Side 1 av 3

"chip" til diesel

Legg innLagt inn:06 mar 2007 21:05
av chris
For å få litt mer futt utav en D4D motor for en rimelig penge, hvor henvender man seg da. Er dette noe som må omprogrammeres, eller finnes det noe plug-and-play greier? Gjelder en Avensis.

Legg innLagt inn:06 mar 2007 21:37
av Fred
http://www.chippower.dk/viewpage.php?page_id=1

Er en haug med slike sjapper der ute... bare å leite.
Her kjøpte jeg til corollan min ihvertfall, og var fornøyd jeg

Legg innLagt inn:06 mar 2007 21:44
av chris
Fred skrev:http://www.chippower.dk/viewpage.php?page_id=1

Er en haug med slike sjapper der ute... bare å leite.
Her kjøpte jeg til corollan min ihvertfall, og var fornøyd jeg
Så ikke dumt ut det der. Er liksom enklest med sånn plugandplay boks. Noen i Norge som forhandler denne (eller lignende) ?

Legg innLagt inn:18 mar 2007 13:09
av Rebel-Rider
http://www.minges.no selger KCR digitale dieselbokser som er TùV godkjent, koster mer men er uten tvil bedre en disse "resitorboksene" de selger i danmark med 1000% fortjeneste.

http://www.tsracing.no selger digitale chipmoduler (piggyback computer) til D4D som programeres på samme måte som en chip.

Legg innLagt inn:18 mar 2007 17:07
av laffy
Fred skrev:http://www.chippower.dk/viewpage.php?page_id=1

Er en haug med slike sjapper der ute... bare å leite.
Her kjøpte jeg til corollan min ihvertfall, og var fornøyd jeg
Var det merkbar effekt med den? hadde vel ikke noe trøbbel etter montering av den?

Legg innLagt inn:18 mar 2007 20:48
av ToyGlide
Disse boksene er greie de, men man får bare halvparten av momentet kontra Chip i hjernen.

Eksenpel på min forirge bil. En VW Caravelle.

Originalt: 102 HK - 250 nm
Boks: 140 HK - 300 nm
Chip: 140 HK - 350 nm

Med andre ord får man dobbelt så mye med chip som med boks,
og prisen er ikke så mye mer for chip.

Jeg ville heller kjørt en bil med lite hester og mye Nm enn omvendt.

Legg innLagt inn:09 apr 2007 22:20
av Xlr8
ToyGlide skrev:Disse boksene er greie de, men man får bare halvparten av momentet kontra Chip i hjernen.

Eksenpel på min forirge bil. En VW Caravelle.

Originalt: 102 HK - 250 nm
Boks: 140 HK - 300 nm
Chip: 140 HK - 350 nm

Med andre ord får man dobbelt så mye med chip som med boks,
og prisen er ikke så mye mer for chip.

Jeg ville heller kjørt en bil med lite hester og mye Nm enn omvendt.

trodde ikke du fikk chipet toyotane? trodde de var kun boks til di? men men kan ta feil:P

jeg vill altid anbefale chip til bilen vist de er muligt pga da får du med deg alle verdiene og ikke bare di enkleste tinga..
men også turbo trykk og "tenning"
alle verdier blir "forbedrett" i henhåll til og hente ut mere effekt.
men vist boks er eneste løsyninga så er de helt grett og bruke d..

har montert flere kcr bokser går veldi grett.. sjeldent noen problemer.
men er kansje grett og la en "forhandler" gjøre jobben i tilfelle de skulle bli noe problemer med boksen, eventuelt bilen..

vist jeg har skrevet noe feil her eller noe som dere er uenige i så si i fra så skal jeg sjekke de opp:P

Legg innLagt inn:09 apr 2007 22:29
av Rebel-Rider
Nei du har helt rett, det finnes pr i dag ingen som kan chippe eller omprogramere ECU på D4D motorene. Det nærmeste blir TS Racing sine chipmoduler (piggyback)

Legg innLagt inn:10 apr 2007 07:25
av ToyGlide
Slike bokser gir en økning på ca 50 nm,
og betale 7500 for disse er vell mye synes jeg.

Det er prisen "TS-Konsernet" skal ha.

Legg innLagt inn:10 apr 2007 18:27
av Xlr8
er vell rundt den prisen di fleste vill ha..

Legg innLagt inn:14 apr 2007 11:10
av chris
Har sett bokser som ligger på 4-5 lapper.. i følge de dataene jeg leste, så ble det ca 20 hk mer og bare 20-30 Nm mer. Høres ikke spesielt imponerende ut.

Legg innLagt inn:14 apr 2007 11:24
av ToyGlide
Finnes bokser som gjør 126hk - 300nm motoren om til 150hk - 360nm.
Disse ligger på rundt 5000 i utlandet.

Legg innLagt inn:15 apr 2007 13:10
av Varnes
Får du ikke kjøpt original chip på toyota da?
Får iallefall d til landcruiseren, 163hk-204hk(litt mer på den nyeste typen)...

Legg innLagt inn:17 apr 2007 18:32
av ToyGlide
Varnes skrev:Får du ikke kjøpt original chip på toyota da?
Får iallefall d til landcruiseren, 163hk-204hk(litt mer på den nyeste typen)...
Man får kjøpt chip hos Toyota, men da må man også betale avgiftene for det man får ekstra.

Og da blir for 7.000 til 20.000 er jeg redd.

Legg innLagt inn:18 apr 2007 18:07
av Varnes
ToyGlide skrev:
Varnes skrev:Får du ikke kjøpt original chip på toyota da?
Får iallefall d til landcruiseren, 163hk-204hk(litt mer på den nyeste typen)...
Man får kjøpt chip hos Toyota, men da må man også betale avgiftene for det man får ekstra.

Og da blir for 7.000 til 20.000 er jeg redd.
Jeg vet om flere som har kjøpt til både landcruiser, hilux å hiace, uten å ha betalt noen avgift. Må vel bare betale avgiften om man skal ha de til å montere den, og får å beholde en eventuell garanti. Er vel d samme som når man kjøper kompressor-kitt hos dem, du kjøper jo noe som øker hk på bilen, men må ikke betale noe ekstra før du selv melder ifra til toll/biltilsyn, om at det er montert..