Side 1 av 1
					
				Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:03 sep 2008 21:27
				av ErikG
				Har hentet inn en Glanza fra Japan og har en forferdelig klunkelyd og brytning når jeg svinger og gir gass. Når jeg bare triller i sving hører jeg ingen ulyder. Hva kan dette være. Veit ikke hvordan diff det sitter på den, kan det komme av en evnt diffsperre? Hvordan kan jeg finne ut dette?
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 07:19
				av Supramk3turbo
				Er nok nesten garantert drivknutene...
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 10:49
				av kennethx
				Cusco sperr lager masse herlig clunkelyd når du gir gass i lav fart med sving 

 Det er lyden av platene som sliper og griper litt og litt. Dersom farten økes merker man lite til dette.
 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 10:56
				av ErikG
				Tøft. Da er det sikkert det. Morsomt med deler man ikke vet står på bilen man handler;)
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 12:14
				av kennethx
				Om du kjører på grus vil lyden forsvinne og om du har vinduet nede vil du høre at hjulet "streker" på grusen. Det er ikke nok friksjon på grus til at min cusco sperr slipper, da sklir hjulet i stedet på grusen...
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 12:52
				av k_one
				kennethx skrev:Om du kjører på grus vil lyden forsvinne og om du har vinduet nede vil du høre at hjulet "streker" på grusen. Det er ikke nok friksjon på grus til at min cusco sperr slipper, da sklir hjulet i stedet på grusen...
Er den såpass hard altså? Hvilken sperre kjører du med? Har vurdert Cusco LSD selv, da MZ type.(Sorry, OT) 

 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 13:46
				av kennethx
				Jepp, ikke noe problem å overstyre med power med den diffen nei...
Type RS 1.5 way
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 16:05
				av k_one
				Hm, da skal jeg kanskje vurdere RS jeg også...for MZ skal jo være ennå hardere og bråere enn RS varianten...vi får se 

 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:04 sep 2008 17:49
				av apehest
				Har en kaaz 2 veis i min. Samme oppførsel med dunking i lav fart med sving. Ble veldig tydelig når jeg bytta ut originalforingene med polyuretanforinger 

Den spør ikke akkurat to ganger før den sperrer 

Etter det jeg har lest er den å regne for overlegen cusco og trd sine når det gjelder holdbarhet ettersom den har mange mange fler lameller. Burde nok stå på lista di over alternativer. Jeg klarte forresten å knuse en hel masse tenner på TRD kronhjul og pinjong(med anna utveksling enn original) men kaaz sperra lever i beste velgående.
 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:06 sep 2008 18:58
				av kennethx
				Har hatt min cusco diff i Celicaen i et par år nå, og den lever i beste velgående. At den tåler min bruk er et rimelig godt testament, det vil nok alle som kjenner meg skrive under på 

 Jeg har knust 3 orginal girkasser og differ.  

 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:06 sep 2008 19:02
				av ErikG
				Har du sperre foran også? Er jo det jeg evnt har da det bare er forhjulstrekk
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:06 sep 2008 19:10
				av kennethx
				Cusco bakdiff ja.
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:07 sep 2008 12:03
				av k_one
				ErikG skrev:Har du sperre foran også? Er jo det jeg evnt har da det bare er forhjulstrekk
Både Cusco og TRD lager diff til FWD også, så det burde ikke være noe problem 

 
			 
			
					
				Re: Ulyd fra diff\drivknuter
				Legg innLagt inn:07 sep 2008 12:18
				av ErikG
				Det er mange som har diffsperre til starlet. Hadde en Kaaz diff på gang før jeg henta starleten og fant ut at det allerede satt en sperre der.