeg slettes ikke 8.5 sekunder som du har klokket selv er verst i det hele tatt.
Husk på at 0-100 tester alltid er gjort av fabrikkfører (les: meget dyktig) på bane under ideelle forhold.
Jeg har også lest at det er vanlig å gjøre testen med minst mulig bensin og all unødvendig vekt fjernet (slik som reservehjul, verktøy etc).
Du kan jo kanskje rydde bilen helt og gjøre ett nytt forsøk? :lol:
En annen måte å få litt mer fres på 0-100km/t tiden er å fjerne boos-cut fra 1.gir.(hvis du ikke allerede har gjort det)
GT-4 gir jo som du kanskje allerede vet ikke fullt ladetrykk i 1.gir, rett og slett for å spare girkassen.
Det vil helt klart gi deg en noe bedre tid, men ikke regn med noe særlig mer enn et par tiendeler :wink:

Re: Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:01 jul 2009 21:41
av Gt-4-Ever
Tja..har klart 8 blank på forrige st185, men da rullet jeg litt.

Får prøve å lette litt vekt da. Kan jo fjerne stepphjul,jekk. Andre ting som kan fjernes uten at det går ut over komfort? Vil sef ha en allround bil. Ikke ren banebil, da kunne jeg fjernet det meste.

Re: Akselrasjonsspm

Legg innLagt inn:02 jul 2009 09:51
av AnaXyd
Fjern unødvendige ting! :) Slik som plastikkpaneler baki kan du vel ta vekk? Man ser det jo ikke uansett før man tar opp bakdøra..