Noen innstallert Cusco Brake Master Cylinder Stopper (Mr2) ?
Legg innLagt inn:12 aug 2007 20:50
Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJi
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
Mr2Even skrev:Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJiDen der er nok for bremsepedalen på motsatt side. Jeg har en tilsvarende en selv.
Larsen skrev:Åja, men man får vel til høyere side også? Merket du noe forskjell etter montering? og forresten, jeg har en større hovedsylinder fra en 98modell, vil denne passe på min bil?Mr2Even skrev:Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJiDen der er nok for bremsepedalen på motsatt side. Jeg har en tilsvarende en selv.
CelicaTurbo skrev:Har ikke installert den men har sett at en lignende enhet har blitt diskutert et uttall ganger på mr2oc.com, og konklusjonen er at noen merker ingenting og andre merker en stor forbedring. Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje. Det greieste for deg må være å få noen til å måle hvor mye din sylinder flytter på seg når du trykker så hardt du bare klarer på pedalen. Så får du en ide om hvor nyttig dette er for degOjsann, merkelige greier det der, men jeg har erfart at bilene kan være forskjellig når det gjelder andre ting også. Skulle tro det var produksjonen som gjør dette ja. Er jo noe som heter mandagsbil
Mr2Even skrev:på den jeg har så vil nok ikke type bremseforsterker ha noe å si. Jeg merker forskjell men ingen positiv forskjell. Tror kanskje det kan ha med at det fremdeles er luft i bremsesystemet.Larsen skrev:Åja, men man får vel til høyere side også? Merket du noe forskjell etter montering? og forresten, jeg har en større hovedsylinder fra en 98modell, vil denne passe på min bil?Mr2Even skrev:Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJiDen der er nok for bremsepedalen på motsatt side. Jeg har en tilsvarende en selv.
CelicaTurbo skrev: Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje.
Doffen696 skrev:Det er alltid mulig at folk måler forskjellig ja så man skal ta det med en klype salt, men det er flere som har målt med mikrometer etter spesifisert oppskrift og fått vidt forskjellige resultat, og om de eier og har et micrometer så bør de definitivt vite hvordan de bruker detCelicaTurbo skrev: Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje.
En statistisk variabel som kanskje har noe med at hver måling blir tatt av forskjellige personer og med forskjelligt utstyr med forskjellig måleteknikk?