Helsike som det går!
Legg innLagt inn:26 aug 2002 21:21
Som dere sikkert skjønte på tittelen, har jeg startet og prøvd motoren.
Etter endel feilsøkning, sparka den igang. Måtte bygge om sikringsboksen og noen greier.
Må si jeg er overrasket over motoren, hadde jo regna med at den ville gå godt, men likevel...
Etpar problemer er det jo da.
Ca 15 sek etter start begynner oljenivå lampa å lyse selv om oljetanken er 3/4 full.
Feilcode 52.
Det merkelige er at jeg ikke finner føleren, den sitter i alle fall ikke på bunnpanna.
Oljetrykket er ca 3kg på tomgang og ender på ca 5,8kg.
Hvor sitter MAP sensoren?
Jeg får feilkode 42 når jeg prøver å sette inn det jeg tror er sensoren i slangen mellom filteret og turboen.
Hva skjer om jeg kjører bilen på 95oct bensin?
Har hørt at de må ha 98oct.
Har også fortsatt problem med speedometeret, den nye skal ha elektronisk tilkobling. Det er forskjellig drevstørrelse.
Ellers er alt topp og livet er mer enn godt
Etter endel feilsøkning, sparka den igang. Måtte bygge om sikringsboksen og noen greier.
Må si jeg er overrasket over motoren, hadde jo regna med at den ville gå godt, men likevel...

Etpar problemer er det jo da.
Ca 15 sek etter start begynner oljenivå lampa å lyse selv om oljetanken er 3/4 full.
Feilcode 52.
Det merkelige er at jeg ikke finner føleren, den sitter i alle fall ikke på bunnpanna.
Oljetrykket er ca 3kg på tomgang og ender på ca 5,8kg.
Hvor sitter MAP sensoren?
Jeg får feilkode 42 når jeg prøver å sette inn det jeg tror er sensoren i slangen mellom filteret og turboen.
Hva skjer om jeg kjører bilen på 95oct bensin?
Har hørt at de må ha 98oct.
Har også fortsatt problem med speedometeret, den nye skal ha elektronisk tilkobling. Det er forskjellig drevstørrelse.
Ellers er alt topp og livet er mer enn godt
