Side 1 av 1

"Mekanisk" trimming

Legg innLagt inn:21 feb 2007 23:54
av WaxFraq
:roll:

mekanisk trimming..da mener jeg rent maskinelt, ikke mer ladetrykk eller i den retningen..men nye kammer osv..

feks dette..
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7585&img=1

hva kan man forvente seg i hester osv hvis man rykker ut noe sånt??

Legg innLagt inn:22 feb 2007 08:58
av Andy_Celica
Når jeg hørte på kammer osv til min 3gen 3sgte, så skulle det vist ha en effektøkning fra 15-35 hk.

Men det vareiere fra motor til motor, vet ikke åssen det blir på 2gen motoren.

Legg innLagt inn:22 feb 2007 09:06
av Larsen
Andy_Celica skrev:Når jeg hørte på kammer osv til min 3gen 3sgte, så skulle det vist ha en effektøkning fra 15-35 hk.

Men det vareiere fra motor til motor, vet ikke åssen det blir på 2gen motoren.
Stemmer nok bra det til 2gen også med ca. orginalt hk nivå. Men på den så lønner det seg å først skaffe en turbo som er litt større ettersom den orginale gir for mye trykk på eksos siden.

Legg innLagt inn:22 feb 2007 16:29
av WaxFraq
hmm..jaha? for mye trykk på eksos siden? fortell.. :wink:

hvor mye skal man legge til for å overgå org. turbo ca. da? da er det selvfølgelig ikke snakk om å dra ut 700 hk..men med resten sånn noen lunde orginalt også..

effektanlegg, sportsfilter osv..å kanskje da ekstern WG da når ny turbo blir montert...holder det med 10-15 laken hvis man skal ha med ekstern WG??

Legg innLagt inn:22 feb 2007 17:03
av Andy_Celica
WaxFraq skrev:hmm..jaha? for mye trykk på eksos siden? fortell.. :wink:

hvor mye skal man legge til for å overgå org. turbo ca. da? da er det selvfølgelig ikke snakk om å dra ut 700 hk..men med resten sånn noen lunde orginalt også..

effektanlegg, sportsfilter osv..å kanskje da ekstern WG da når ny turbo blir montert...holder det med 10-15 laken hvis man skal ha med ekstern WG??
Må nok opp i 20-25 med ekstern wg

Legg innLagt inn:22 feb 2007 17:39
av WaxFraq
hmm...da blir det jo fort noen kroner..+ datasprut, dyser osv..oh..!

Legg innLagt inn:22 feb 2007 18:24
av Master
les denne primeren:

http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm

og du vil hvertfall få svar på massevis av de spørsmål du evt vil komme til å stille, som f.eks hvor begynner man å hente ut hester fra 3s-gte, hva lønner seg, hva lønner seg ikke. F.eks vil kvasskammer i førsteomgang være overkill på original motor (kammer "lønner" seg ikke før du nærmer deg 3-400 hk).

Les primeren. Jeg lover deg du får et større innblikk i hva du bør gjøre!

Legg innLagt inn:22 feb 2007 20:08
av WaxFraq
hehe...det der!!! den der bør jo være like sticky som BGB katalogen!!!

danke sjhøn.. :lol:

Legg innLagt inn:22 feb 2007 20:31
av Larsen
Ettersom turboen er såpass liten så blir mottrykket før turboen veldig høyt. Det igjen sørger for dårlig sylinderfylling. Ved å sette på større kammer så gjør du ikke det problemet noe mindre. Billigste turboen som ordner på det problemet er ct20b eller ct27. Hvis målet bare er å få en ekstern wastegate så går det jo ann å sveise en på den orginale eksosen.
Angående kammer så kan du bruke "billig" løsningen med å bruke 3sge kammer.