Side 1 av 2

Toyota Caldina

Legg innLagt inn:03 nov 2003 00:41
av chris
Fant denne teksten :) (med bilder)

http://www.thecamshaft.net/Toyota_CaldinaGT4.htm

Anbefaler å lese gjennom teksten ;)

Legg innLagt inn:03 nov 2003 00:59
av MR2turbo
ey, skikkelig tøft at den har 3sgte... :P
Ellers så må jeg si at jeg syns at det var en gjennomført fin bil :D

Legg innLagt inn:03 nov 2003 01:05
av chris
MR2turbo skrev:ey, skikkelig tøft at den har 3sgte... :P
Ellers så må jeg si at jeg syns at det var en gjennomført fin bil :D
Og sjekk utstyret da.. dvd og tv og styr er standard :D
Utrolig pen bil, synes jeg. Er ikke toyota-logo i front heller. Det er en C.. hehe ;)

Legg innLagt inn:03 nov 2003 02:09
av Erlend
Caldina er den ultimate familiebilen da, for oss japseentusiaster :)

Legg innLagt inn:03 nov 2003 02:14
av MRQuoc
har siklet lenge etter den .. og vil ha den i bakhodet , samtidig som jeg har allerede luftet den som familiebil for min kjære .. (som da har økonomien på plass , som alltid ? ; )

Legg innLagt inn:03 nov 2003 09:09
av chris
MRQ skrev:har siklet lenge etter den .. og vil ha den i bakhodet , samtidig som jeg har allerede luftet den som familiebil for min kjære .. (som da har økonomien på plass , som alltid ? ; )
Blir vel at man må betale en liten formue da, for så å måtte sitte på feil side å kjøre ;)

Legg innLagt inn:03 nov 2003 10:01
av kennethx
Men hvorfor har den luft/luft intercooler da?

Legg innLagt inn:03 nov 2003 10:43
av CelicaGT
NICE CAR!!!! :D :D

Legg innLagt inn:04 nov 2003 01:40
av funkes
kennethx skrev:Men hvorfor har den luft/luft intercooler da?
Samme undret jeg også på.

Legg innLagt inn:04 nov 2003 01:59
av MR2turbo
kennethx skrev:Men hvorfor har den luft/luft intercooler da?
Tipper det er fordi det holder godt for den poweren den yter og er mye billigere å lage ;)

Legg innLagt inn:04 nov 2003 16:05
av bose
trokke akurat Caldina er typen bil med 500hk + nei. :lol: ække nødvendig med vann-intercoller når den som sitter holder

Legg innLagt inn:05 nov 2003 13:06
av kennethx
Den yter 250hk vel?

Legg innLagt inn:05 nov 2003 17:58
av @lpher
kennethx skrev:Den yter 250hk vel?
Var 265hk i forrige utgave mener jeg ;-)


@lpher

Legg innLagt inn:06 nov 2003 12:43
av kennethx
Ja, og det er jo mer en ST205, som HAR vannkjølt IC! Så derfor lurte jeg på hva som gjør at dem har gått tilbake til luft/luft når dem drar enda mer hester ut av motoren. Er denne "nye" luft/luft IC'en bedre en den vannkjølte i ST185CS/ST205? I så fall kan det jo være en interesann mod for de som har ST185 med hood scoope og bestille en sånn fra toyota?

Legg innLagt inn:06 nov 2003 13:12
av CelicaTurbo
tipper den IC'en er steindyr jeg så det er nok lite aktuellt. Husk at intercooleren har liten direkte effekt på ytelsen, en luftkjølt intercooler kan vel så gjerne gi mer hester enn en vannkjølt, men fordelen til den vannkjølte er nok at den kan holdes kaldere over lengre tid, man mister altså ikke effekt om man ved vedvarende hard kjøring eller toppfart-sprinter.. dermed er den vannkjølte bedre egnet for rally (eller annen racing) mens den luftkjølte er nok best egnet for ordinære sjåfører som ikke har det samme behov for effekt over tid.. i tillegg er nok en luftkjølt mye billigere å produsere, mer pålitelig og vesentlig lavere i vekt.