Bygge om 4A-GE til 4A-GZE?
Legg innLagt inn:05 mar 2007 02:26
Er det mulig å bygge om en vanlig GE til GZE? Hva må eventuelt gjøres og vil dette lønne seg framfor å kjøpe en komplett GZE
a.c.pettersen skrev:Har sendt mail til Egon nå... Dyrt med frakt opp hit daHeiHar litt lyst å dra han helt ut med 170 hk'en når jeg først skal skifte motor!! Men men, kommer litt ann på pris. Skal ikke gjøre dette til noe alvorlig dyrt prosjekt heller!! Blir det noe av skal jeg manne meg opp å ta ringerunden til Toyota Norge/Europa for å få delenummerliste på N/A og S/C aw11 med tanke på godkjenning. Blir vel så og si umulig å få Toyota til å skrive ut ombyggnings dokumentasjon.
sethro skrev:Ja. jeg kjører med c52 kassa. Og har ca 180 hk og 250nm.
Funker som juling.
Digger åssen girkassa er dreva i forhold til hk i motoren.
Og så bruker jeg 220mm svinghjul og act clutch og org trykk plate.
Motoren min kom på 15000 norske kroner. Ferdig inn til norge.
Jeg måtte hente motoren i larvik. kjøpte 170hk motoren. 94 mod.
hadde gått 104.000.
http://www.zeth-racing.com
SuperZite skrev:a.c.pettersen skrev:Har sendt mail til Egon nå... Dyrt med frakt opp hit daHeiHar litt lyst å dra han helt ut med 170 hk'en når jeg først skal skifte motor!! Men men, kommer litt ann på pris. Skal ikke gjøre dette til noe alvorlig dyrt prosjekt heller!! Blir det noe av skal jeg manne meg opp å ta ringerunden til Toyota Norge/Europa for å få delenummerliste på N/A og S/C aw11 med tanke på godkjenning. Blir vel så og si umulig å få Toyota til å skrive ut ombyggnings dokumentasjon.
Ja Toyota Norge gidder ikke gjøre en dritt for deg, jeg prøver å få min godkjent men det er ikke lett.
Driver å dealer med en nå som har gjort dette før men han ikke så rask at det gjør noe akkurat. Kommer til å legge ut en tråd her når jeg har kommet i mål eller veldig nærme.
Robin