TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som skal gifte seg?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#29513  av Erlend

Hehe, reklame for advokatbyrå :D Dritbra :D

Men Boxster er styggeste Porschen etter 928 :P

#29566  av ST205

SÆREIE er vel en tanke som slår meg! :lol:

#29570  av sindrejl

håhhå bilen min skal ha så knallhard særeie som det går an å få det ;)

#29572  av cameleon

I særeiekontrakten min (hvis jeg kommer så langt noen gang) så skal det stå "Disse eiendelene tilhører mafiaen. Møt opp ved kaiene klokken 03.00 for nermere informasjon" :P

#29575  av jan-erik

Uff da, er nok allerede gift jeg!
Var jo bare helt konge den annonsen der da.
Får nok vurdere å skaffe meg særeie på MR2-en :-)

Har akkurat solgt Nissan Primeraen, så holder på å kjøpe ny konebil nå; 2001 Skoda Octavia 1.8Turbo L&K utgave med skinnintr. og masse snadder. Gikk skikkelig bra. Blir nok ikke bare konebil den tror jeg :D

#29606  av chris

Hvis/når jeg gifter meg, så havner bil i særeie, uten tvil. Og hvis jeg i tillegg eier leilighet/hus, og hun ikke gjør det, så havner det også i særeie. Vil jaggu ikke miste alt bare fordi hun plutselig finner på å stikke ;)

#29624  av MRQuoc

har ingen ønske om å gifte meg, derimot samboerskap , kan være mer fristende .. hvis det engang dukker opp slike valg i livet

#29634  av CelicaTurbo

nå er det vel slik at hva man eier før ekteskapet har man også automatisk særeie på eller? Altså, det er kun gjenstander ervervet etter giftemål som man bør sikre på det viset.. om hun derimot har deltatt å betale på gjeld på gjenstanden kan hun nok gjøre krav på den andelen..

#29636  av kennethx

Sier bare en ting jeg.....

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEdddddiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! I wan halv!!!

:)

#29638  av chris

CelicaTurbo skrev:nå er det vel slik at hva man eier før ekteskapet har man også automatisk særeie på eller? Altså, det er kun gjenstander ervervet etter giftemål som man bør sikre på det viset.. om hun derimot har deltatt å betale på gjeld på gjenstanden kan hun nok gjøre krav på den andelen..
Har aldri hørt om at det er automatisk særeie på sånt nei. Var ikke det før i hvert fall. Har jo alltid vært sånn at gifter man seg med en rik person (som IKKE tar særeie) så får man halvparten ved brudd.

#29639  av chris

kennethx skrev:Sier bare en ting jeg.....

:mrgreen:

#29644  av sindrejl

LOL!!!
HALF!!!! skal se du havner på forsida av se og hør med et surt tryne en dag ;)

#29647  av @lpher

sindrejl skrev:

LOL!!!
HALF!!!! skal se du havner på forsida av se og hør med et surt tryne en dag ;)

ROFLMAO!! :lol:

"Eddie Murphy marries bush-bitch" :D

@lpher

#29655  av CelicaTurbo

vel, både jeg og samboeren har hatt rettslære tidligere og en av de tingene som ble terpet på der er at alt man eier før ekteskapet kan man også uhindret ta med seg ut igjen senere, det er kun eiendeler man erverver i fellesskap (dvs alle gjenstander når man er gift siden man da har delt økonomi) mens man er gift som blir delt slik. Det er i USA det er slik at ektefelle kan stikke av med halvparten etterpå..