Side 1 av 1

3SGTE-Carlos-Sainz-RC-Engine

Legg innLagt inn:22 aug 2007 08:37
av SuperZite
Er det noe spesielt med denne motoren siden den lå så mye høyere i pris enn de andre som ligger ute av 3sgte? Eller er dette normalt for en CS motor.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3SGTE-Ca ... dZViewItem

Legg innLagt inn:22 aug 2007 08:49
av sleeper
nope, standard 92 gt4 CS motor...

Legg innLagt inn:22 aug 2007 09:58
av SuperZite
Samme som en vanlig 2. gen 3stge motor altså. eller?

Legg innLagt inn:22 aug 2007 10:26
av Tomera
SuperZite skrev:Samme som en vanlig 2. gen 3stge motor altså. eller?
Stemmer, men ECU og lmm takler 0,3 bars høyere turbotrykk før orginal FC slår inn.

Legg innLagt inn:22 aug 2007 10:52
av CelicaTurbo
....og ecu følger ikke engang med i salget, spørs også om luftmengdemåler gjør det siden det bare er en løs motor på pall det der..

Legg innLagt inn:22 aug 2007 12:40
av csstian
Å luftmengdemåler skaffer ikke Toyota lenger.Jeg leitet i flere månder før jeg fant tak i.

Legg innLagt inn:22 aug 2007 13:16
av wickeddark
Er vel uansett billigere å kjøpe ett datasprut da? Mener å huske at Lmm var hysterisk dyr.

Legg innLagt inn:22 aug 2007 20:49
av CelicaTurbo
det blir en dyr motor da om den skal brukes i MR2, når man også trenger datasprut for å kunne bruke den :D

Legg innLagt inn:22 aug 2007 22:05
av SuperZite
Kjøpte en av Egon jeg som har stått i en mr2, skal ha den inn i gt4 min .De som hadde den før meg har kjørt med for mager blanding eller noe sylinder nr 3 er ikke bra. Så det blir vinter prosjekt og sette istand den prøve å få tak i litt grom deler. :-)

Legg innLagt inn:23 aug 2007 06:59
av CelicaTurbo
Var det ikke du som syntes at kompressormotoren i mk1'en kunne vært litt spenstigere når du kjørte på Japsetreffet? Hva bedre da enn en 2.0 turbo? ;)

Legg innLagt inn:23 aug 2007 07:08
av SuperZite
Jo, kunne ha satt inn den,men den skal nok i gt4en, men får nytt 180mm reim hjul til mr2en om en uke, ble sendt fra NST i går,ventet i 2 mnd på at det skulle bli produsert. Turbo til twincharging ligger hjemme bare jeg bli enig med meg selv om hvordan det skal bli. Tenkt og grublet på det i ett år snart. Pluss at w2a ic fra en st165 kom på tirsdag. Så det begynner å hjelpe på med deler til den også.

Legg innLagt inn:23 aug 2007 07:17
av CelicaTurbo
Er nok artig å gjøre det slik også ja, og twin-charging er definitivt spennende.. men en st165-kjøler? tsj tsj... jeg har en st185cs kjøler til salgs som er en del mer effektiv, hint hint ;) :lol:

Legg innLagt inn:23 aug 2007 07:21
av SuperZite
har sett den, men du skal jo ha så mye for den. hint hint.. ;-) hehe

Legg innLagt inn:23 aug 2007 10:40
av CelicaTurbo
skjønner det ja, er nok ikke alle som er enige i prisen jeg ønsker. Du hadde fått hele stasen for 2500 men jeg tenker det ikke gjør store forskjellen for din del siden du sannsynligvis ikke kan bruke radiatoren og må hente den fra annet sted ;)