Side 1 av 1

Motorbytte fra 4afe til 4age

Legg innLagt inn:25 jun 2007 23:11
av TurboDevil
Hei folkens.

Jeg har en 95mod corolla 1,6 sedan.. men jeg vil ha litt mer krefter i den.
har sjekket litt priser på front cut av en ae111 med 1,6 20v 170hk
så det jeg lurer på er:
Passer alt over fra ae111 til ae101??

Legg innLagt inn:01 jul 2007 22:12
av |plumbo
nei det høyre motor feste må bygges om ellers går alt overens ( untatt motor nett og ecu )

Legg innLagt inn:15 jul 2007 19:23
av KinCaiD
motorfestet trenger ikke ombygges mye. bare "flyttes" 3mm utover.
Største problemet ditt blir ledningsnettet. er langt i fra plug'n'play

Legg innLagt inn:16 jul 2007 06:09
av |plumbo
er ikke 4a-fe og 4a-ge motorer like i infestninga ?? synes det er litt rart med tanke på at det er så og si den samme blokka .

Legg innLagt inn:16 jul 2007 10:00
av KinCaiD
|plumbo skrev:er ikke 4a-fe og 4a-ge motorer like i infestninga ?? synes det er litt rart med tanke på at det er så og si den samme blokka .
Holder med å sette på en 3mm skive på orginalgestet, mellom foring og motorfestet. kan legge ved ett bilde av min "mod" av motorfestet. Det er selve festet som sitter i motoren som er forskjellig. Jeg mener å huske det at festet på 4a-fe motoren sitter lengere ned enn på 4a-ge motoren.
Nå snakker jeg om 20v utgaven siden det er den trådstarter referer til i tråden. skal ikke si meg helt sikker på 16v utgavene.

Som sagt over
Meg selv skrev:Største problemet ditt blir ledningsnettet. er langt i fra plug'n'play
+ ett par ting til jeg kom på. Må modifisere armen til gasswire'n da denne er laget til LHD biler. Enten lage en speiling av den. eller kjøpe en laaaang wire.
Og servopumpe problemer. 4af-e motorer har denne montert bakpå blokka. Mens 4a-ge 20v har dynamo og strammehjul montert bak.
Har selv ikke funnet på noe genial løsning på dette problemet enda, siden innfesting til servo kommer i konflikt med noen sensorer på fremsiden, i dette tillfellet har jeg bare droppet servo og laget en "lukket" bane til servoen. man er ung og har "muskler" enda vettu ;)

Legg innLagt inn:16 aug 2007 22:29
av TurboDevil
takk for svar.. men er det noen som har peiling på om det er mulig å få det godkjent??
eventuelt hva som må til?

Legg innLagt inn:17 aug 2007 16:04
av |plumbo
først må du søke ( med tannke på at det blir mye modifikasjon for og få det gjenomm)
du må bygge om bakbremser til skive bremer ( corolla e11 g6 har skiver bak og er klar gjort for 4age) kanskje støre bremser foran , ny bremse kraft forsterker og stivere fjerer. da skal det nok gå gjenom tror jeg men som sagt du må søke først og ha en gos dialog med det værkstede som skal godkjenne dette for deg .