Side 1 av 1

tett katalysator = Hakking?

Legg innLagt inn:23 apr 2007 20:45
av Foe
Bilen min blir ufattelig fort varm! Altså den opparbeider seg normal kjøretemp i løpet av 5-10 min.
Når jeg prøver å gasse på, nøler den veldig, samtidig som den innimellom kommer med noen "støt" med power.
Når jeg stopper i kryss osv dør den ut om jeg ikke holder litt gass, til og med da nøler den med å få opp turtallet.

Om jeg ruser motoren skikklig og mye kan den bakke fint i noen minutter før den begynner å fuske igjen.

Kan dette ha noe med en delvis tett katalysator å gjøre?
Det kommer forresten ikke så ekstremt mye eksos ut når den bakker.

Legg innLagt inn:24 apr 2007 19:19
av Foe
Ingen tanker om problemet?

Legg innLagt inn:25 apr 2007 00:36
av hmsilset
Jeg har ikke hørt om tett katalysator noen gang så jeg tipper det er noe annet.Motorvask kan lett gjøre motoren sånn.Men da skulle du virkelig hørt at motoren går rart og at den blir varm så langt som inn til midtkonsollen... Om du har celica gti motor(eller mr2) så prøv å dra ut alle plugghettene og blås skikkelig lenge nedi der pluggene står og inni hettene med trykkluft.

Legg innLagt inn:25 apr 2007 05:36
av maxgets
Ved tett katt(eller generelt eksos..) så går den dårlig hele tiden.. kommer ikke noen rykk med power da.

Legg innLagt inn:25 apr 2007 15:31
av Foe
har skifta pluggledninger, plugger, fordeler og rotor uten noe forskjell.,
Hva kan det være?! aRg.. :?

Legg innLagt inn:30 apr 2007 20:41
av Foe
Er det mulig at det kan være falsk luft som skaper problemet/symtomene?
At det er sprekk i en slange eller noe slikt?

Legg innLagt inn:03 mai 2007 20:12
av Foe
Det må da være Noen som har noe å si om dette? C'mon:)

Legg innLagt inn:03 mai 2007 20:40
av Larsen
Har du sjekket tenningen. Høres ut som om du har "retardert" tenningen for mye.

Legg innLagt inn:04 mai 2007 18:50
av Foe
Skal få sjekka tenninga. Det blir vel gjort på 100.000 service?