Side 1 av 1
Trimming av gt4 185
Legg innLagt inn:13 aug 2007 23:10
av Bjørnebjørn
Har montert åpent fiter og downpipe og 3' eksos, lader ca en kg uten å gjøre noe med wastegate. Har fjernet fuelcut ved å koble ut originaltrykkmåler. Men bilen går som et dass. Har bestillt bensintrykksregulator og det står 255l walbropumpe i bilen. Er d mulig å få disse latsabbene til å flytte seg??? Hvilke plugger skal jeg bruke. Platinumplugger fuker dårlig med høyt ladetrykk. Noen som har et tips. (et delenr)??? Noen som har dyser?
Legg innLagt inn:13 aug 2007 23:43
av celica_st185
Min imponerte ikke heller når den var orginal nei, men med eksos, filter, en grad kaldere plugger, (NGKBCR7ES tror jeg di heter) boostcontrol og Fuelcutdefenser hjalp det godt på... Prøv å bytt ut fordelerlokk, rotor og pluggledninger hvis du mener det er noe galt...
Legg innLagt inn:16 aug 2007 14:06
av Bjørnebjørn
Takk for tipset men bilen imponerer på ingen måte enda. Byttet fordelerlokk og rotor, plugger. Nekter å tro at det er 200 gamp i motor.
Legg innLagt inn:16 aug 2007 14:22
av wickeddark
Du skal absolut få ett lite sug i magen av bilen orginal om du ikke kjører bil med mer gamp en 200 til vanlig. Selv om den ikke er lynrask i orginalutførelsen. Men har du fjerna den lavtrykk i 1,2gir greia? Husker ikke i farta hva det var den heta. Ellers så må du nok leite etter vakumlekk da disse bilene med afm er følsom for slikt. Er tenning riktig? Bruker du 98 oktan?
Legg innLagt inn:16 aug 2007 14:31
av Bjørnebjørn
Ikke sikker på hva du mener med den lavtrykk i 1,2gir. Er det en føler? Har koblet ut fuelcut'n. Skal kjøre bredbåndslambda på den en av dagene. finner kanskje ut av d da.
Legg innLagt inn:16 aug 2007 15:11
av csstian
Du har en sperre orginalt på 1-2 gear.så den ikke lader fult.Mener å huske fra min at det bare var 0,4 på di to første gearene
Legg innLagt inn:17 aug 2007 05:34
av celica_st185
csstian skrev:Du har en sperre orginalt på 1-2 gear.så den ikke lader fult.Mener å huske fra min at det bare var 0,4 på di to første gearene
ca. 0.5 på 1, 2 gir og 0.7 på resten var min orginalt. Ble ikke noe imponert av min når jeg fikk den, ble f.eks frakjørt så det holdt av en bmw med ca 200hk. Forsvinner mye i drivverk pluss at bilen veier mye, så da er ikke 200 hester mye lenger...
Legg i 15000 i eksos, boostcontrol osv. så merker du GOD forskjell

Legg innLagt inn:17 aug 2007 07:04
av CelicaTurbo
som det er foreslått her så er en mulig årsak til at bilen oppleves treg det at den lader lavere i de to første girene, kun 0.5 bar mot 0.7. Det merkes ganske betraktelig

Få deg en enkel manuell boost controller og eliminer t-vsv (søk på forumet) så har du en løsning på det problemet. Det er en god idé å bytte ut eksosen også, spesielt å bytte downpipe fra turbo go ned til eksosanlegget er effektivt.
Legg innLagt inn:17 aug 2007 07:35
av sindrejl
CelicaTurbo skrev: Det er en god idé å bytte ut eksosen også, spesielt å bytte downpipe fra turbo go ned til eksosanlegget er effektivt.
"Har montert åpent fiter og downpipe og 3' eksos, "
så eksos og downpipe har han vel byttet alt

Legg innLagt inn:17 aug 2007 08:02
av Kanakkas
Fjerne t-vis funksjon hjelper en god del på go følelsen under pådrag i 1. og 2.
Om du mener det er noe galt, har du lest ut feilkoder? Hvilken sensor er det du har koblet bort?
Legg innLagt inn:17 aug 2007 20:17
av Amund
Kanakkas skrev:Fjerne t-vis funksjon hjelper en god del på go følelsen under pådrag i 1. og 2.
Om du mener det er noe galt, har du lest ut feilkoder? Hvilken sensor er det du har koblet bort?
du tenker på t-vsv no, ikkje t-vis sant? (er to vidt forskjellige ting!)