Side 1 av 2

4agze vanskelig å få tak i?

Legg innLagt inn:27 aug 2007 13:40
av villejan
Sendte mail til Egon i danmark om en agze motor, han kunne fortelle meg atdet var vanskelig å oppdrive disse motorene for tiden... Noen som kan bekrefte dette?

Tenkte jeg sterkt skulle vurdere en slik motor. Men jeg bør vel også oppgradere bremser i samme slengen?

Noen som har innspill?

Sprekker et 23.000,- budget på en slik jobb?

Legg innLagt inn:27 aug 2007 15:17
av ijb

Re: 4agze vanskelig å få tak i?

Legg innLagt inn:27 aug 2007 15:37
av Larsen
villejan skrev:Sendte mail til Egon i danmark om en agze motor, han kunne fortelle meg atdet var vanskelig å oppdrive disse motorene for tiden... Noen som kan bekrefte dette?

Tenkte jeg sterkt skulle vurdere en slik motor. Men jeg bør vel også oppgradere bremser i samme slengen?

Noen som har innspill?

Sprekker et 23.000,- budget på en slik jobb?
Det kommer jo ann på hvor mye du vil gjøre selv da. En slik motor har ihvertfall normalt ligget på rundt 12 K. Må sikkert regne med litt ekstra, men 23k ligger du nok innfor om du er litt neve nyttig.

Legg innLagt inn:29 aug 2007 22:09
av SuperZite
Jeg kjøpte en rear cut og den kom på ca22000 ink frakt og mva, men som Larsen sider så ligger nok bare motor på rundt 12k, også har det med hvor mye du kan gjøre selv. Må jo bytte lednings nett og ECU.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 10:29
av villejan
Trengte ikke bytte ledningsnett, men ecu'en må byttes... iflg Egon.

Men hvordan er det med bremser.. er det forskjell på bremsene på en agez og en age?

hvor finner man en rearcut?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 11:20
av James
villejan skrev:Trengte ikke bytte ledningsnett, men ecu'en må byttes... iflg Egon.

Men hvordan er det med bremser.. er det forskjell på bremsene på en agez og en age?

hvor finner man en rearcut?
Er større bremser forran og bak på 4agze ja. Er 87mod.+ bremser. Skivene er større, men om det er større kallipere vet jeg ikke.
Om jeg først skulle ha gått fra 4age til 4agze ville jeg ha byttet ledningsnettet også. Evt. om du har planer om å få det godkjent så ville det da være en fordel med 4agze ledningsnett.
Er det noen du skal gjøre selv eller skal noen bytte til 4agze for deg?

Legg innLagt inn:30 aug 2007 12:30
av SuperZite
Det er forskjell på kallipere også, og lednings nett må vel byttes eller så må du lage selv.

4age har ikke samme kontakter eller ledninger fra ECU til motor som det er på 4agze, syns det var rart at Egon sa at man ikke trengte bytte.

Legg innLagt inn:30 aug 2007 15:20
av mr2pondus
Dette temaet er gøygøy! Misforstod jeg riktig,hvis jeg tolka det dit at man kan bruke 87+ bremsene sammen med en 4agze motor?
Min er 89,da skulle vel det være grei skuring. Evt smelle på større skiver.

Legg innLagt inn:31 aug 2007 10:43
av SuperZite
mr2pondus skrev:Dette temaet er gøygøy! Misforstod jeg riktig,hvis jeg tolka det dit at man kan bruke 87+ bremsene sammen med en 4agze motor?
Min er 89,da skulle vel det være grei skuring. Evt smelle på større skiver.
Du trenger ikke smelle på større bremser, mr2 mk1 4agze ble levert med de bremsene du har nå.

Men skal du bytte gir kasse tli E51, som sitter org på 4agze, må du bytte driv akslinger, er ikke 100% sikker på om man også må bytte spindler, men det går fint ann å bruke en C52 kasse som du har nå.

Tror ikke det er så mange som har den E51 kassa, foruten om meg da ;-)

Legg innLagt inn:31 aug 2007 18:39
av mr2pondus
Der lærte jeg noe.Jeg var overbevist om at jeg måtte bytte kasse og aksler.Blir ikke drivlinga svakere enn hva den kunne ha vært,ved å beholde C52 kassa,fremfor E51?

Legg innLagt inn:31 aug 2007 19:19
av SuperZite
Jo det blir den, men det ser da ut til å holde siden det er så mange som har det.

Legg innLagt inn:31 aug 2007 20:17
av yeah580
Har nå kjørt i 2 år med C56 og -85 corollaGT drivaksler.
Overlevd alt til nå.. Får se hvor lenge det holder når jeg får MR2en på veien. 8)

Legg innLagt inn:01 sep 2007 08:02
av ure
Litt OT,men hvilke andre motorer gir litt mere HK og morro i MK 1. Er det mulig å få noe mere ut av org.motoren evt. en 20ventiler....

Legg innLagt inn:01 sep 2007 08:04
av Andy_Celica
ure skrev:Litt OT,men hvilke andre motorer gir litt mere HK og morro i MK 1. Er det mulig å få noe mere ut av org.motoren evt. en 20ventiler....
Du får jo 4age 20v blavk topp, den har jo 170 hk.

Legg innLagt inn:01 sep 2007 09:21
av mr2pondus
Der sier du noe! Jeg har bare 4agze i hode.Er den like grei og tilpasse?Med tanke på motorfester og ledningsnett?