re:
Det er en stor fordel å ha begge ecuene, for da ser du forskjellene. Men det er ikke noen umulig oppgave uansett. Fargekodene stemmer som oftest ganske bra, og på ECU står det hva som skal hvor; Ta ut ecuen, åpen den (skru av lokket) og skriv ned alle pin. Det står på printkortet hva som er hva. Det meste er likt mellom revisjonene.
Jeg har hatt 3 mr2 mkII`er, og har brukt original 91gt-ecu med 96 3s-gte gen3 motor, gen2 ecu med gen2 3s-gte og gen3 3s-gte, samt JDM st205 ecu med 3s-gte gen 3, både på gt-ledningsnett og JDM-nett. Omkobling er i all hovedsak på 22-pins kontakten, samt noen ganger må du koble i sikringsboksen i motorrommet. Resten er plug and play. Det er også mulig å måle seg fram til det man lurer på.
Bilen er ganske enkel; sjekk at den dras rundt, sjekk gnist, hør om bensinpumpen går (du kan tvangskjøre bensinpumpen i diagnostic-boksen, så du kjenner igjen lyden), og den vil starte. Vær oppmewrksom på FPR, den kan være du må ta fra AB-1/EA-1 (den hvite kontakten på venstre side i bagarsjerommet ved ecu).
Er du usikker bør du få hjelp av en som kan litt bilel, da det er fult mulig å gå seg fast og bli lei
Lykke til uansett
