Side 1 av 1
orginalanlegg MR2
Legg innLagt inn:19 feb 2007 12:21
av Bohz2
Vet noen om det finnes en overgang fra standardanlegg i MR2 (90 mod.) til ISO? Eller må stereo bygges fra grunnen av?

Legg innLagt inn:19 feb 2007 16:08
av BrennaRacing
Det finnes ikke (hvertfall hvis man har orginal basskasse) Så det må du nok bygge opp fra begynnelsen

Legg innLagt inn:20 feb 2007 00:09
av jumbo
Det originale nettet er rimelig håpløst, med mye artige variasjoner av små forsterkere her og der etc... Tror du er mye bedre tjent med å legge nytt isteden for å reverse-engineer'e det opplegget Toyota har stappet inn
Re: orginalanlegg MR2
Legg innLagt inn:20 feb 2007 08:35
av chris
Bohz2 skrev:Vet noen om det finnes en overgang fra standardanlegg i MR2 (90 mod.) til ISO? Eller må stereo bygges fra grunnen av? 
Ja, standard Toyota-ISO overgang. Men om du har original forsterker må du klippe høyttalerkablene som er der originalt, og legge nye ut til dørene. Originale subene vil nok dessverre ikke virke etterpå.
Legg innLagt inn:20 feb 2007 09:36
av Bohz2
Takker folkens! Da blir det bygging. Jeg tenkte å legge forsterkeren på veggen bak førersetet, noen som har råd mot det?
Hva bør jeg kjøpe av senkesett til bilen? Det er en 90 modell som er litt høy
Legg innLagt inn:20 feb 2007 13:00
av japse-gnmfr
tein senkesett
Legg innLagt inn:20 feb 2007 13:11
av WaxFraq
Jeg har H&R kombinert med gule KONI..fungerer drit bra!
der har du muligheten til å justere stivheten, å det er en fordel.
også vet jeg at kvaliteten på H&R er veldig god. Men klart, vet at det er veldig mange her inne som skryter veldig av Tein, så det er vel sikkert ikke noe dårligere..! fordelen er værtfall å handle noe som er kjent, med TÜV-papirer og ikke for billig..
monterte noe skikkelig billig senke sett på en 940 en gang..endte opp med at dem strekte seg, slik at bilen etter ett par år var høyere en orginalt..det var noe piss..!
lykke til!!
Legg innLagt inn:20 feb 2007 13:28
av Bohz2
Hvor kjøper jeg dette til fornuftige priser? Ser at mange skryter av Tein. Er dette sett med demper og fjærer eller bare fjærsett? Bilen min er ikke gått mer enn 108.000 så demperne skulle holde en stund til.
Legg innLagt inn:20 feb 2007 18:14
av lasse
Bohz2 skrev:Hvor kjøper jeg dette til fornuftige priser? Ser at mange skryter av Tein. Er dette sett med demper og fjærer eller bare fjærsett? Bilen min er ikke gått mer enn 108.000 så demperne skulle holde en stund til.
Tein kan kjøpes gjennom be-4-you, vil anbefale å bytte demperene uansett, da de originale vil bli til sykkelpumper i løpet av et halvt år, de originale trenger liksom å få strekt seg litt.
Hvis du går for tein så burde du også bytte til 92+ demperstopperne, kjører du med de originale demperstopperne så vil bilen ligge nedpå de hele tiden og vil ikke fjære i det hele tatt (ihvertfall foran) dritubehagelig, snakker av erfaring...
Med 92+ demperstopper og gule koni, kan ihvertfall jeg veksle mellom nesten original komfort, og beinstiv svingspiser, anbefales!
Legg innLagt inn:20 feb 2007 22:03
av BrennaRacing
Jeg kjører med orginale dempere, orginale 90-91 dempertopper og Tein fjærer...Funker fint ennå (har hatt de på siden oktober) men den er sykt stiv da

Legg innLagt inn:21 feb 2007 22:46
av lasse
BrennaRacing skrev:Jeg kjører med orginale dempere, orginale 90-91 dempertopper og Tein fjærer...Funker fint ennå (har hatt de på siden oktober) men den er sykt stiv da 
Er nok fordi den hviler nedpå demperstopperne det, var sånn før min også, ble mye bedre med 92+ mansjettene.
Legg innLagt inn:21 feb 2007 22:47
av BrennaRacing
Er nok mulig det...Får bytte de samtidig som demperene....Neste vinter kanskje

Legg innLagt inn:22 feb 2007 12:34
av jumbo
Dersom du har tanker om å ha det godkjent (eller hvertfall få det godkjent om du blir stoppet) er dette en god ting å tenke på FØR du velger merke/type.