Side 1 av 1

Fuelcut

Legg innLagt inn:10 okt 2006 21:19
av guffen85
Hei,

har byttet plugger idag, på vei tror jeg jeg fikk fuelcut. Dro på litt og så begynt maskinlampe å lyse, bilen ble helt dau. Er det dette som er fuelcut?

Så også at de gamle pluggene var litt sotet rundt men ikke på selve den pinnen hvor gnisten går. Tyder dette på noe?

Legg innLagt inn:10 okt 2006 21:48
av Larsen
Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.

Legg innLagt inn:11 okt 2006 08:04
av guffen85
Larsen skrev:Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.
ja gikk fint etter jeg skrudde den av å på igjen

Legg innLagt inn:11 okt 2006 18:43
av Larsen
guffen85 skrev:
Larsen skrev:Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.
ja gikk fint etter jeg skrudde den av å på igjen
Da er det fuel cut pågrunn av for høyt turbo trykk.

Legg innLagt inn:12 okt 2006 18:38
av guffen85
Larsen skrev:
guffen85 skrev:
Larsen skrev:Gikk bilen din bedre etter at du skrudde den av og på?

Er ikke farlig med litt sot rundt pluggene. Tyder bare på at den gir litt rikt, men det er vanlig på orginale 3-sgte motorer.
ja gikk fint etter jeg skrudde den av å på igjen
Da er det fuel cut pågrunn av for høyt turbo trykk.
oki men det som er litt rart med dette at dette hakke skjedd før jeg bytta pluggene. det skjedde jo ikke før det. å hakke stillt på noe trykk.

Legg innLagt inn:12 okt 2006 21:29
av Larsen
Det kommer av at det finnes flere faktorer som regulere turbotrykket. Blandt annet vil turbotrykket stige da temperaturen er lav. Blir temperaturen veldig lav så går motoren på lavtrykksmodus.