Side 1 av 1
AGZE problem
Legg innLagt inn:06 okt 2006 13:33
av Ronny
Hallo! Sliter litt med AGZE`n min (165 hk utganven) ,den jager veldig ved tomgang, samt at det virker som om den får veldig feit blanding. Har sjekka at det ikke er luft i kjølevæska og har heller ikke funnet noe lekkasje i vakumslangene. Forslag???
Legg innLagt inn:06 okt 2006 17:49
av Larsen
Nå har jeg bare erfaring fra 4age motoren, men å få ut lufta i kjølesystemet var litt av en jobb. Det ga seg ikke før jeg hadde luftet den grundig og kjørt en god del km!
Legg innLagt inn:06 okt 2006 20:03
av CelicaTurbo
du kan eventuellt få et verksted til å sjekke avgassene for å finne ut om den går fet på tomgang da..? Burde koste minimalt om du tar et fornuftig verksted.
Legg innLagt inn:07 okt 2006 09:02
av sethro
Gze motoren har juster tomgangs automatiskt. Kan være noe med den.
Eller sa kan det være vann temp eller innsugs temp føler som kan være noe med.
Men siden du tror motoren får feit blanding, virker det som at det kan være vann temp føler som ikke er helt god. For hvis den ikke funker,
så tror motoren at vannet er kaldt, og choken blir aktivert.
At da spruter den 5 dysa og.... da blir det feit blanding.
http://www.zeth-racing.com
Legg innLagt inn:04 des 2006 17:11
av Ronny
Hei! Etter at jeg blei drittlei hele bilen for en tid tilbake, prøver jeg igjen. Bilen får fortsatt alt for feit blanding, har prøvd å kople ut den 5. dysa uten at det hjalp noenting. Noen som har forslag på hva det kan være? feil dyser, lambda sonden?
Legg innLagt inn:04 des 2006 17:57
av Larsen
Som regel så er grunnen til at bilen hopper på tomgangen fordi den kommer over et turtall hvor ecu'en kutter besintilførsele. På 4age motoren skjedde det vel på ca 2000 rpm. Det er fordi en skal spare bensin da en ikke har belastning på motoren. Så du har antagelig en eller annen feil som fører til at turtallet ditt stiger.
Håper det kan være til hjelp
Legg innLagt inn:04 des 2006 20:23
av Ronny
Får ikke opp noen feilkoder, men vet du om det er noen annen mulighet å sjekke ecu`n på?
Legg innLagt inn:04 des 2006 20:33
av Larsen
Kommer nok ikke opp noen koder på en slik feil, fordi dette normal skjer da du kjører. Kan jo foreslå og sjekke etter vakum lekasjer og sjekke tenningen. Går jo også ann å trekke ut temperatur sensoren for å se om turtaller fortsatt svinger (den vil gå dårligere, men er du heldig så går den jevnere).
Legg innLagt inn:05 des 2006 06:18
av SuperZite
Klipp av ledning som går til ECU som er merket ELS "Idel up" på skjema.
Den åpner for en bypass ventil og jeg mener den også gir mer bensin, jeg hadde for høy co på eu kontroll når lysa minne var på, men når jeg slo de av var det bra. Da hadde jeg bare tatt av den ventilen som åpnet for bypass av luft. Skulle ha klippet ledningen men har ikke kommet så langt.
Den vil også slutte å jage da.
Legg innLagt inn:06 des 2006 20:41
av Ronny
Hei! Takk for svar! Har ingen inngang på ECU`n min som heter ELS, ECU`en min er ifra 4age motoren og så vidt jeg har funnet ut har den ingen ELS inngang. Det var Egon på Motorimport som i sin tid konvertere om til AGZE i denne bilen. Den motoren skar seg og jeg har i etterkant satt inn en annen agze. Brukte det samme ledningsopplegget som Egon satt inn, men får det f..n ikke til å virke....

Legg innLagt inn:07 des 2006 01:10
av SuperZite
Trudde ikke man fikk ECU til 4age å funker på en 4agze. Men vis det er slik da finner du nok ikke noe ELS...
Legg innLagt inn:19 feb 2007 20:01
av Ronny
Etter å ha blitt ferdig med å pusse opp stua, prøvde jeg meg på bilen igjen i helga. Prøvde å bytte dysene, og gjett hva: Motoren maler som en kattunge!! Dysene som satt i motoren ifra Motorimport var tydeligvis alt for store.
Neste prosjekt: Skjermbuer!