Side 1 av 1
motortrøbbel
Legg innLagt inn:23 aug 2007 20:51
av rappen
har en celica st185 90 mod.. den fusket ganske mye når den var kald men var ikke så gale når den ble varm..så på tirsdag skiftet eg tennplugger og til 3" downpipe..pluggene var hvite..men nå fusker den utrolig mye når den er kald,så vidt den går fremover på flat bakke.. men den går ganske dårlig når den blir varm og..virker som den får for mye bensin,og når jeg kommer opp på høyt turtall stopper motoren..lader 0,65 så er nok ikke fuelcut..koblet av lambda sonden idag men gikk akkurat på samme måte,og den kobler seg vel ut når jeg gir full gass uansett? men hørte en lekkasje mellom ic og gass-spjeldet isted som jeg ikke har fått tettet enda..tror dere det har mye og si? og hva andre ting kan det eventuellt være?
Legg innLagt inn:23 aug 2007 20:55
av CelicaTurbo
fiks den lekkasjen du, det skal ikke mye lekkasje til før bilen går ganske dårlig så sørg for at alt er tett og sitter skikkelig, ta en skikkelig inspeksjon av alle slanger og koblinger mellom AFM og innsuget

Legg innLagt inn:26 aug 2007 09:53
av Gt-4-Ever
Kan være tennpluggkablene som er gåen, det var ihvertfall mine.
Legg innLagt inn:26 aug 2007 14:20
av Kanakkas
Hvite plugger indikerer normalt ikke formye bensin(fet blanding) tyder på det motsatte. Noe som er med på å bekrefte den lekkasjen du har etter ic.
som sagt tidligere, Fix denne først du.
Legg innLagt inn:26 aug 2007 18:55
av rappen
det var nok lekkasjen ja.. godt det bare var den..men bilen bruker litt over 2 liter bensin på mila..har alltid gjort det..litt merkelig at pluggene var hvite..
Legg innLagt inn:26 aug 2007 21:24
av CelicaTurbo
bilen bruker også såpass med bensin etter at du har fikset lekkasjen? En lekkasje vil gi mager blanding så lenge det er vakum i manifolden og rik blanding så lenge turboen trykker. Da er det naturlig at pluggene viser mager blanding om bilen ble kjørt rolig det siste stykket før den ble parkert..