Side 1 av 1

hvilke dyser på st205?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 14:43
av ivers
lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 16:30
av cryptor
tror de skal orginale (540) skal holde til næremere 400, men du kan jo kompensere med å øke bensintrykket. her er en link til SARD dyser som er plug and play på din bil http://www.jappartsspecialist.com/produ ... cts_id=576

Re: hvilke dyser på st205?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 18:27
av Tomera
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.

Re: hvilke dyser på st205?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 18:33
av ivers
Tomera skrev:
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.

Re: hvilke dyser på st205?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 19:57
av Tomera
ivers skrev:
Tomera skrev:
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.
Okei! En sånn turbo jeg bør gå for da muligens?
Hvem er det forresten som har mappet bilene?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:07
av Larsen
Stemplene tåler ganske mye. Er noen som har kjørt over 400 "flywheel" hp på orginale stempler. Det er detonasjon de ikke tåler.

Legg innLagt inn:07 nov 2007 20:23
av Tomera
Jeg for min del, kommer ikke til og endre på oppsette så lenge jeg kjører med orginal innmat. Lader 1.35 bar på maks nå (kjører ikke med det da. Ligger rundt 1.0-1.1 til vanlig)

Re: hvilke dyser på st205?

Legg innLagt inn:07 nov 2007 23:01
av ivers
Tomera skrev:
ivers skrev:
Tomera skrev: Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.
Okei! En sånn turbo jeg bør gå for da muligens?
Hvem er det forresten som har mappet bilene?
Jeg vil absolut anbefale turboen ja, er meget fornøyd med registeret på den, spinner opp mye mye lettere enn den trege originalturboen. Men den leverer ikke mer enn rundt 400 hk, så skal man ha mer må det en større turbo til.
Ronny Skogen heter han , driver et firma som heter japantuning her i trondheim (japantuning.no). Fyren har jævli til peiling på det meste innen bil, og er meget hyggelig og servicevennlig. Kommer absolut til å bruke han neste gang jeg skal mappe elr noe lignende. Han er foresten den offisielle importøren av Apexi i Norge.