TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politijakt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#25807  av CelicaTurbo

ja de kan jo grisekjøre med loven i hånd så... eller dvs, det blir vel ikke med loven i hånd men det er jo dem som håndhever, så de kan heve seg over loven og se gjennom fingrene på egen oppførsel :?

#25876  av chris

CelicaTurbo skrev:ja de kan jo grisekjøre med loven i hånd så... eller dvs, det blir vel ikke med loven i hånd men det er jo dem som håndhever, så de kan heve seg over loven og se gjennom fingrene på egen oppførsel :?
Fikk ingen andre følger for han politimannen, enn usle 5000 i bot.. det er jo det vi får for å kjøre forbi såvidt over fartsgrensa det.
Og jeg fant det ikke i artikkelen, men han drosjesjåføren som ble uskyldig truffet, han døde. Kona kjørte rettssak, tapte. Anka, og tapte den også. Hadde ikke fått et kondolansebrev eller noe fra politiet, eller fra de politifolka som var ansvarlig.
(jeg hørte på søttentretti på P4 på vei hjem i går :))

#25897  av CelicaTurbo

mye skrudd... en polititjenestemann skulle selv være ansvarlig for sin egen oppførsel på jobb, så når andre personer dømmes for bildrap hvorfor ikke ham også? Mye annet rart i rettsvesenet også, kapteinen på Sleipner ble dømt til ett halvt års fengsel for uaktsomhet nå nettopp, mens HSD slapp helt unna straff for å unnlate å ha godkjent sikkerhetsutstyr ombord, eller å ha opplæring av utstyret for de ansatte?

#25920  av Erlend

Er mye skrudd ja...

Politifolk skal være profesjonelle i jobben sin de også, de har en annen standard å leve opp til enn andre folk. Man får ikke spesielt med respekt for uniformen når man hører slike ting som dette, dessverre.

Tror ikke jeg kunne blitt politimann, hadde nok kommet med samme uttalelsen jeg iallefall :?